TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

3 oferty dla MZK Starogard Gdański. Autosan, MAN i Solaris
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.07.2017 15:24:49 22 komentarze
3 oferty dla MZK Starogard Gdański. Autosan, MAN i Solaris

Do 13 lipca Miejski Zakład Komunikacji w Starogardzie Gdańskim czekał na oferty w przetargu na dostawę 11 nowych autobusów klasy MIDI. Przewoźnik otrzymał trzy propozycje. Żadna z nich nie mieści się przygotowanych przez zakład środkach.

Przypomnijmy, że na celowniku MZK jest 11 nowych i w pełni niskopodłogowych autobusów klasy MIDI. Muszą to być pojazdy z nadwoziami o długości 10,5 m (+- 0,2 m), szerokości minimum 2,5 m i wysokości do 3,2 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 21 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikiem diesla Euro 6. Mają to być jednostki o pojemności skokowej 6 – 8 l oraz nie słabsze niż 180 kW. Zostaną zblokowane z automatyczną, czterobiegową skrzynią biegów. W komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Autobusy będą wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z zewnętrznych wyświetlaczy diodowych, głosowych zapowiedzi przystanków oraz wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej 22". Nie zabraknie dodatkowo systemu GPS oraz automatu do sprzedaży biletów. Przestrzeń pasażerska będzie monitorowana.

Na tak wyposażone autobusy MZK chciało wydać maksymalnie 9000000 PLN netto. Jednak 13 lipca okazało się, że żadna z trzech przedstawionych ofert jest powyżej tej sumy. Najtańszą i najbliższą starogardzkiemu budżetowi przedstawił Autosan. Opiewa ona na 9073339 PLN netto. Daje to cenę jednostkową za SanCity M10LF na poziomie 824849 PLN netto. Widać więc, ze producent z Sanoka wziął pod uwagę dodatkowe czynniki kalkulując swoją propozycję.

Drugą pod względem cenowym ofertę przedstawił MAN. Propozycja producenta "lwów" to 9867000 PLN netto. W tej sytuacji cena za jednego Lion'sa City w wariancie A39 to 897000 PLN netto. Najdroższy był Solaris. Producent z Bolechowa swoją ofertę skalkulował na 9874700 PLN netto, a więc minimalnie wyżej niż MAN. W efekcie cena jednostkowa za Nowego Urbino 10,5 dla Starogardu to 897700 PLN netto.

Starogardzkie MZK musi teraz podjąć decyzję co dalej. Autosan jest co prawda najbliżej kosztorysu, jednak cena nie jest jedynym kryterium oceny ofert. Pozostaje zatem spokojnie czekać na decyzję przewoźnika.


Sprawdź też:
MZK Starogard Gdański
Autosan
MAN
Solaris
przetarg
tabor
  • 100 – 14.07.2017

    BRAWO AUTOSAN!!!!

  • dziękuję – 14.07.2017

    @100: nie zapędzaj sie, Solar ma pełno , więc eMAeN

  • Michał – 14.07.2017

    Ciekawe co będzie, drugi przetarg czy próba wyboru z tej trójki. :)

  • Pppp – 14.07.2017

    Tlylko.nie.autosan!!!!!!!##

  • sopbus – 14.07.2017

    W Starogardzie lubią Autosana.

  • info z dobrego źródła – 14.07.2017

    będzie nowy przetarg.

  • krakowianin – 14.07.2017

    Autosan !!

  • Lbn – 15.07.2017

    Autosan jest OK

  • cracus – 15.07.2017

    fajnie że Autosan - poprawili montaż i jakość materiałow

  • Dyrektor – 15.07.2017

    MAN Wygral punktacje .

  • @Dyrektor – 15.07.2017

    @Dyrektor a skąd wiesz?

  • no – 15.07.2017

    no i dobrze, że man - w końcu szczekacze autosranu się zamkną.

  • sancity – 16.07.2017

    @Dyrektor-dlaczego kłamiesz.

  • mzk kierowca – 17.07.2017

    MAN wygrywa punktacje ale moze byc przetarg uniewarzniony.

  • Brazer – 17.07.2017

    @MZK Kierowca
    Skąd wiesz?

  • Ryszard@ – 18.07.2017

    Potwierdzone info man zgarnia przetarg.
    Szgoda Autosana byl naprawde blisko.

  • milosnik km Starogard – 18.07.2017

    Nie zaluje autosana nikt ich unas niechce.
    Super ze MAN wygral!

  • St – 22.07.2017

    Załamująca mentalność. Na czym niby polega to super? :-) W Krakowie nowy MAN średnio wypadł, natomiast z nowych Autosanów są bardzo zadowoleni.

  • szofer – 27.07.2017

    To swietnie ! Jeden zadowolony klijent wystarczy...
    Oby wygral Solaris

  • Obywatel – 16.08.2017

    Mam to badziewie popieram to co Polskie stawiam na rozwój polskich a nie frycowskich firm dość już tego fałszu i zakłamania...

  • Artur – 22.08.2017

    Solaris twardy jak granit, głośny, ciasny, Autosan to jakaś reminiscencja PRL - jedynie MAN ma tu sens. Jaka szkoda, że Mercedes nie wszedł go gry. Nie ma lepszych autobusów. - ps : Opinie o rozwoju rzekomo polskich firm to chyba na postawie Wiadomości TVP. Co w Solarisie jest polskie? Siedzenie czy koło kierownicy?

  • sd – 19.10.2017

    @mzk kierowca Ryszard@ milosnik km Starogard i reszta palantów No i co, unewaRZniony przetarg? :D

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.