TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

2 oferty w Zamościu. Solaris vs MAN!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.03.2018 14:00:42 1 komentarz
fot. MZK Zamość

Do dziś, 13 marca UM w Zamościu czekał na oferty w drugim podejściu do zakupu 10 autobusów klasy MAXI z dużymi silnikami diesla. Do walki o zlecenie stanęli MAN i Solaris.

Do dziś, 13 marca Urząd Miasta w Zamościu czekał na oferty w drugim podejściu do zakupu 10 autobusów klasy MAXI z dużymi silnikami diesla. Do walki o zlecenie stanęli MAN i Solaris. Obaj producenci jednak przekroczyli szacunki miasta.


Zamojski magistrat dwa razy musiał podchodzi do zakupu 10 autobusów spalinowych o długości ok. 12 m. Za pierwszym razem miasto nie otrzymało w ogóle ofert. Jak się okazało problematyczny był termin dostawy. Producenci nie chcieli się podjąć wyprodukowania autobusów dla Zamościa w ciągu 270 dni od podpisania umowy.


Nowy przetarg ogłoszono więc pod koniec stycznia. Czas na dostawę wydłużono do 360 dni, choć symbolicznie premiowano jego przyspieszenie. Miasto dalej wymagało autobusów standardowych z silnikami diesla o pojemności powyżej 10 l. Szczegółowo opisaliśmy to tutaj.


Dziś upłynął termin składania ofert. Zamość na zakup przygotował 11 285 250 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy przyjęli na poziomie nie większym niż 917 500 PLN netto. Dwie oferty, które dzisiaj otwarto przekraczają te szacunki.


Pierwszą przedstawił MAN. Opiewa ona na 12 108 120 PLN brutto. Oznacza to, że jeden "lew" w wariancie A21 został wyceniony na 984 400 PLN netto. Druga propozycja pochodzi od Solarisa i minimalnie przewyższa budżet przyjęty przez Zamość na zakupy. Oferta producenta z Bolechowa opiewa na 11 475 900 PLN brutto. Cena jednostkowa Nowego Urbino 12 z silnikiem DAF MX-11 wynosi w tym przypadku 933 000 PLN netto. Żaden z producentów nie zdecydował na przyspieszenie dostawy.


Dzięki cenie, która ma 60% wagi Solaris zyskuje 3,13 pkt przewagi na MAN-em. W ocenie technicznej, w której można zdobyć 36% punktów wydaje się, że obaj producenci zdobywają komplet. Wygląda więc na to, że jeśli Zamość znajdzie dodatkowe środki to Solaris wyjdzie zwycięsko z tego pojedynku. A to oznaczać będzie powrót "jamników" do Padwy Północy do 13 latach przerwy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Zamość
UM
MZK Zamość
MAN
Solaris
  • czeslaw2 – 13.03.2018

    Brawo Jamnik :-))

  • Albert Kłys – 13.03.2018

    A tak Zamościowi dobrze szło... mieli prawie 70% taboru na CNG, a ostatecznie wyjechali z propozycją napędu na silnik wysokoprężny...

  • Michał Czapla – 14.03.2018

    Liczę na Solarisa ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.