Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusowy start-up zdobywa miliony

infobus
21.03.2016 09:55
0 Komentarzy

Autobusowy start-up Distribusion, czyli GDS dla autokarów, pozyskał finansowanie w wysokości 6 mln EUR. Z globalnego systemu rezerwacji jak na razie korzysta 7 polskich firm.

Niemiecka spółka Distribusion Technologies tworzy wiodącyglobalny system dystrybucji (GDS) dla autokarów oraz przewozów lotniskowych.Turystyczny startup technologiczny mający swoją siedzibę w Berlinie, łączysprzedawców usług turystycznych (takich jak turystyczne strony internetowe,agencje turystyczne online i tour operatorzy) z przewoźnikami autokarowymi nacałym świecie. Distribusion udostępnia agentom portfolio, w którego składwchodzi 60 przewoźników operujących w 25 krajach, oferujących 2 mln połączeń. Wciągu ostatnich 6 miesięcy liczba przewoźników korzystających z usługDistribusion zwiększyła się pięciokrotnie.

Korzyścią dla przewoźników jest kompleksowy procesrezerwacji, który obejmuje zarządzanie trasami, dystrybucję, płatności orazwysyłanie biletów do pasażerów. Co więcej, Distribusion zajmuje się pobieraniempłatności od klienta oraz fakturowaniem agentów.

Teraz niemiecka firma zebrała kapitał w wysokości 6 mln EURod międzynarodowych inwestorów: Northzone, Creandum oraz HR Ventures.

?Mając na uwadze duże zainteresowanie ze strony inwestorów wczasie tej rundy cieszymy się, że udało nam się przekonać dwóch czołowychgraczy w Europie do wsparcia naszego przedsięwzięcia. Z ich pomocą będziemy wstanie powiększyć nasz zespół i wprowadzić nasz GDS na globalny rynek? ? powiedziałzałożyciel i prezes Distribusion, Julian Hauck.

Poza Europę

Pozyskane środki zostaną przeznaczone na udoskonalaniesystemu, a także integrację z kolejnymi przewoźnikami i sprzedawcami usługturystycznych. Distribusion zamierza penetrować kolejne europejskie rynki orazrozpocząć działalność w Ameryce Łacińskiej i Azji. Do końca roku 2016 liczbazatrudnionych w biurach w Bonn i Berlinie wzrośnie trzykrotnie.

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wprowadzonym przezDistribusion, przewoźnicy autokarowi za pośrednictwem jednego systemu mogąsprzedawać swoje bilety przez stacjonarne agencje turystyczne, agentów onlineoraz aplikacje mobilne. Nie muszą się zajmować rozliczeniami, obsługą różnychwalut oraz komunikować w różnych językach. Dzięki Distribusion agencinatychmiastowo uzyskują dostęp do szerokiego portfolio przewoźników w jednymsystemie.

Komentarze