Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

63 nowe trolejbusy dla Meksyku – od Yutonga

infobus
30.12.2019 08:00
0 Komentarzy

Yutong rozpoczął dostawę 63 nowych trolejbusów do Mexico City. W Meksyku uruchomiono już 40 trolejbusów zasilanych bateryjnie i spodziewane są dostawy kolejnych 23 pojazdów. Charakteryzują się one tym, że są wyposażone w akumulator, który zgodnie z technologią „In Motion Technology” pozwala na zerową emisję nawet w obszarach, gdzie nie występuje trakcja.

Nowa generacja trolejbusów

Pojazdy te to pierwsze trolejbusy z dwoma źródłami energii, które zostały wprowadzone do użytku w Meksyku. Zamówienie to stanowi również rekord pod względem liczby trolejbusów z podwójnym źródłem, kupionych i dostarczonych w Ameryce Łacińskiej. Po wprowadzeniu tych pojazdów do ruchu, przyniosą one mieszkańcom nowe doświadczenie w zakresie ekologii. Zapewnią one także podniesienie jakości usług transportu publicznego oraz rozpoczną nowy rozdział w ekologicznych i zarazem elektrycznych podróżach w Meksyku i Ameryce Łacińskiej.

Dwa źródła zasilania

Trolejbusy z dwoma źródłami, które Yutong dostarczył tym razem, wykorzystują podwójny system zasilania „akumulator mocy + przewody napowietrzne”, pozwalający na zasięg akumulatora bez sieci trakcyjnej przekraczający 75 kilometrów. Jednocześnie pojazdy mogą znacznie zmniejszyć zużycie energii poprzez odzysk energii hamowania i kompleksowe zarządzanie energią. Pod względem bezpieczeństwa pojazdy są wyposażone w szereg inteligentnych urządzeń, w tym w urządzenie zabezpieczające przed wyciekiem płynów eksploatacyjnych i system ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, który może w pełni zagwarantować bezpieczeństwo kierowców i pasażerów.

Autobusy są wyposażone w system telematyczny Yutong E-BUS Manager, który może zapewnić klientom inteligentne usługi zarządzania flotą, aby zapewnić sprawne działanie pojazdu. Jednocześnie Yutong wysłał również zespoły technologiczne, serwisowe i akcesoria, aby zapewnić dobre wsparcie techniczne dla pojazdów. Ponadto, aby zapewnić długoterminową i stabilną eksploatację pojazdu, Yutong wielokrotnie przeprowadzał szkolenia dotyczące prowadzenia pojazdu, a także jego konserwacji.

63 trolejbusy dla STE

Operator STE zamówił 30 pojazdów w maju 2019 roku, a później zwiększył zamówienie do 40, a następnie 63 pojazdów. Nowe trolejbusy dla stolicy Meksyku, mają długość 12 metrów i mogą pomieścić do 90 pasażerów. Baterie, podobnie jak w większości chińskich pojazdów, oparte są na formule LFP. Według producenta pozwala to na zasięg akumulatora większy niż 70 km. Meksykański rynek jest jednym z najważniejszych rynków zagranicznych Yutong, podkreśla chińska firma. W tym celu Yutong przeprowadził specjalne badania transportu publicznego w Meksyku i starannie opracował te pojazdy pod kątem rzeczywistych warunków eksploatacji i potrzeb pasażerów.

Trolejbus z dwoma źródłami firmy Yutong jest wyposażony w miejsce dla psa przewodnika i miejsca dla specjalnych grup osób, takich jak osoby niepełnosprawne, osoby starsze i dzieci, a także różowe siedzenia dla kobiet. Spotkało się to z dużym uznaniem burmistrza miasta. Podczas jazdy próbnej pani Sheimbaum (burmistrz) była pod wielkim wrażeniem komfortu i ciszy podwójnego trolejbusu Yutong.

Trolejbusy dla środowiska

Claudia Sheimbaum, burmistrz miasta Meksyk, powiedziała: „Trolejbusy z podwójnym zasilaniem mają ogromne znaczenie dla poprawy transportu publicznego i środowiska miejskiego w Mexico City. Aby poprawić dostępność miejską, musimy poprawić transport publiczny. Dlatego zwiększymy liczbę pojazdów elektrycznych w mieście. Udowodniono, że technologia zastosowana w trolejbusach Yutong z podwójnym zasilaniem nie powoduje emisji spalin”.

Meksyk jest drugim co do wielkości miastem na świecie z populacją około 22 milionów mieszkańców (w tym miast satelitarnych) i jest najbardziej zaludnionym obszarem metropolitalnym w obu Amerykach. Aby złagodzić problem „chorób dużych miast”, takich jak korki i zanieczyszczenie powietrza, Meksyk aktywnie promuje priorytetowe polityki transportu publicznego i promuje zielone podróże wśród obywateli.


Komentarze