Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alstom Aptis w wersji seryjnej. Dla Strasburga

infobus
08.02.2020 08:00
0 Komentarzy

Koncern Alstom rozpoczął realizuję swojego pierwszego kontraktu na autobusy elektryczne – dla Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS). W kolejce po Aptisa czekają jeszcze takie francuskie miasta, jak Paryż, Grenoble, La Rochelle czy Toulon.

To na pewno ważny, nowy krok dla Alstom, który dopiero rozpoczyna swoja przygodę w zakresie zrównoważonej i inteligentnej mobilności w branży autobusowej. Podobnie jest z strasburskim przewoźnikiem, który także debiutuje w zakresie eksploatacji elektrobusów.

-„To świetny moment dla Alstomu. Jesteśmy dumni z dostarczenia pierwszego autobusu do Strasburga, ponieważ jest to pierwsze miasto, które nam zaufało i znajduje się zaledwie kilka kilometrów od naszego zakładu produkcyjnego” – powiedział Jean- Baptiste Eyméoud, wiceprezes Alstom we Francji.

Umowa z CTS obejmuje m.in.:

  • dostawę 12 autobusów elektrycznych typu Aptis;

  • przeszkolenie 150 kierowców w zakresie obsługi nowych pojazdów.

W ramach treningu kierowców pierwszy Aptis będzie jeździł po ulicach Strasburga na linii H. Wszystkie zamówione autobusy Aptis przez CTS mają długości 12 metrów i wyposażone są w troje drzwi. Pojazd wyróżnia niska, całkowicie płaska podłoga i szerokie podwójne drzwi umożliwiają łatwe przemieszczanie się i wygodne wsiadanie dla osób o ograniczonej mobilności. Wyposażony jest także w duże, panoramiczne okna na całej swojej długości. Łącznie Aptis oferuje aż o 25% większą powierzchnię szklaną niż standardowy autobus plus tylną część „wypoczynkową” z panoramicznym widokiem na miasto.

Aptisy zamówione przez Strasburg są przeznaczone do wolnego ładowania w nocy w zajezdni. Autobusy mogą być też jest sporadycznie ładowane na końcu każdej linii, przy użyciu naziemnych rozwiązań do ładowania (SRS) lub pantografem.

Kolejne zlecenia z Francji

Przypomnijmy, że Aptis został również wybrany przez RATP i Île-de-France Mobilités, a także obszary Greater Grenoble, Greater La Rochelle i Greater Toulon, które planowo mają odebrać pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku.

Dodajmy, że od września 2018 r. we Francji działa nowe prawo zamówień publicznych dla władz lokalnych, które pozwala członkom grupy CATP zamawiać pojazdy bezpośrednio, bez procedur przetargowych. Ponadto w styczniu 2019 r. Aptis otrzymał również Origine France Garantie, który gwarantuje, że co najmniej 50% wartości Aptisa to produkt francuski.

Komentarze