Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

… Volvo! Belgowie kupią 90 elektrycznych hybryd z Wrocławia

infobus
10.02.2017 11:31
0 Komentarzy

Belgia w elektromobilnej ofensywie. Równolegle z umową SRWT na 208 hybryd Solarisa, grupa TEC zamówiła 90 elektrycznych autobusów hybrydowych Volvo. To rekordowy kontrakt szwedzkiego koncernu na kompletnerozwiązania obejmujące pojazdy z elektrycznym zasilaniem.

Wszystkie hybrydy zostaną wyprodukowane w zakładach VolvoBuses we Wrocławiu i trafią do dwóch belgijskich miast: Charleroi (55) i Namur(35), które razem zamówiły 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid Electric. Do tegodojdzie 12 stacji ładowania z odwróconym pantografem – 4 dla Charleroi i 8 dla Namur,których dostawcą będzie koncern ABB. Operatorem wszystkich autobusów będzie grupatransportowa TEC.

Dostawa pojazdów i montaż stacji zostanie zrealizowanyjeszcze tej jesieni. Tym samym na koniec 2017 r. flota TEC będzie liczyła razem101 elektrycznych hybryd marki Volvo oraz 15 stacji ładowania ABB.

Dodajmy tutaj, że TWE Group już wcześniej zamówiło 11 szt. Volvo7900 Hybrid Electric wraz ze stacjami ładowania do Namur. Ten system zostałoddany do eksploatacji w styczniu 2017 roku. Dzięki kolejnym 35 e-autobusom Volvo,belgijskie miasto będzie miało w 90-procentach zelektryfikowany transportpubliczny.

Mówią VIP-y

-„To olbrzymia satysfakcja i kolejny kamień milowy w rozwojuelektromobilności. To także potwierdzenie konkurencyjności naszej oferty.Widzimy, że coraz więcej miast na całym świecie decyduje się zelektryfikowanieruchu miejskiego, walcząc w ten sposób ze złej jakości powietrzem i hałasem.Kolejny plus to uniwersalny interfejs do szybkiego ładowania OppCharge i to nietylko autobusów, ale także np. samochodów ciężarowych. Ten stosowanie przezwielu dostawców wspólny standard ułatwi całemu światu przejście w kierunku elektromobilności”- powiedział prezes Volvo Buses, H?kan Agnevall.

-„Jako przedsiębiorstwo transportu publicznego, Grupa TECjest bardzo dumna z bycia liderem w zakresie zwiększenia efektywnościenergetycznej. To strategiczna inwestycja pozwoli poprawić jakość życia wgłównych ośrodkach miejskich Walonii. Hybrydowa technologia jest na dziś najlepszymkompromisem pomiędzy operacyjną elastycznością a energetyczną efektywnością ?oczywiście w zakresie transportu autobusowego” – powiedział Vincent Peremans,CEO Grupa TEC.

Nakoniec dodajmy, że elektryczne hybrydy Volvo możemy spotkać w takich miastachjak: Göteborg, Sztokholm, Hamburg, Luksemburg, Namur i Kurytyba. Autobusy Volvo7900 Hybrid Electric pokonują dzięki energii elektrycznej około 70% tras, natomiastposiadają mały, 5-litrowy silnik Diesla, który pozwolą im zachować niezależnośćod poziomu naładowania baterii. Ichładowania odbywa się na jednym lub obu końcach linii autobusowej. Szybkie ładowanietrwa 3-4 minuty.

Komentarze