TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autonomiczny Trapizio na testach w VBZ Zurych
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.02.2018 12:10:36
Autonomiczny Trapizio na testach w VBZ Zurych

W lutym, w sieci VBZ Zurych ruszyły testy drogowe autonomicznego autobusu Trapizio w ruchu miejskim. Za miesiąc pojazd ten trafi do Schaffhausen, gdzie powstanie regularna linia.

W lutym 2018 r. autonomiczny autobus Trapizio zostanie po raz pierwszy użyty przez VBZ, organizatora transportu publicznego w Zurychu będącego wieloletnim partnerem firmy Trapeze.

W tym miesiącu przeprowadzone zostaną testy na terenie VBZ w Zurychu. Uzyskane w tym projekcie dane zostaną uwzględnione we wdrożeniu nad wodospadem Rheinfall. Początek marca to prezentacja możliwości podczas IT-Trans w Karlsruhe. Na targach inteligentnych rozwiązań dla publicznego transportu pasażerskiego, Trapeze zaprezentuje także: PitStop - narzędzia do efektywnego zarządzania flotą, zajezdnią i zasobami; BI LIO-Scope – elastyczne rozwiązanie wspomagające tworzenie raportów i analiz; LIO-Professional i LIO-Enterprise - dwa rozwiązania ITCS dla różnych wymagań; ComfoAccess - rozwiązanie do obsługi biletów za pomocą kart i smartfonów; oraz Mobility Lab AMoTech – rozwiązania dla mobilności autonomicznej i przyszłości transportu publicznego.

Autonomia w Schaffhausen

Po targach, w połowie marca 2018 rozpoczną się testy w ruchu miejskim w Schaffhausen – najpierw sporadycznie, by w kolejnej fazie stać się regularną linią w transporcie miejskim. Oznacza to, że po raz pierwszy w historii pojazd autonomiczny będzie kursował ulicami w ramach regularnych usług i będzie zintegrowany z systemem dyspozytorskim wykorzystywanym przez organ transportu publicznego w Schaffhausen.

Podczas projektu wdrażania pojazdu w publiczny transport miejski, przeprowadzone zostaną badania naukowe dotyczące postrzegania przez społeczeństwo pojazdów autonomicznych. W planowanym badaniu przeprowadzonym przez Szwajcarski Federalny Instytut Technologii w Zurychu (ETH) w ciągu najbliższych dni zostaną wysłane ankiety do około 20 000 osób mieszkających w kantonie Schaffhausen. Celem tego badania jest sprawdzenie, w jaki sposób ludność postrzega pojazdy bez kierowców, a w szczególności obecny projekt. Ma to umożliwić zidentyfikowanie i rozwiązanie ewentualnych problemów.

Powołanie Swiss Transit Lab

Na początku 2018 r. wszyscy partnerzy zaangażowani w projekt autonomicznego autobusupowołali Swiss Transit Lab. W ramach projektu zajmować się będą opracowaniem rozwiązań i usług dla nowoczesnej mobilności oraz testowanie ich na wyznaczonym terenie w Neuhausen am Rheinfall. Projekt koordynowany jest przez doświadczoną, działającą globalnie w zakresie transportu publicznego firmę Trapeze, powiązaną z nią firmę AMoTech oraz Urząd ds. Transportu Publicznego w Schaffhausen (Verkehrsbetriebe VBSH), przy wsparciu Biura Rozwoju Regionalnego w kantonie Schaffhausen. Celem jest nie tylko uzyskanie zezwolenia na wdrożenie autonomicznego pojazdu na ulice Schaffhausen, ale także pomoc w kształtowaniu przyszłości transportu publicznego w kontekście międzynarodowym.

Autonomia coraz bliżej Polski

Rozwiązania oferowane przez firmę Trapeze, w szczególności Centrum Sterowania LIO, pozwala na efektywne zarządzanie transportem miejskim w miastach oraz całych aglomeracjach. Dzięki modułowej budowie, możliwe jest wdrożenie dopasowanego systemu zarządzania transportem obejmującego: centrum dyspozytorskie, systemy pokładowe i łączności, zarządzanie incydentami, dynamiczną informację pasażerską na przystankach i online, zarządzanie danymi w zajezdni, priorytet zielonego światła, oraz analizy i statystyki. Prace nad rozwojem LIO trwają cały czas, czego dowodem może być integracja autonomicznego pojazdu z tym systemem. W Polsce również będzie to możliwe, kiedy tylko nastąpią zmiany legislacyjne dopuszczające autonomiczne pojazdy do ruchu. Miasta będące w posiadaniu systemu kontroli LIO będą bez zbędnej zwłoki mogły wdrożyć samojeżdżące pojazdy do oferowanych usług.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
test
Trapeze
Szwajcaria
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.