Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autobusy BYD na kolejnym lotnisku. Bruksela

infobus
18.03.2019 09:45
0 Komentarzy

Po Amsterdamie i porcie Schiphol,BYD zgarnął kolejny lotniskowy kontrakt – tym razem na 30 szt. niskopodłogowychautobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Pierwsze pojazdy już obsługują pasażerów.

Zamawiający to firma BrusselsAirport Company (BAC), która jest operatorem lotniska Zaventem, obsługującegostolicę Unii Europejskiej. Pierwsza dostawa kilku sztuk zrealizowana zostałajuż w marcu. Z kolei na początku roku odbył się test pojazdów, a następnie wszyscykierowcy zostali przeszkoleni w zakresie obsługi autobusów elektrycznych.

Wszystkie pojazdy objęte są 10-letnimkontraktem serwisowym , tak aby były cały czas w pełnej gotowości do przewożeniapasażerów między samolotami a budynkami terminalu.

Zakupione pojazdy mają długości12 m i układ drzwi 2-2-2. W zakresie wyposażenia przestrzeni pasażerskiej mamy m.in.bezpłatne Wi-Fi na pokładzie, porty USB do ładowania i cyfrowe wyświetlacze znajnowszymi informacjami o lotach.

Dodajmy, że BAC wybrał chińską markę BYD w ramach otwartego, ogólnoeuropejskiego przetargu.

Lotniskowe ładowanie

W zakresie ładowania pojazdów, BYDdostarczył na brukselskie lotnisko 30 własnych ładowarek , które możliwąładowanie ebusów przez noc – w terminalu. Są one wzorowane na stacji ładowaniana lotnisku Schiphol w Amsterdamie, które od 2015 r. eksploatuje flotę 35 elektrobusówmarki BYD.

Dodajmy, że chiński producent dostarczył już swoje pojazdy nalotniska w Sydney, Kansas, Los Angeles i Shenzhen w Chinach.

Mówią obie strony

ArnaudFeist, dyrektor generalny Brussels Airport Company powiedział: „Projektautobusu elektrycznego wpisuje się w ambicję lotniska w Brukseli, abyzmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 40% do 2030 r. – w porównaniu z 2010 r.Przy każdej decyzji o zakupie sprzętu poszukujemy ekologicznych rozwiązań,które jednocześnie zapewniają większy komfort naszym pasażerom. Oprócz tego, żenowe e-autobusy są ciche i nie emitują cząstek stałych ani dwutlenku węgla,zapewniają one również najnowocześniejszą łączność z darmowymi portami Wi-Fi iUSB. Wraz z pojawieniem się tych nowych autobusów dalej ulepszamy nasze usługidla pasażerów „.

Z kolei Isbrand Ho, dyrektor zarządzający w BYDEurope dodał: „Operatorzy lotnisk na całym świecie zmagają się z ogromnąpresją, aby zmniejszyć swoją emisję. W ramach obecnej technologii niewielemożna zrobić w zakresie samolotów, natomiast już teraz można uzyskać poważnąredukcję w zakresie pojazdów naziemnych. W Europie udowodniliśmy to w Schipholi wierzymy, że doświadczenie z tamtego portu i teraz z Zaventem będzie drogowskazemdla innych głównych lotnisk w Europie i poza nią. Cieszymy się, że udało namsię odnieść sukces w Brukseli, de facto stolicy Unii Europejskiej. BYD jest bezwątpienia światowym liderem w projektowaniu, produkcji i sprzedażypełnowymiarowych autobusów elektrycznych. Na swoim koncie mamy już ponad 50 000ebusów. Z niecierpliwością czekamy na obsługę coraz większej liczby lotnisk naszymiprzyjaznymi dla środowiska pojazdami. „

Komentarze