TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

672 x Citaro NGT. Madryt nie zwalnia tempa
- Opublikowano: 27.09.2018 12:30:51
672 Citaro NGT. Madryt nie zwalnia tempa

Stolica Hiszpanii - a dokładniej operator EMT Madrid - ponownie wybiera gazowe autobusy Mercedes-Benz. Z perspektywą na kolejne pięć lat.

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gaz ziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Madrytu w ciągu najbliższych 2 lat.

Stolica Hiszpanii zamawia kolejne autobusy miejskie na gaz ziemny. Tym razem aż 276 szt. Citaro NGT, które dojadą do Martytu w ciągu najbliższych 2 lat. Łącznie wówczas EMT Madrid będzie posiadał w swojej flocie 672 autobusów Mercedes-Benz Citaro NGT.

Tegoroczny kontrakt to już czwarte duże zamówienie z Madrytu i to w dość krótkim odstępie czasu. Pierwsze zamówienie firma EMT złożyła dwa lata temu na 82 Citaro NGT, który wówczas właśnie miał swoją światowa premierę. W następnym roku przewoźnik zamówił kolejnych 314 autobusów. Teraz dojdzie do to tego 276 szt. To razem oznacza, że w roku 2020 Madryt będzie miał w sumie 672 przyjaznych dla środowiska autobusów Citaro NGT.

Gazowe MAXI

Najnowsze zamówienie obejmuje autobusy solo Mercedes-Benz Citaro NGT o długości 12 metrów z układem drzwi 2-2-0. Wszystkie wyposażone zostaną w silnik OM 936 G Euro 6. Jego moc wyjściowa i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1200 Nm pozwala osiągnąć gazowym autobusom takie same właściwości jezdne, jak w pojazdach z silnikami wysokoprężnymi.

Do tego dochodzi ekologia., Zdaniem Daimlera, w przypadku eksploatacji CNG emisja CO2 jest nawet o 10 procent niższa niż w silniku diesla. A kiedy używa się biogazu, autobus NGT jest prawie całkowicie neutralny pod względem emisji CO2. Do tego dochodzi niższa emisja hałasu - średnio o 4 dB (A). Odpowiada to mniej więcej połowie subiektywnie odbieranego poziomu hałasu przez człowieka.

Madrycki standard

Autobusy Citaro NGT przeznaczone dla EMT (Empresa Municipal de Transportes de Madrid) mają dobrze wyposażenie. Pasażerowie wchodzą do autobusu z przodu - przez drzwi otwierające się do środka, a wychodzą poprzez środkowe drzwi przesuwne z napędem elektrycznym. Tuta też znajduje się ręcznie odkładana rampa dla wózków inwalidzkich. Wewnątrz poręcze mają żółty kolor. Pasażerowie siedzą na wyprofilowanych siedzeniach, a w pojeździe znajduje się pięć podwójnych gniazd USB do ładowania swoich urządzeń przenośnych.

Osiem uchylnych okien oraz udoskonalony system klimatyzacji ma poradzić sobie z gorącymi miesiącami w Madrycie. Kabina kierowcy ma oddzielną klimatyzację. I co ważne - kierowca posiada też zamknięta kabinę kierowcy, oddzieloną od przedziału pasażerskiego. Prowadzący pilnuje, co dzieje się na pokładzie za pomocą kamer wideo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
CNG
Mercedes-Benz
Hiszpania
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.