TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

10 używanych autobusów dla MZK Toruń. W tym nauka jazdy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.08.2019 16:00:00
fot. Mobilis, facebook.com

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu szuka 10 używanych autobusów. Postępowanie jest podzielone na dwa zadaniu. Najciekawsze jest to najmniejsze. Przewoźnik chce nabyć autobus do nauki jazdy.

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu szuka 10 używanych autobusów. Postępowanie jest podzielone na dwa zadaniu. Najciekawsze jest to najmniejsze. Przewoźnik chce nabyć autobus do nauki jazdy.

Zadanie A: 9 x MAXI, min. 2011 r.
W pierwszym zdaniu toruński przewoźnik chce znaleźć dziewięć autobusów klasy MAXI. Mają to być pojazdy nie starsze niż z 2011 r. i każdy z przebiegiem nie większym niż 750 000 km. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższe niż 3,2 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 88 pasażerom, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 200 kW, mieć min. 8 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 4. Ma ona być zblokowana z min. czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne z możliwością ryglowania na "kwadrat". Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. Dostawca autobusów wyposaży je na własny koszt w wyświetlacze zewnętrzne (po trzy na autobus), kasowniki, monitoring oraz autokomputery.

Zadanie B: Autobus szkoleniowy, również min. 2011 r.
W drugiej części MZK szuka autobusu, na którym szkoleni byliby kandydaci na kierowców. Musi on posiadać nadwozie o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższy niż 3,3 m. Umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym min. 55 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Autobus ma być napędzany silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 200 kW, mieć min. 6,5 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 5. Ma ona być zblokowana z min. sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów.

Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne. Przestrzeń pasażerska również będzie klimatyzowana. Wyposażenie elektroniczne obejmie identyczny zakres jak w przypadku autobusów z pierwszej części.

Formalności
Wszystkie autobusy mają zostać dostarczone do Torunia najpóźniej do końca września. MZK nie stawia żadnych warunków w zakresie udziału. Wystarczy jedynie zabezpieczyć oferty wadium, które wynosi 40 000 PLN. Termin składania ofert mija 9 sierpnia. Jedynym kryterium jest cena.

Nie są to pierwsze zakupy używanych autobusów w Toruniu. W ubiegłym roku miejski przewoźnik wzbogacił się o siedem Solarisów Urbino 12, które kupił od Mobilisu. Teraz wygląda na to, że źródło będzie zupełnie inne. I cieszy na pewno chęć zakupu autobusu szkoleniowego. To szczególnie istotne przy obecnym niedoborze kierowców.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
kierowca
MZK Toruń
używane
nauka jazdy