TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

17 x Conecto LF G dla Zielonej Góry. Nowe czy klasyczne?
- Opublikowano: 10.10.2017 13:00:01 19 komentarzy
17 x Conecto LF G dla Zielonej Góry. Nowe czy klasyczne?

W tle największego kontraktu na elektrobusy w Polsce - i jednego z największych tego typu zamówień w Europie, w Zielonej Górze odbyło się jeszcze jedno rozstrzygnięcie - na dostawę 17. autobusów przegubowych z silnikami diesla Euro 6. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami wygrała je firma EvoBus Polska .

19 maja 2017 r. (!) w przetargu jedyną ofertę złożyła firma EvoBus Polska z ceną 26 924 440 ,59 PLN brutto / 21 889 788 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 287 634,6 PLN netto. Propozycja zakłada standardowy termin dostawy - do 31 stycznia 2018 r. i minimalną, 3-letnią gwarancję. O tym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Poskutkowało to tym, że w ostatecznym rozrachunku ofertę EvoBusa oceniono na 80 punktów.

Budżet Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zielonej Górze na sfinansowanie tego zamówienia wynosi 25 092 000 PLN brutto / 20 400 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 200 000 PLN netto. Co oznaczało przekroczenie budżetu o ok 1,832 mln brutto.

Warto podkreślić, że EvoBus do końca wierzył w powodzenie tego zamówienia i mimo tak długiego czasu, jaki był potrzebny na rozstrzygniecie tego kontraktu, podtrzymywał swoje wadium. Nie wiemy jeszcze, jakie autobusy zaproponował niemiecki producent Zielonej Górze. Firma zadeklarowała dostawę w standardowym terminie - do końca stycznia 2018 roku, także stawiamy na Nowe Conecto LF, chociaż pojawienie się starego "Conecto" wcale nie jest wykluczone. O tym czy "nowe" czy "klasyczne" dowiemy się zapewne niebawem, podczas podpisywania umowy w Zielonej Górze. Chociaż obecność na prezentacji Nowego Conecto może o czymś świadczyć….

Do dwóch razy sztuka

Przypomnijmy, że w ramach pierwszego, unieważnionego przetargu MZK - z otwarciem ofert w dniu 29.03.2017 - Solaris zaproponował Zielonej Górze 17 szt. Nowych Urbino 18 za sumę 28 351 131 PLN brutto / 23 049 700 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto nU18 na poziomie 1 355 864,7 PLN netto. To 1426 691 PLN brutto więcej niż najnowsza propozycja EvoBus. Dla Zielonej Góry było to stanowczo za dużo i stąd unieważnienie i ogłoszeni drugiego przetargu. Za drugim razem znowu pojawiła się tylko jedna oferta - tym razem z autobusami marki Mercedes-Benz. I ta propozycja została zaakceptowana przez przewoźnika.

10 października 2017 r. MZK podjęło decyzję - zwycięzcą w przetargu na 17. przegubów z silnikami diesla Euro 6 została spółka EvoBus Polska, a zamówieniem na 47 elektrobusów klasy MAXI zgarnął Ursusa - o czym pisaliśmy TUTAJ. Ciekawa para...



Sprawdź też:
przetarg
MZK Zielona Góra
Mercedes-Benz
  • NIE dla traktora – 10.10.2017

    Artykuł o traktorach nie działa.

  • AK – 10.10.2017

    działa, ale ciężko się tam wbić - klęska urodzaju...

  • Erdogan – 10.10.2017

    Naród turecki cieszy się bardzo! Będziemy mieli więcej pieniędzy na naszym koncie narodowym. Pozdrawiamy Polaków.

  • Ursus ekspansja – 10.10.2017

    Nie można przeczytać artykułu o wygranej Ursusa w Zielonej Górze. Ale to oznacza tylko jak duże jest zainteresowanie tym wydarzeniem. Ten wielki sukces Ursusa przejdzie do historii jako początek wielkiej ekspansji producenta z Lublina!

  • MichalK – 10.10.2017

    Dobry dowcip - skoro w Warszawie przy 10 sztukach mieli 2 miesiące poślizgu to przy 47 będzie jakiś rok w plecy.

  • STC – 10.10.2017

    O wygranej Ursusa nie można przeczytać bo pewnie taka się wylewa fala hejtu.

  • krakowianin – 10.10.2017

    Brawa dla Ursusa !!

  • :D – 10.10.2017

    @ekspansja: ORKAN KSAWERY CAŁKIEM WYWIAŁ RESZTĘ SZARYCH KOMÓREK, co za pusty łeb!!!! A "duże zainteresowanie" to dopiero będzie - jak Zielona Góra będzie sobie pluć, że zamówiła takie badziewie. Hłe, hłe. Jeszcze sobie bezczelnie napisze "wielkiej ekspansji" - mrzonki w marzeniach zawsze dobre :D

  • ? – 10.10.2017

    STC: chyba nie myślałeś, że pochwały. Bo niby za co?

  • Dobre pytanie – 10.10.2017

    A za co krytyka? Widziałeś choć raz autobusy Ursusa, jechałeś nimi czy tylko naczytales się hejtu w necie? Ja Ursusem jechałem i uważam go za bardzo dobry autobus.

  • Ursus fan – 10.10.2017

    Haha to sobie zielonka kupiła jeden szajs wart drugiego no po prostu oklaski na stojący :( To dopiero będzie płacz i zgrzytanie zębami :(

  • Madej – 10.10.2017

    Ale czy to już są prawomocne wybory? Czy tyko wskazanie najkorzystniejszych ofert, jak wynika z ogłoszeń zawieszonych dzisiaj na stronie? Bo do ostatecznych rozstrzygnięć muszą być przeprowadzone procedury weryfikacji dokumentacji.

  • ;p – 10.10.2017

    @dobre pytanie: jechałeś jeden przystanek pewnie z musu i musiałeś wysiąść ponieważ nie dało się wytrzymać :D skąd my to znamy ;)

  • Dobre pytanie – 10.10.2017

    Jechałem z wyboru, bo chciałem wyrobić sobie zdanie o autobusach marki Ursus. I bardzo pozytywnie mnie zaskoczył ten przejazd. Na prawdę fajny autobus.

  • bf – 11.10.2017

    Chciałbym poinformować wszystkich przedmówców o tym, ze jest to artykuł o Mercedesach. Jeżeli nadal chcecie podpisywać się umiejętnościami hejtowania i niewiedzą o Ursusach, to zapraszam do artykułu właśnie o nich. Dziękuję

  • . – 11.10.2017

    @dobre: tak tak, siedząc w lublinie przy komputerze i wychwalając w niebiosa ten szajs. Marnie ci płacą.

  • farafiu – 11.10.2017

    Jeszcze niech tak Gorzów z Solarisa przejdzie na Merca.
    Zielonej gratuluje bardzo dobrego wyboru, a Solaris nich pilnuje swoich stałych klientów bo niektórzy im się wyłamują, (Gorzów, Głogów, Katowice). ;)
    Udawanie że ma się dobrą jakość, a mieć taką to 2 różne pojęcia.

  • farafiu – 11.10.2017

    Oho ktoś znów kradnie nick. Conecto i jakość pffff...

  • kolejny debil – 11.10.2017

    ZIELONEJ WSPÓŁCZUJEMY WSZYSCY, a taki cep @321 nie będzie się podszywał pod @farafiu! "dobrego wyboru" idź sie leczyć człowieku ale na nogi, bo na pusty łeb już za późno.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.