TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Arriva z SOR-em najbliżej modlińskiego kontraktu KM
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.02.2017 13:45:09 2 komentarze
Arriva z SOR-em najbliżej modlińskiego kontraktu KM

Wczoraj Koleje Mazowieckie otworzyły 4 koperty z ofertami na obsługę autobusowej linii łączącej stację Modlin z terminalem lotniczym. Do tej pory to połączanie obsługiwała firma PKS Grodzisk Maz.

Wczoraj, 20 lutego 2017 r., Koleje Mazowieckie otworzyły koperty z ofertami na obsługę autobusowej linii łączącej stację kolejową Modlin z terminalem lotniczym. Do tej pory to połączanie obsługiwała firma PKS Grodzisk Maz. autobusami VDL Ambassador.

Zamawiający na prawie 3-letni kontrakt (od 1 kwietnia 2017 do 31 grudnia 2019 roku) chce przeznaczyć 3 337 605,65 zł. O kolejowy kontrakt walczy czterech przewoźników, w tym:

  • PKS Polonus ? z ceną brutto oferty: 2.360.627,28 zł, stawka za 1 wozokm ? 4,95 zł netto, cena jednego kursu ? 27,22 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 55 minut. Zaproponowane pojazdy to VDL Citea z 2010 i 2011 roku, o pojemności 27+77, 29+74 oraz 26+76.

  • PKS Tarnobrzeg (największe zaskoczenie i debiut spółki poza swoim rejonem) ? z ceną brutto oferty: 2.398.561 zł, stawka za 1 wozokm ? 5,43 zł netto, cena jednego kursu ? 29,87 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? do 1 godziny. Zaproponowane pojazdy to Mercedesy Conecto LF z 2013 roku, o pojemności 27+79.

  • Arriva ? z ceną brutto oferty: 2.299.053,24 zł, stawka za 1 wozokm ? 4,82 zł netto, cena jednego kursu ? 26,51 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 1 godzina. Zaproponowane pojazdy to SOR NB12 z 2013 roku, o pojemności 35+69.

  • Stalko Przybysz i Wspólnicy ? z ceną brutto oferty: 2.504.589,12 zł, stawka za 1 wozokm ? 5,25 zł netto, cena jednego kursu ? 28,88 zł netto, czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 1 godzin. Zaproponowane pojazdy to MAZ 203 z 2017 roku, o pojemności 28+73.

Cenowo najbliżej wygranej jest zatem Arriva, ale wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego, także tutaj się może jeszcze sporo zdarzyć. Warto jednak zauważyć, że firma z Torunia zaproponowała stosunkowo młode autobusowe i to o dużej pojemności pasażerskie (razem 104 w tym największa liczba miejsc siedzących ? 35!). Nowsze pojazdy zaoferowała tylko firma Stalko (MAZ 203).

Kolejowe kryteria

  • Zastosowane przez KM kryteria wyboru są następujące:

  • Cena ? 75%,

  • Czas podstawienia autobusu rezerwowego ? 10%

  • Liczba miejsc siedzących i stojących ? 15%.

Przypomnijmy, że Koleje Mazowieckie rozstały się z poprzednim przewoźnikiem ? PKS Grodzisk Mazowiecki. Zakończenie współpracy nastąpiło w wyniku niedostosowania usług tego przewoźnika do standardów wymaganych przez Koleje Mazowieckie. Umowa została rozwiązana za porozumieniem stron.

Modlińska trasa

Długość obsługiwanej trasy z terminalu do stacji kolejowej Modlin to 5,8 km, natomiast ze stacji kolejowej Modlin do terminalu to 5,55 km. Kursy mają odbywać się trasą: Terminal MPL Warszawa Modlin - droga Gen. Wiktora Thommee, ul. J. I. Kraszewskiego - ul. Mieszka I - stacja kolejowa Modlin i z powrotem.

Kursy realizowane są w dni robocze i świąteczne.

Usługa musi być świadczona przy wykorzystaniu przynajmniej trzech autobusów o długości 11-12 m, wyprodukowanych najpóźniej w 2010 r., o minimalnej pojemności 70 miejsc. Pojazdy będą musiały być dostosowane do kolorystyki zewnętrznej zgodnie z przyjętymi zasadami malatury Kolei Mazowieckich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Arriva
SOR
przetarg
linie
KM
  • kropek – 21.02.2017

    Warbus miał AMZ/URSUS City Smile CS12LF na liniach do Modlina. Co za brednie piszecie. PKS Polonus mial VDL i Ambasadory.

  • AK – 21.02.2017

    racja. dzięki za uwagę. poprawka w drodze

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.