TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.06.2017 18:41:45
Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM

31 maja ZTM w Warszawie otworzył oferty na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na liniach łączących stolicę z miastami Piastów i Pruszków. Trzej przewoźnicy zaoferowali autobusy Scania, Solaris i Volvo.

31 maja 2017 r. ZTM w Warszawie otworzył oferty na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na liniach łączących stolicę z miastami Piastów i Pruszków - w ramach modernizacji kolejowej trasy Warszawa-Grodzisk.

Zgodnie z wcześniej oddawanymi przez nas informacjami:

  • na zastępczych liniach ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki), ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) oraz ZB (Brwinów – Warszawa) za organizację komunikacji będą odpowiedzialne Koleje Mazowieckie.

  • na zastępczych liniach ZP (Pruszków – Warszawa) oraz 717 (Piastów – Warszawa) za organizację komunikacji będzie odpowiedzialny Zarząd Transportu Miejskiego.

24 kwietnia stołeczny Zarząd ogłosił przetarg na obsługę linii ZP i dodatkowych autobusów dla linii 717 zakładając, że przyspieszonej linii ZP kursy w dni robocze w szczycie przewozowym będą realizowane co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona. Dlatego też ZTM podzielił na trzy warunkowe zadania, w wykorzystaniem autobusów 18-metrowych bądź 12-metrowych.

Z kolei od 3 września, autobusy w ramach istniejącej linii 717 z Piastowa do Warszawy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Razem w liczbach to:

  • 2 236 320 wzkm (+20%/-20%) wozokilometrów, przy wykorzystaniu 32 (29 w ruchu, 3 rezerwowe) autobusów o długości ok. 12 m MAXI

  • lub: 1 863 130 wzkm (+20%/-20%) przy wykorzystaniu 23 (21 do ruchu, 2 rezerwowe) autobusów o długości ok. 18 m MEGA,

  • lub: 2 110 070 wzkm ( +20%/-20%) przy wykorzystaniu 29 autobusów: 10 (9 do ruchu, 1 rezerwowy) o długości ok. 18 m MEGA obsługujące linię Warszawa-Piastów i 19 (17 do ruchu, 2 rezerwowe) o długości ok. 12 m MAXI, obsługujące linię Warszawa - Pruszków

Trzech chętnych

31 maja ZTM otworzył trzy oferty, złożone przez firmy:

Wykonawcy

Wariant / Marka i typ autobusu

Cena brutto

Norma emisji spalin

Klimatyzacja

Monitoring

PKS w Grodzisku Maz.

Wariant A Scania Omnicity - 32 szt.

14 177 374,27

Euro IV

Tak

Tak

Konsorcjum: PKS Polonus i Europa Express City

Wariant A Volvo 7700 -32 szt.

15 819 727,68

Euro V

Tak

Tak

Arriva Bus Transport

Wariant A

Solaris Urbino 12 - 12 szt. Volvo 7700 - 12 szt.

18 114192,00

Euro IV

Tak

Tak

Aktualnie ZTM w Warszawie analizuje złożoną dokumentację, natomiast już wiadomo, że wszystkie oferty zmieściły się w budżecie. Kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 21 731 490 PLN brutto, co oznacza, że najtańsza oferta PKS Grodzisk jest tańsza aż o ponad 7,5 mln od zakładanego kosztorysu.

Co ciekawe, wszystkie firmy transportowe wybrały Wariant A (z autobusami klasy MAXI). Poza ceną różnice między ofertami polegają przede wszystkich na normach emisji spalin. Najnowsze pojazdy (Volvo 7700 z Euro 5) zaoferował Polonus z EEC, natomiast najstarsze - PKS Grodzisk (Scania Omnicity z Euro 4).

I to dwie firmy powalczą o ostateczne zwycięstwo. Naszym zdaniem wygrana droższej oferty PKS Polonus z ECC wcale nie jest wykluczona. O wszystkim zadecydują małe punkty za normy emisji spalin. Przypomnijmy, że kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  • cena - 50%

  • standard emisji spalin - 20%

  • tabor klimatyzowany - 12%

  • tabor monitorowany - 8%

  • tabor wielkopojemny - 10%

Czekamy teraz na decyzję komisji przetargowej ZTM.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Europa Express
PKS Polonus
PKS Grodzisk
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.