Autobusy na Czechbus 2017 [FILM]

infobus
24.11.2017 16:01
0 Komentarzy

Za nami siódma edycja targów Czechbus 2017 w Pradzie(21-23.112017). Targi tradycyjnie bardzo czeskie ale było kilka premier i to zarównotych z Kortrijk, jak i lokalnych.

Dwa tygodnie temu w Pradze szalał huragan i jedna zhistorycznych hal kompleksu wystawienniczego została uszkodzona, dlatego byłojeszcze bardziej gęsto i tłoczno. Cały czas Czesi cały czas pasjonują sięautobusami i bardzo dobrze.

Zaczynamy naszą relację z Czechbus od polskich firm. Podnieobecność Solarisa, który będzie pojawiał się na targach w Pradze co dwalata, naszym eksportowym numerem 1 była firma Mercus z flagowym terenowymSprinterem oraz Iveco Daily.

Intap pokazał na swoim stoisku nowości z Busworld, w tymprzede wszystkim swój najnowszy fotel Eco Lider 2. Firma ma grono wiernychklientów wśród czeskich firm minibusowych stąd stała obecność łodzian naCzechbus, a wcześniej na Autotec w Brnie.

Ster jest bardzo mocny na czeskim rynku, a fotelepoznańskiej firmy można było spotkać w większości miejskich autobusówpokazanych na targach Czechbus. Na stoisku najnowsze międzymiastowe siedzenia,system poręczy Plus oczywiście najładniejsze dziewczyny na targach. Zapraszamy na film!

{https://www.youtube.com/watch?v=prNTiDpJfYg}

I gospodarze. Na pewno najważniejszą premierą na targachCzechbus był autobus elektryczny Skody na bazie modelu Heuliez Bus, który mateż swoją nazwę handlową – Skoda E'City. To już drugi obok Peruna elektrobusczeskiej firmy i kolejny – po pokazanym w Kotrijk przegubowym trolejbusie -owoc współpracy Skoda – Iveco.

IVECO. Na Czechbus marka posiadająca największą w Europiefabrykę autobusów w Vysokim Mycie pokazała gamę premier z Kotrijk. Czyli byłgazowy Crossway, trzyosiowy Crossway oraz elektryczny minibus Daily plus szeregautobusów na zewnątrz z dotychczasowej oferty.

SOR kontynuujący tradycje czeskiego przemysłu autobusowegopokazał swoje najnowsze pojazdy z serii NS zarówno w wersji elektrycznej, jak idiesel. Oprócz nich pojawił się gazowy model NBG12 a na zewnątrz elektrycznyEBN11 oraz chyba CN12.

Czas na Ekovę czyli czeski elektryczny startup. Poelektrobusie a la Nowe Urbino teraz mamy kolejny model z zakładu w Ostrawie -Electron 12 czyli bateryjny trolejbus. Inspiracją tym razem był chyba Berkof.

Teraz ekspozycje importerów. Zaczynamy od EvoBus i czeskiejpremiery Nowego Tourismo i dwupokładowej Setry S531DT. Na zewnątrz mogliśmyzobaczyć bratysławskie CapaCity oraz Nowe Tourismo – chyba po raz pierwszy w białychbarwach. Towarzyszył mu egzemplarz Travego, który w tym roku (w listopadzie odszedłna zasłużoną emeryturę)

Ważnym wydarzeniem na Czechbus 2017 była premiera NowegoLion`s Coach. Autokarowi spod znaku MAN towarzyszył Neoplan Tourilner, którypodobnie jak w Polsce ma podbić czeski segmentów autokarów VIP.

Scania z zeszłorocznym swoim bohaterem, czyli Citywide 12LFCMS dla CSAD Havirov plus trzyosiowy Touring. Do tego na zewnątrz na podwoziachszwedzkiego mogliśmy zobaczyć Irizar i6S, Van Hool TDX27 Astromega w barwach FlixBusoraz topowy Irizar i8 z barwach czeskiego RegioJet. O sile szwedzkiegoprzedstawicielstwa świadczy fakt, że na targach nie było integralnych autokarówmarki Irizar i hiszpańska marka obecna była tylko na podwoziach Scania.

Isuzu ma także silną pozycję w Czechach dzięki przebojowościlokalnego dilera Turancar. Szeroka oferta z wypisanymi cenami – przepis nasukces.

Dwie premiery VDL Kortrijk czyli Futura FHD2/106-440 iFHD2/135-440. Dwie kompletnie różne długości a silnik ten sam – MX11.

Uzupełnienie kolekcji „dużych” autobusów naCzechbus 2017 – turystyczny King Long, praski SOR NB18 na podnośnikach Stertil-Konioraz Arway dilera Iveco – firmy Tezas – do nauki jazdy.

Minibusy na Czechbus 2017

Na pewno tym najbardziej wyróżniającym się minibusem wPradze był elektryczny Daily na stoisku Iveco. Daily Electric to pojazd ozerowej emisji spalin przeznaczony do eksploatacji w miastach, oferujący zasięgdo 200 km w rzeczywistych warunkach miejskich i osiągi akumulatorazoptymalizowane pod kątem wszystkich warunków pogodowych. W trybie szybkimponowne naładowanie trwa zaledwie 2 godziny. Tryb jazdy Eco-Power ihamowanie regeneracyjne jeszcze bardziej poprawiają efektywność napędu. Kiedy zobaczymygo w Polsce? Stawiamy na TRANSEXPO 2018.

Kolejna niespodzianka to BUS AKVA, czyli pierwszy czeskipływający minibus na bazie Mercedes Benz Sprinter od Enyoy Tech Limited.

Obok dwóch producentów z Polski – wspomnianego Mercusa i SprintCar – na targach pojawiła się jedna z najstarszych firm zabudowujących minibusy w Czechach – KHMC Opava. Bardzo bogatą ofertę przedstawiła czeska firma BusPlan, która próbuje zmieniać mocno design produkowanych przez siebie minibusów i zabiera się za segment MIDI – o tym bardziej szczegółowo w kolejnym artykule.

Nie zabrakło także zabudów o podwyższonej pojemności od słowackiej firmy Rosero – sprzedawanej u nas przez CMS Auto. Ponadto na stoisku Kar – czeskiego dilera Iveco – mogliśmy zobaczyć miejski autobus serbskiej firmy FeniksBus na bazie Daily.

Komentarze