Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusowe FRPA 2020: Wiemy, ile dostaną województwa

infobus
15.11.2019 09:00
0 Komentarzy

Rusza nabór na dofinansowanie deficytowych autobusowychlinii lokalnych. „Do dyspozycji samorządów będzie prawie 800 mln zł” -powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber na konferencji 13 listopada.

„13 listopada ruszył nabór wniosków o dofinansowanieprzywracanie linii w 2020 r. Na przyszły rok do dyspozycji samorządów będzie 800mln zł” – powiedział wiceminister na konferencji w środę.

Nabór będzie trwał między 13 a 29 listopada, a rozpatrywaniemiędzy 2 a 13 tego miesiąca. Ogłoszenie wyników odbędzie się w dniach 16 – 20grudnia 2019 r.

W 2019 r. samorządy złożyły 294 wnioski o dofinansowanie1500 linii, na obszarze 943 gmin zamieszkanych przez 13 mln 670 tys. osób. W2019 roku Fundusz dysponował kwotą 300 mln zł.

Pozytywna ocena

„Funkcjonują już pierwsze połączenia autobusoweprzywrócone w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych” – powiedziałWeber. „W przypadku niektórych przywracanych linii autobusowych okazałosię, że bardzo szybko przestały być deficytowe. Zapotrzebowanie na tepołączenia było tak duże, że wpływy z biletów okazały się znaczne” – dodałWeber.

„Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych ocharakterze użyteczności publicznej” weszła w życie na początku lipca br.

Z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterzeużyteczności publicznej dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeńautobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnychniefunkcjonujących od co najmniej trzech miesięcy przed wejściem w życie ustawyi na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportuzbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie. Fundusz ma przywrócićpołączenia autobusowe, które zostały zlikwidowane z powodu deficytu, kiedyprzychody z biletów były niższe niż koszty utrzymywania tych linii. Dopłata do1 wozokilometra wynosi 1 zł.

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użytecznościpublicznej jest państwowym funduszem celowym, którego dysponentem jest ministerdo spraw transportu. Obsługę Funduszu na zasadach określonych w umowie z jegodysponentem będzie prowadził Bank Gospodarstwa Krajowego. (PAP)

Komentarze