TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autonomiczny Trapizio na testach w VBZ Zurych
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.02.2018 12:10:36
Autonomiczny Trapizio na testach w VBZ Zurych

W lutym, w sieci VBZ Zurych ruszyły testy drogowe autonomicznego autobusu Trapizio w ruchu miejskim. Za miesiąc pojazd ten trafi do Schaffhausen, gdzie powstanie regularna linia.

W lutym 2018 r. autonomiczny autobus Trapizio zostanie po raz pierwszy użyty przez VBZ, organizatora transportu publicznego w Zurychu będącego wieloletnim partnerem firmy Trapeze.

W tym miesiącu przeprowadzone zostaną testy na terenie VBZ w Zurychu. Uzyskane w tym projekcie dane zostaną uwzględnione we wdrożeniu nad wodospadem Rheinfall. Początek marca to prezentacja możliwości podczas IT-Trans w Karlsruhe. Na targach inteligentnych rozwiązań dla publicznego transportu pasażerskiego, Trapeze zaprezentuje także: PitStop - narzędzia do efektywnego zarządzania flotą, zajezdnią i zasobami; BI LIO-Scope – elastyczne rozwiązanie wspomagające tworzenie raportów i analiz; LIO-Professional i LIO-Enterprise - dwa rozwiązania ITCS dla różnych wymagań; ComfoAccess - rozwiązanie do obsługi biletów za pomocą kart i smartfonów; oraz Mobility Lab AMoTech – rozwiązania dla mobilności autonomicznej i przyszłości transportu publicznego.

Autonomia w Schaffhausen

Po targach, w połowie marca 2018 rozpoczną się testy w ruchu miejskim w Schaffhausen – najpierw sporadycznie, by w kolejnej fazie stać się regularną linią w transporcie miejskim. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii pojazd autonomiczny będzie kursował ulicami w ramach regularnych usług i będzie zintegrowany z systemem dyspozytorskim wykorzystywanym przez organ transportu publicznego w Schaffhausen.

Podczas projektu wdrażania pojazdu w publiczny transport miejski, przeprowadzone zostaną badania naukowe dotyczące postrzegania przez społeczeństwo pojazdów autonomicznych. W planowanym badaniu przeprowadzonym przez Szwajcarski Federalny Instytut Technologii w Zurychu (ETH) w ciągu najbliższych dni zostaną wysłane ankiety do około 20 000 osób mieszkających w kantonie Schaffhausen. Celem tego badania jest sprawdzenie, w jaki sposób ludność postrzega pojazdy bez kierowców, a w szczególności obecny projekt. Ma to umożliwić zidentyfikowanie i rozwiązanie ewentualnych problemów.

Powołanie Swiss Transit Lab

Na początku 2018 r. wszyscy partnerzy zaangażowani w projekt autonomicznego autobusupowołali Swiss Transit Lab. W ramach projektu zajmować się będą opracowaniem rozwiązań i usług dla nowoczesnej mobilności oraz testowanie ich na wyznaczonym terenie w Neuhausen am Rheinfall. Projekt koordynowany jest przez doświadczoną, działającą globalnie w zakresie transportu publicznego firmę Trapeze, powiązaną z nią firmę AMoTech oraz Urząd ds. Transportu Publicznego w Schaffhausen (Verkehrsbetriebe VBSH), przy wsparciu Biura Rozwoju Regionalnego w kantonie Schaffhausen. Celem jest nie tylko uzyskanie zezwolenia na wdrożenie autonomicznego pojazdu na ulice Schaffhausen, ale także pomoc w kształtowaniu przyszłości transportu publicznego w kontekście międzynarodowym.

Autonomia coraz bliżej Polski

Rozwiązania oferowane przez firmę Trapeze, w szczególności Centrum Sterowania LIO, pozwala na efektywne zarządzanie transportem miejskim w miastach oraz całych aglomeracjach. Dzięki modułowej budowie, możliwe jest wdrożenie dopasowanego systemu zarządzania transportem obejmującego: centrum dyspozytorskie, systemy pokładowe i łączności, zarządzanie incydentami, dynamiczną informację pasażerską na przystankach i online, zarządzanie danymi w zajezdni, priorytet zielonego światła, oraz analizy i statystyki. Prace nad rozwojem LIO trwają cały czas, czego dowodem może być integracja autonomicznego pojazdu z tym systemem. W Polsce również będzie to możliwe, kiedy tylko nastąpią zmiany legislacyjne dopuszczające autonomiczne pojazdy do ruchu. Miasta będące w posiadaniu systemu kontroli LIO będą bez zbędnej zwłoki mogły wdrożyć samojeżdżące pojazdy do oferowanych usług.





Sprawdź też:
autonomia
test
Trapeze
Szwajcaria

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.