TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

[Po]Południe na gazie. MPK Tarnów i 5 x MIDI na CNG!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.10.2019 17:00:01
[Po]Południe na gazie. MPK Tarnów i 5 x MIDI na CNG!

Mamy komplet z zapowiadanych na ten rok przetargów na nowe autobusy na CNG dla Tarnowa. Od dziś, 7 października MPK szuka dostawcy pięciu autobusów klasy MIDI na paliwo gazowe.

Mamy komplet z zapowiadanych na ten rok przetargów na nowe autobusy na CNG dla Tarnowa. Od dziś, 7 października Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne szuka dostawcy pięciu autobusów klasy MIDI na paliwo gazowe.

Co i jak?
Ma to być całkowicie niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 10,01 – 11 m, szerokości 2,5 - 2,55 m i wysokie na max 3,301 m. Każdy z autobusów ma umożliwić podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 19 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazd ma być napędzany silnikiem gazowym, który spełnia normę Euro 6. Premiowana jest możliwość tankowania biogazem. Musi to być jednostka o pojemności 6 - 12 l. Nie może być ona słabsza niż 250 KM, ale nie mocniejsza niż 320 KM i osiągać 1100 - 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Automat musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia gazu oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej w Tarnowie. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobus musi posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż trzy przesuwne okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP, który ma bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000, który również przekaże tarnowski przewoźnik.

Formalności
Tak skompletowane autobusy mają trafić do Tarnowa w ciągu maksymalnie 180 dni od podpisania umowy, czyli bardzo szybko. Będą one objęte trzema, kluczowymi okresami gwarancji: rok gwarancji całopojazdowej i pięć lat rękojmi na trwałość układu napędowego.

Termin składania ofert mija 8 listopada. Tarnowska spółka najlepszą dla siebie opcję wybierze przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 50% wagi. Do 47% można wywalczyć w ocenie technicznej. Pozostałe 3% można zdobyć za zaoferowanie autobusu, który będzie miał jak najniższe zużycie energii w warunkach testu SORT2, a także emisję dwutlenku węgla, tlenków azotu oraz cząstek stałych. Szacunkowa wartość zamówienia to 5 mln PLN netto.

Tarnowskie plany
Dziś ogłoszony przetarg oznacza, że niewiele brakuje do relacji gazowych planów. Kilkuletnie Scanie Omnicity CNG już przekazano MPK. W trakcie oceny jest oferta tego producenta w postępowaniu na zakup jednej gazowej "dwunastki", ale to jednak formalność.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Tarnów
CNG
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.