Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solbus nie złożył oferty w Tarnowie

infobus
17.07.2015 12:04
0 Komentarzy

MPK Tarnów poinformowało, że w postępowaniu na zakup 5 szt. autobusów miejski klasy MAXI zasilanych LNG nie wpłynęła żadna oferta. Jest to o tyle zyskujące, że zdecydowanym faworytem do zgarnięcia tego zamówienia był Lider Trading. Żaden inny producent nie oferuje (na razie) podobnego rozwiązania w Polsce, a dodatkowo termin tarnowskiej dostawy był dość przyjazny (styczeń 2016). Powodów takiego decyzji można się tylko domyślać. Aktualnie kujawska firma przygotowuje się do ?hybrydowego? przetargu PKM Gdynia (10 szt.), ma także duże szanse na dostawy nowego taboru dla firmy KDD Trans startującej w przetargach na obsługę linii w Bydgoszczy i Olsztynie oraz przygotowuje dużą partię gazowych hybryd dla MPK Częstochowa (40), które muszą być dostarczone do końca roku. Do tego dochodzi wygrany ostatnio kontralt na dostawę trzech autobusów z  silnikami diesla dla częstochowskiego przewoźnika. Być może te wszystkie sukcesy spowodowały, że producent wolał przesunąć tarnowskie zamówienie na późniejszy termin. Wydaje się, że to życzenie może się spełnić. MPK Tarnów cały czas zamierza odnowić swój park autobusowy w oparciu o pojazdy na gaz. Spółka planuje w nowej perspektywie unijnych programów pozyskać dofinansowanie na zakup 40 autobusów na LNG. Do pierwszych konkursów jednak jeszcze trochę, więc teraz przewoźnik własnymi siłami starał się pozyskać pięć pierwszych autobusów. Ta debiutancka próba się jednak nie udała. Jak możemy przeczytać w uzasadnieniu: -?Zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia  publicznego , gdyż do dnia składania ofert tj. 16.07.2015r. do godz. 10:00 nie złożono żadnej oferty.?

Gazowy powrót

Obecny przetarg stanowi pewien powrót firmy do zasilania gazowego. Spółka przez jakiś czas eksploatowała pojazdy CNG, w tym wysokopodłogowe Jelcze 120M po konwersji na CNG oraz używane Volvo B10BLE CNG. Generalnie firma potrzebuje szybkich wzmocnień taborowych, o czym ostatnio głośno mówili związkowcy z zakładowej Solidarności. Prezes tarnowskiego MPK Jerzy Wiatr od wielu lat zwracał się do władz miasta oraz radnych o pomoc w zakupie większej liczby autobusów.??Potwierdzam że spora część naszego taboru to blisko dwudziestoletnie wyeksploatowane pojazdy. Jednak pasażerowie mogą się w nich czuć bezpiecznie. Odstają one jednak od naszych czasów technologicznie i ekologicznie. Odnawiamy od kilku lat nasz tabor, a w najbliższym czasie zamierzamy zakupić większość ilość pojazdów? ?podkreśla Jerzy Wiatr. Przypomnijmy, że flota MPK Tarnów liczy obecnie ok. 95 autobusów, w tym aż połowa to konstrukcje wysokopodłogowe typu: Jelcz PR110, Jelcz 120M, Jelcz 120MM/1, Jelcz 120MM/2 i Jelcz L100I. Resztę taboru stanowi mozaika rozmaitych marek i typów ?MAN NL 202, Volvo B10BLE, Kapena Thesi City, Mercedes-Benz i Solbus Solcity 12. Najnowsze nabytki firmy to niskopodłogowe autobusy Otokar Kent 290LF, które w łącznej licznie 19 szt. zakupione zostały w latach 2011?2013 (w ramach RPO). Tarnów to też nieliczne tej wielkości miasto w Polsce, gdzie nie znajdziemy pojazdów z logo Solarisa.

Komentarze