TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autobusy wodorowe w praktyce - Niemcy [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.07.2018 10:30:05
Autobusy wodorowe w praktyce - Niemcy [FILM]

Ostatnio sporo pisaliśmy o autobusach wodorowych czas sprawdzać, jak one funkcjonują w praktyce. Prezentujemy film z Kolonii, gdzie jeżdżą pojazdy Van Hool A330FC.

Ostatnio sporo pisaliśmy o autobusach wodorowych czas sprawdzać, jak one funkcjonują w praktyce. Prezentujemy film z Kolonii, gdzie jeżdżą pojazdy Van Hool A330FC.

Udana eksploatacja tych pojazdów w RVK Köln spowodowała, że w 2018 r. belgijski Van Hool podpisał kontrakt na dostawę aż 40 autobusów wodorowych z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal.

-"To największe w Europie zamówienie na autobusy wodorowe, jakie kiedykolwiek zostało złożone. Będzie z pewnością wsparciem dla upowszechnienia tej technologii w transporcie publicznym - powiedział prezes Van Hool, Filip Van Hool.

Zgodnie z umową - 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi do Kolonii, zaś pozostała dziesiątka - do Wuppertal. Dostawy rozpoczną się wiosną 2019 r. Dodajmy, że po ulicach Kolonii jeżdżą już dwa wodorowe autobusy Van Hoola, które można zobaczyć na filmie:

-"Autobusy wykorzystujące wodorowe ogniwa paliwowe należą do najbardziej przyjaznych środowisku pojazdów dla transportu publicznego. Nie tylko nie emitują zanieczyszczeń, ale są też znacznie cichsze w eksploatacji - dodaje Eugen Puderbach, szef RVK Köln.

Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostaną w belgijskiej fabryce Van Hool - w Koningshooikt. Stamtąd do Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosiowe autobusy 12 metrowe Van Hool A330FC, wyposażone zarówno w ogniwa paliwowe dostarczone przez kanadyjską firmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał elektryczny silnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Zbiorniki wodoru, mogące pomieścić 38,2 kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnienie całodziennego rozkładu jazdy autobusów. przewidzianego na 350 km. Zużycie wodoru na 100 km wyniesie ok. 8 kg.

Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynek amerykański już od 2005 r., zaś na europejski - od 2007 r. Działający w autobusowej branży od ponad 70 lat Van Hool w sumie wyprodukował już 53 pojazdy tego typu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wodór
Van Hool
Niemcy
  • Krzysztof Rubik – 09.07.2018

    Zawsze się zastanawiałem dlaczego VanHool montuje drugą oś skrętną przed osią napędową. Ktoś mi odpowie dlaczego tak jest to montowane ?😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.