TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

41 autobusów elektrycznych Solarisa dla Rumunii
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2018 14:30:44
41 autobusów elektrycznych Solarisa dla Rumuni

Rumuńskie miasto Kluż-Napoka będzie miało największą liczbę Solarisów Urbino electric w Europie.

Solaris podpisał właśnie kolejną umowę na dostarczenie autobusów elektrycznych Urbino 12 electric do rumuńskiej Kluż-Napoki. Tym razem miasto zamówiło 18 sztuk tych ekologicznych pojazdów. To kontynuacja kontraktu ramowego z sierpnia ubiegłego roku. Zamawiając łącznie 41 autobusów, Kluż-Napoka będzie miastem z największą liczbą Solarisów Urbino electric w Europie.

Zamówione przez władze miasta Solarisy Urbino 12 electric wieńczą kontrakt ramowy na dostarczenie łącznie 41 sztuk bezemisyjnych pojazdów. Mimo, iż umowa zakładała realizację dostaw przez okres najbliższych trzech lat, miasto zdecydowało się wypełnić zamówienie w niewiele ponad rok. Pierwsze elektryczne Solarisy w liczbie 11 szt. zostały dostarczone klientowi wiosną tego roku. Kolejne 12 sztuk dojedzie do Kluż-Napoki do końca 2018 roku. Ostatnia transza z 18 świeżo zamówionymi pojazdami ma wyjechać z Bolechowa w 9 miesięcy od podpisania kontraktu.

Projekt zakupu autobusów został częściowo finansowany ze środków Rumuńsko-Szwajcarskiego Programu Współpracy. Operatorem została firma CTP Transport Company. Wartość kontraktu to prawie 90 milionów złotych. Realizacja najnowszego zamówienia sprawi, że Kluż-Napoka będzie największym klientem firmy w zamówieniach na ekologiczne autobusy elektryczne. Do tej pory największymi jednorazowymi dostawami Urbino electric były te w Krakowie i Jaworznie (odpowiednio 26 i 23 sztuki). CTP Cluj Napoca będzie także operatorem z największą flotą pojazdów marki Solaris w całej Rumunii.

Dwunastometrowe Urbino electric dla rumuńskiego przewoźnika w charakterystycznym biało-fioletowym malowaniu będzie wyposażone w silnik centralny o mocy 160 kW i baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh typu Solaris High Energy. Wprowadzenie do floty autobusów elektrycznych oznaczało dla miasta także inwestycję w infrastrukturę ładowania. W ciągu ostatniego roku zainstalowano 11 stacji wolnego ładowania i trzy stacje szybkiego ładowania za pomocą pantografów (każdy autobus został wyposażony w pantograf zamontowany nad pierwszą osią na dachu pojazdu).

W autobusach dla Kluż-Napoka zamontowano m.in. klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a także pełny zestaw monitoringu na zewnątrz i w środku pojazdu. Pasażerowie z pewnością docenią możliwość korzystania z darmowego dostępu do WiFi oraz portów USB, dzięki którym podładują swoje smartfony podczas jazdy. Pojazdy pomieszczą maksymalnie 78 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących, z czego 10 dostępnych z niskiej podłogi.

Ostatnie tygodnie są niezwykle owocne dla Solarisa na rynku rumuńskim. Firma podpisała umowę ramową na dostarczenie nawet do 50 sztuk przegubowych trolejbusów Trollino 18. Będą to pierwsze trolejbusy firmy w Kluż-Napoce. Podsumowując wszystkie dostarczone i zamówione pojazdy (pierwsze z nich wyprodukowano 15 lat temu), ulicami rumuńskich miast jeździć będzie blisko 300 autobusów z logo zielonego jamnika.

Firma Solaris Bus & Coach S.A. jest jednym z europejskich liderów w obszarze e-mobility. W zaledwie siedem lat od premiery swojego pierwszego autobusu elektrycznego firma dostarczyła lub zebrała zamówienia na ponad 330 pojazdów od klientów w czternastu państwach. Ukoronowaniem osiągnięć na polu elektromobilności było zdobycie przez Solaris Urbino 12 electric najbardziej prestiżowej nagrody w branży autobusowej "Bus of the Year 2017", która po raz pierwszy przyznana została polskiemu producentowi, po raz pierwszy w historii zdobył ją również autobus elektryczny. W 2017 roku, w segmencie rynku dotyczącym tylko elektrobusów, Solaris zajął pozycję lidera w Europie, z udziałem ponad 18%.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Solaris
Rumunia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.