TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

10 używanych autobusów dla MZK Toruń. W tym nauka jazdy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.08.2019 16:00:00
fot. Mobilis, facebook.com

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu szuka 10 używanych autobusów. Postępowanie jest podzielone na dwa zadaniu. Najciekawsze jest to najmniejsze. Przewoźnik chce nabyć autobus do nauki jazdy.

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu szuka 10 używanych autobusów. Postępowanie jest podzielone na dwa zadaniu. Najciekawsze jest to najmniejsze. Przewoźnik chce nabyć autobus do nauki jazdy.

Zadanie A: 9 x MAXI, min. 2011 r.
W pierwszym zdaniu toruński przewoźnik chce znaleźć dziewięć autobusów klasy MAXI. Mają to być pojazdy nie starsze niż z 2011 r. i każdy z przebiegiem nie większym niż 750 000 km. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższe niż 3,2 m. Każdy ma umożliwiać podróż min. 88 pasażerom, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 200 kW, mieć min. 8 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 4. Ma ona być zblokowana z min. czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne z możliwością ryglowania na "kwadrat". Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. Dostawca autobusów wyposaży je na własny koszt w wyświetlacze zewnętrzne (po trzy na autobus), kasowniki, monitoring oraz autokomputery.

Zadanie B: Autobus szkoleniowy, również min. 2011 r.
W drugiej części MZK szuka autobusu, na którym szkoleni byliby kandydaci na kierowców. Musi on posiadać nadwozie o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i być nie wyższy niż 3,3 m. Umożliwi podróż min. 80 pasażerom, w tym min. 55 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Autobus ma być napędzany silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 200 kW, mieć min. 6,5 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 5. Ma ona być zblokowana z min. sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów.

Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez min. cztery uchylne lub przesuwne okna boczne. Przestrzeń pasażerska również będzie klimatyzowana. Wyposażenie elektroniczne obejmie identyczny zakres jak w przypadku autobusów z pierwszej części.

Formalności
Wszystkie autobusy mają zostać dostarczone do Torunia najpóźniej do końca września. MZK nie stawia żadnych warunków w zakresie udziału. Wystarczy jedynie zabezpieczyć oferty wadium, które wynosi 40 000 PLN. Termin składania ofert mija 9 sierpnia. Jedynym kryterium jest cena.

Nie są to pierwsze zakupy używanych autobusów w Toruniu. W ubiegłym roku miejski przewoźnik wzbogacił się o siedem Solarisów Urbino 12, które kupił od Mobilisu. Teraz wygląda na to, że źródło będzie zupełnie inne. I cieszy na pewno chęć zakupu autobusu szkoleniowego. To szczególnie istotne przy obecnym niedoborze kierowców.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
kierowca
MZK Toruń
używane
nauka jazdy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.