TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autosan Sancity 10,5 electric debiutuje w Środzie Śląskiej! W przetargu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.06.2017 17:36:49 27 komentarzy
Elektryczny pojedynek w Środzie Śląskiej. Autosan vs Ursus

21 czerwca Środa Śląska otworzyła oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Urzędnicy otrzymali dwie propozycje - od debiutującego na e-rynku Autosana i Ursusa. Każda z nich mieści się w ich budżecie.

Do przetargu stanęło dwóch producentów. Tańszą ofertę przedstawił Ursus, który gotów jest zrealizować zamówienie za 6 427 286,28 zł brutto / 5 225 435,9 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS10LFE na poziomie 1 741 811,9 PLN netto z deklaracją dostawy do 10 listopada.

Drugą, choć droższą, ale za to bardzo intrygującą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 6 678 900 zł brutto / 5 430 000 PLN netto, co daje jednostkową ze prototypowy model Sancity 10,5 electric na poziomie 1 810 000 PLN netto za deklaracją wykonania dostaw do 24 listopada.

Wyścig z czasem

Co jest wyjątkowego w propozycji producenta z Sanoka? W zasadzie wszystko. Po pierwsze to pierwsza próba sprzedaży elektrobusów z logo bociana. Po drugie nawet nie ma prototypu takowych pojazdów, nie wspominając o homologacji. I wreszcie trzecia kwestia - pomimo tych niewiadomych Autosan deklaruje ekspresowy wręcz termin dostawy. Jeszcze krótszy termin dostawy zadeklarował Ursus i to o dwa tygodnie. Czyżby polskich producentów ogarnęło elektryczne szaleństwo?

Teraz piłka jest po stronie średzkich urzędników, którzy muszą zadecydować, co z tym wszystkim zrobić. Obie oferty mieszczą się w ich szacunkach. Kosztorys bowiem określono na 6 684 435 zł brutto. Kto polegnie a kto skorzysta na kontrakcie z miastem? Dowiemy się za jakiś czas.

Średzkie wymagania

Przypomnijmy, że dolnośląskie miasto poszukuje autobusów elektrycznych, która będą miały nadwozia o długości 8,5 - 10,5 m i wysokości do 3,4 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 41 pasażerom. 25 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Do przetargu dopuszczono konstrukcje całkowicie jak i częściowo niskopodłogowe.

Układ napędowy ma być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 120 kW. Baterie mają umożliwiać pokonanie dystansu przynajmniej 150 km na jednym ładowaniu przy zachowaniu 15% rezerwy prądu. Ponadto przez pierwsze 4000 ładowań ich pojemność nie może spaść poniżej 80%.

Oferty, na które gmina czekała do wczoraj będą ocenione przy pomocy siedmiu kryteriów:

  • Cena - 60%,

  • Termin wykonania dostawy pojazdów - 5%,

  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego - 5%,

  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 5%,

  • Okres gwarancji układu napędowego - 10%,

  • Okres gwarancji kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 10%,

  • Zużycia energii przez autobus w kWh/100 km wg procedury SORT-2 - 5%


Sprawdź też:
Środa Śląska
Autosan
Ursus
elektrobus
  • solaris150 – 22.06.2017

    Brawo, za to że POLSKIE firmy tylko wystartowały :)

  • solaris150 – 22.06.2017

    Według artykułu to Ursus deklaruje szybszy termin dostawy ;)

  • Greg – 22.06.2017

    Czy Ursus zaproponował autobus 8,5 m który nie ma żadnego miejsca bezpośredniego z niskiej podłogi?

  • Wr – 22.06.2017

    Aż dziw że tyle przetargów Autosan przespał i nie składał ofert. Niestety tutaj także specjalnie się nie wykaże. A szkoda, ciągle mam wrażenie że firma jest kiepsko zarządzana i traci szansę za szansą.

  • haha – 22.06.2017

    @solaris150: nie zesraj się z tego zachwytu ;-)

  • CNG FAN – 22.06.2017

    Z dwojga złego to jednak Ursus przynajmniej istnieje w rzeczywistości a nie na papierze :(

  • Brazer – 22.06.2017

    @WR- Autosan nie mógł startować w przetargach, bo nie miał doświadczenia, gdzieś tam ostatnio posprzedawali pojedyncze sztuki i teraz startują

  • Głos Wielkopolski – 22.06.2017

    Traktory Ursusa przekombinowują i są już oferowane prawie za darmo. NIKT normalny takich cen nie zniesie !Ciekaw jestem kiedy to wszystko i gdzie zrobią nim przed sobą wykończą chcących normalnie uczciwie produkować autobusy.Czy znów pozostawiony na pastwę losu Autosan ma z tym jakieś szanse ? Trzymam kciuki bo Autosan to nasza jedyna prawdziwa Polska marka z imponującą historią.

  • diabell – 22.06.2017

    Gdzie nie popatrzysz to wszędzie jezdzi autosan a ktoś twierdzi że nie ma doświadczenia, niektóre autobusy mają po 30 lat i drugie 30 pojadą .Trzymam kciuki za AUTOSAN ,,,,,

  • daas – 22.06.2017

    świetnie , że polskie firmy uczestniczą w przetargu !

  • kris – 22.06.2017

    @diabell - Chodzi o to, że obecna spółka Autosan Sp. z o.o. jest innym podmiotem niż Autosan S.A. Startując w przetargach (zależy to oczywiście od SIWZ) przeważnie musi wykazać, że w okresie np. 3 lat wykonała dostawy przynajmniej kilku sztuk jednego typu autobusu. Obecny Autosan w zasadzie nie jest (poza kontraktem dla Krakowa) wykazać się takim doświadczeniem. To, że tysiące Autosanów jeździ wszyscy wiemy, ale dla rozstrzygania przetargów nie ma znaczenia.

  • Wr – 23.06.2017

    To oczywiste, ale widziałem kilka przetargów gdzie w SIWZ nie było mowy o warunku doświadczenia a mimo to nie startowali...

  • Tyle – 23.06.2017

    W takiej fabryce DZIAŁ HANDLOWY to klu programu...Tyle :

  • Tyle – 23.06.2017

    Ursus bus posiada lepsze doświadczenie w budowie autobusu elektrycznego, do tego złożył korzystniejszą ofertę.

  • miki – 23.06.2017

    Ursus jest prawdziwą Polska produkcją i z ogromna tradycją początkowo w Warszawie aż do 1939 roku. Wiele miast już wybrało e-busy produkcji Ursusa.

  • - – 23.06.2017

    Mimo wszystko żałuję, że nie wystartował Solaris i Ekova.

  • TomTom – 23.06.2017

    @miki
    Póki co wybrała tylko Warszawa (Lublin świadomie pomijam).

  • LU – 23.06.2017

    Tylko URSUS !!!

  • Brawo Ja – 23.06.2017

    Czy Wy jechaliście chociaż raz Autożalem Euro VI? Bo ja miałem przykrą przyjemność jeździć tym pół roku, w dodatku najgorsze dla mnie jako dla KIEROWCY, a nie miłośnika. Dopóki będą montować awaryjne silniki Cummisa oraz równie awaryjne tej samej firmy układy AdBlue i nie zmienią dokładności przy montowaniu plastików. Dopóty ta firma będzie dla mnie stracona. I naprawdę nie myślcie że ten szmelc wytrzyma 20-30lat jak legendarne H9. Niestety kapitalizm jest twardy, skoro sprzedają dziadostwo to nikt nie będzie tego kupować i nie ma co mieć sentymentu do marki, bo SanCity nie ma nic wspólnego z legendami Autosanu.

  • Drań – 23.06.2017

    Nie jesteś jednak anonimowy "brawo ja" Pytam : GDZIE JEŹDZIŁEŚ ? bo ja ci napiszę GDZIE .

  • tyż ja – 23.06.2017

    Precz z tym autobusowym traktorem.

  • Brawo Ja – 23.06.2017

    No to gdzie jeździłem Draniu :) ?

  • Madej – 24.06.2017

    Jak czytam informację z otwarcia i patrzę na kryteria oceny w SIWZ, to wszystkie punkty zgarnia Ursus? Te kryteria są nierozsądne gdyż ten, który zaoferuje minimalnie lepiej, otrzymuje wszystkie punkty w danym kryterium, a ten nawet minimalnie lub nieistotnie gorszy, otrzymuje 0 (ZERO) punktów?!

  • jeremi – 26.06.2017

    A poco środkować? Jeżeli Ursus jest lepszy pod wieloma względami to po prostu wygrywa...

  • miki – 26.06.2017

    TomTom. Zielona Góra- największy przetarg na chyba 47autobusów?!

  • Brawo Ty – 26.06.2017

    @Brawo Ja: to jest oczywiste. Każdy kierowca który pojeździł nowymi Autosanami o tym wie. Ja też miałem okazję pojeździć Autosanami. Ja nie wiem czy oni tam nie mają kontroli jakości? Nikt z nich nigdy nie prowadził tego co wyprodukowali?

  • Warszawiak – 30.06.2017

    Ursus to chinska montownia z ukrainskim wkladem Autosan jest polski Dajmy mu troche czasu Przeciez ta firma odbudowuje sie niemalze od zera Przypomnijcie sobie pierwsze solarisy tragiczny montaz+wady konsttukcyjne Autosan robil super turystyki i miedzymiastowe(ostatnio lidery)wiec przy duzych zsmowieniach i te mifjskie pednie dopracuje Kierowcy maja racje ale tylko co do Sancity 9(czyli Jelcza Libero)12,10 le i lf to calkiem inna bajka Do jakosci solarisa im brakuje ale napewno nie sa gorsze od Solbusow,Ursuso bogdanow,ursuso smile;-)

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.