TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Andrychów unieważnia przetarg na 14 minibusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2017 18:00:18 5 komentarzy
Andrychów unieważnia przetarg na 14 MINI

27 marca 2017 r. Andrychów czekał na oferty w przetargu na zakup 14 szt. niskopodłogowych autobusów klasy MINI. Nie wpłynęła żadna. To generalnie dość ciekawa sytuacji, gdyż - jak zapowiedział burmistrz Andrychowa, Tomasz Żak ? szacunkowa wartość jednego autobusu miała nie przekroczyć sumy 800 tys. PLN. Czyli jak na klasę MINI to całkiem dobry budżet.

Konieczność powtórzenia zamówienia mocno komplikuje dalsze komunikacyjne plany gminy. Przypomnijmy, że zakup taboru miał być jednocześnie początkiem procesu uruchomienia nowej, gminnej komunikacji, która docelowo - obsługiwana przez prywatnych przewoźników - miała ruszyć 1 stycznia 2018 r. Teraz jest to już mało realne. Co więc teraz? Naszym zdaniem Andrychów przeanalizuje raz jeszcze SIWZ i być może pochyli się nad zapisami o karach dla dostawców taboru. Ich mniejsza restrykcyjność może wpłynąć na powodzenie kolejnego postępowania. Z racji unijnego dofinansowania przetarg powinien wystartować jak najszybciej.

Co chce Andrychów?

Andrychów - w ramach pierwszego przetargu - chciał kupić 14 niskopodłogowych autobusów o małej pojemności (średnio 37 miejsc, w tym 18 siedzących). Ze zdjęcia opublikowanego przez gminę wynika, że miasto celowało w klasę MINI i takie pojazdy jak Iveco-SKD Stratos LF 38 o długości 7,7 m i pojemności 38 miejsc, w tym 14 siedzących.

Autobusy miały spełniać normę Euro 6 i być dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych i wózków dziecięcych. Ale to nie wszystko, bo w każdym miał mobilny system informacji dla pasażerów, dostęp do Wi-Fi, a nawet porty USB do doładowania np. telefonu, nie wspominając o klimatyzacji.

Szersze tło

Plan zakupu nowego taboru i w ogóle stworzenia od podstaw komunikacji publicznej w gminie oznacza wyjście Andrychowa poza struktury Międzygminnego Zakładu Komunikacyjnego w Kętach, w którym aktualnie ? obok Kęt i Porąbki ? ma ok. 40% udziałów. I to już z końcem 2017 r. Czyżby przypowieść o synu marnotrawnym miała się powtórzyć - tym razem w komunikacyjnej wersji?


Sprawdź też:
Andrychów
przetarg
MINI
  • Danio – 28.03.2017

    Dlaczego solaris nie wystartowal z midi ma przecierz w ofercie

  • President – 28.03.2017

    Bo Andrychów chce autobus klasy mini a nie midi. To nie jest to samo. Mini to autobus zbudowany na podwoziu busa jak na zdjęciu. Midi to krótkie podwozie autobusowe. Długość praktycznie ta sama ale pojemność inna.

  • Pinki – 28.03.2017

    I spalanie inne dużo mniejsze

  • danio – 28.03.2017

    ale wyprodukowal z mniejszym silnikiem gimbusa którego poazal na targach

  • BUSOMAT PL – 28.03.2017

    Pewnie jest za goraco. Trzeba instalowac lepsze chlodzenie silnika

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.