TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

100 hybryd do Rzymu. Mercedes pokonał Iveco, Solarisa i King Longa
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.10.2020 11:00:29
100 hybryd do Rzymu. Mercedes pokonał Iveco, Solarisa i King Longa

Pierwsze nowe pojazdy pojawią się we flocie ATAC na początku 2021 roku.

Rzymski operator transportu publicznego – ATAC Roma – podpisał na początku kwietni br. umowę na dostawę 100 szt. hybrydowych autobusów Mercedes-Benz Citaro Mild Hybrid z silnikami diesla OM 936 Euro 6.

Kontrakt obejmuje także pełną obsługę serwisową przez 10 lat. Pierwsze nowe pojazdy pojawią się we flocie ATAC na początku 2021 roku, czyli zgodnie z SIWZ: w ciągu 240 dni zostanie przekazanych pierwszych 15 pojazdów, a kolejne dojadą w transzach po co najmniej 15 szt. miesięcznie.

Z 240 na 100

Ogłoszony jeszcze w marcu 2019 r. przetarg opiewał początkowo na sumę aż 240 szt. 12-metrowych autobusów miejskich hybrydowych klasy I z silnikami Diesla Euro 6. Jednak odwołania oferentów, a potem podmienia COVID-19 spowodowały, że ostatecznie Rzym zamówi 100 nowych autobusów.

Mercedes wygrał rzymski wyścig składając lepszą ofertę niż konkurenci, czyli Solaris, King Long i Iveco. Szczególnie ta ostatnia firma (a dokładniej spółka Romana Diesel z modelem Iveco Urbanway 12 Hybrid) chciała wygrać w Rzymie , a niewielka różnica (0,3 pkt) do oferty EvoBus Italy spowodowała serię licznych odwołań i protestów.

Zgodnie z rzymskim standardem, nowe autobusy będą wyposażone w zamkniętą kabinę, klimatyzację i manualną platformę dla osób niepełnosprawnych.

I na koniec kilka słów o finansach. Początkowo budżet ATAC na 240 hybryd wynosił 183 841 202,00 EUR, którą to sumę podzielono w następujący sposób: 88 800 000,00 EUR jako kwota za dostawę 240 autobusów hybrydowych, 79 200 000,00 EUR jako kwota za pełną obsługę serwisową przez cały 10-letni czas trwania usługi, 15 840 000,00 EUR za możliwość dodatkowego przebiegu w wysokości 20% w porównaniu ze średnim przebiegiem 55 000 km / autobus, 1 201,80 EUR jako kwota opłat ubezpieczeniowych. Koszty pracy wyceniono na 12 022 121,00 EUR.

Po zmianie przetargowych zapisów i obniżeniu poziomu do 100 pojazdów, budżet zamawiającego wyniósł 76 601 201.80 EUR, natomiast całkowita końcowa wartość umowy zamknęła się w kwocie 44 636 201.80 EUR.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
hybryda
Mercedes
Solaris
Iveco
King Long
Włochy