Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Autonomiczne testy Volvo 7900 Electric w Singapurze [FILM]

infobus
06.03.2019 07:30
0 Komentarzy

Szwedzka firma Volvo Buses wspólnie z państwową uczelniątechniczną w Singapurze zaprezentowały we wtorek w pełni autonomiczny autobus znapędem elektrycznym. Pojazd będzie w tym roku testowany na kampusie – podałaagencja Kyodo.

Opracowany wspólnie przez Volvo Buses i singapurskąpaństwową uczelnię Nanyang Technology University pojazd mierzy 12 metrów imieści do 80 pasażerów. Wcześniej testowano go w Szwecji i w centrumtechnologii autonomicznych na zachodnim skraju Singapuru. W czasie wtorkowejdemonstracji w pełni samojezdny autobus poruszał się z prędkością poniżej 30kmh, a jego działanie nadzorował kierowca awaryjny. Również w trakcieplanowanych na dalszą część roku przejazdów próbnych na terenie kampusu niebędzie przekraczał 40 kmh.

Pogodowe zabezpieczenie

Według informacji producenta autobus – Volvo 7900 Electric opojemności 85 miejsc – wyposażono w systemy jazdy autonomicznej przystosowanedo działania w zmiennych warunkach pogodowych i drogowych, m.in. w trakcieintensywnych opadów deszczu i na częściowo zalanych szosach. Ma to być możliwedzięki zainstalowanym przez badaczy z NTU systemom przetwarzania danych z kilkuczujników. Agencja podkreśliła, że to pierwszy w pełni autonomiczny autobuselektryczny Volvo wykorzystywany do transportu publicznego.

{https://www.youtube.com/watch?v=-rrmS58tzIk}

Scania w Szwecji

Dzień wcześniej wspólnie ze spółką Nobina, największymoperatorem transportu publicznego w Skandynawii, podobne pojazdy zaprezentowaław Sztokholmie firma Scania, główny szwedzki konkurent Volvo Bus. Dwaniskopodłogowe 12-metrowe autonomiczne autobusy elektryczne Scania Citywide LFmają przejść testy drogowe na regularnych liniach na 5-kilometrowej trasie wBarkaby (ok. 20 km od centrum Sztokholmu). Jazdy próbne pod nadzorem kierowcymają ruszyć w 2020 r. i odbyć się w dwóch etapach – początkowo bez pasażerów.(PAP)

Komentarze