TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.06.2017 18:41:45
Arriva, PKS Grodzisk i PKS Polonus z EEC w walce o zastępcze linie ZTM

31 maja 2017 r. ZTM w Warszawie otworzył oferty na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej na liniach łączących stolicę z miastami Piastów i Pruszków - w ramach modernizacji kolejowej trasy Warszawa-Grodzisk.

Zgodnie z wcześniej oddawanymi przez nas informacjami:

  • na zastępczych liniach ZG (Warszawa – Grodzisk Mazowiecki), ZM (Milanówek – Grodzisk Mazowiecki) oraz ZB (Brwinów – Warszawa) za organizację komunikacji będą odpowiedzialne Koleje Mazowieckie.

  • na zastępczych liniach ZP (Pruszków – Warszawa) oraz 717 (Piastów – Warszawa) za organizację komunikacji będzie odpowiedzialny Zarząd Transportu Miejskiego.

24 kwietnia stołeczny Zarząd ogłosił przetarg na obsługę linii ZP i dodatkowych autobusów dla linii 717 zakładając, że przyspieszonej linii ZP kursy w dni robocze w szczycie przewozowym będą realizowane co 8 minut, a w godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut; w przypadku realizacji kursów autobusami 12-metrowymi częstotliwość w szczycie przewozowym będzie zwiększona. Dlatego też ZTM podzielił na trzy warunkowe zadania, w wykorzystaniem autobusów 18-metrowych bądź 12-metrowych.

Z kolei od 3 września, autobusy w ramach istniejącej linii 717 z Piastowa do Warszawy będą odjeżdżały co 10 minut. W godzinach pozaszczytowych i w dni wolne od pracy – co 15 minut. Pasażerowie będą korzystać z 18 i 12 metrowych autobusów.

Razem w liczbach to:

  • 2 236 320 wzkm (+20%/-20%) wozokilometrów, przy wykorzystaniu 32 (29 w ruchu, 3 rezerwowe) autobusów o długości ok. 12 m MAXI

  • lub: 1 863 130 wzkm (+20%/-20%) przy wykorzystaniu 23 (21 do ruchu, 2 rezerwowe) autobusów o długości ok. 18 m MEGA,

  • lub: 2 110 070 wzkm ( +20%/-20%) przy wykorzystaniu 29 autobusów: 10 (9 do ruchu, 1 rezerwowy) o długości ok. 18 m MEGA obsługujące linię Warszawa-Piastów i 19 (17 do ruchu, 2 rezerwowe) o długości ok. 12 m MAXI, obsługujące linię Warszawa - Pruszków

Trzech chętnych

31 maja ZTM otworzył trzy oferty, złożone przez firmy:

Wykonawcy

Wariant / Marka i typ autobusu

Cena brutto

Norma emisji spalin

Klimatyzacja

Monitoring

PKS w Grodzisku Maz.

Wariant A Scania Omnicity - 32 szt.

14 177 374,27

Euro IV

Tak

Tak

Konsorcjum: PKS Polonus i Europa Express City

Wariant A Volvo 7700 -32 szt.

15 819 727,68

Euro V

Tak

Tak

Arriva Bus Transport

Wariant A

Solaris Urbino 12 - 12 szt. Volvo 7700 - 12 szt.

18 114192,00

Euro IV

Tak

Tak

Aktualnie ZTM w Warszawie analizuje złożoną dokumentację, natomiast już wiadomo, że wszystkie oferty zmieściły się w budżecie. Kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia to 21 731 490 PLN brutto, co oznacza, że najtańsza oferta PKS Grodzisk jest tańsza aż o ponad 7,5 mln od zakładanego kosztorysu.

Co ciekawe, wszystkie firmy transportowe wybrały Wariant A (z autobusami klasy MAXI). Poza ceną różnice między ofertami polegają przede wszystkich na normach emisji spalin. Najnowsze pojazdy (Volvo 7700 z Euro 5) zaoferował Polonus z EEC, natomiast najstarsze - PKS Grodzisk (Scania Omnicity z Euro 4).

I to dwie firmy powalczą o ostateczne zwycięstwo. Naszym zdaniem wygrana droższej oferty PKS Polonus z ECC wcale nie jest wykluczona. O wszystkim zadecydują małe punkty za normy emisji spalin. Przypomnijmy, że kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:

  • cena - 50%

  • standard emisji spalin - 20%

  • tabor klimatyzowany - 12%

  • tabor monitorowany - 8%

  • tabor wielkopojemny - 10%

Czekamy teraz na decyzję komisji przetargowej ZTM.



Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Europa Express
PKS Polonus
PKS Grodzisk

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.