TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autosan Sancity 10,5 electric debiutuje w Środzie Śląskiej! W przetargu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.06.2017 17:36:49 27 komentarzy
Elektryczny pojedynek w Środzie Śląskiej. Autosan vs Ursus

21 czerwca Środa Śląska otworzyła oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Urzędnicy otrzymali dwie propozycje - od debiutującego na e-rynku Autosana i Ursusa.

21 czerwca Środa Śląska otworzyła oferty na dostawę trzech elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami. Urzędnicy otrzymali dwie propozycje - od debiutującego na e-rynku Autosana i Ursusa. Każda z nich mieści się w ich budżecie.

Do przetargu stanęło dwóch producentów. Tańszą ofertę przedstawił Ursus, który gotów jest zrealizować zamówienie za 6 427 286,28 zł brutto / 5 225 435,9 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS10LFE na poziomie 1 741 811,9 PLN netto z deklaracją dostawy do 10 listopada.

Drugą, choć droższą, ale za to bardzo intrygującą przedstawił Autosan. Opiewa ona na 6 678 900 zł brutto / 5 430 000 PLN netto, co daje jednostkową ze prototypowy model Sancity 10,5 electric na poziomie 1 810 000 PLN netto za deklaracją wykonania dostaw do 24 listopada.

Wyścig z czasem

Co jest wyjątkowego w propozycji producenta z Sanoka? W zasadzie wszystko. Po pierwsze to pierwsza próba sprzedaży elektrobusów z logo bociana. Po drugie nawet nie ma prototypu takowych pojazdów, nie wspominając o homologacji. I wreszcie trzecia kwestia - pomimo tych niewiadomych Autosan deklaruje ekspresowy wręcz termin dostawy. Jeszcze krótszy termin dostawy zadeklarował Ursus i to o dwa tygodnie. Czyżby polskich producentów ogarnęło elektryczne szaleństwo?

Teraz piłka jest po stronie średzkich urzędników, którzy muszą zadecydować, co z tym wszystkim zrobić. Obie oferty mieszczą się w ich szacunkach. Kosztorys bowiem określono na 6 684 435 zł brutto. Kto polegnie a kto skorzysta na kontrakcie z miastem? Dowiemy się za jakiś czas.

Średzkie wymagania

Przypomnijmy, że dolnośląskie miasto poszukuje autobusów elektrycznych, która będą miały nadwozia o długości 8,5 - 10,5 m i wysokości do 3,4 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 41 pasażerom. 25 osób ma mieć zapewnione miejsce siedzące. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0. Do przetargu dopuszczono konstrukcje całkowicie jak i częściowo niskopodłogowe.

Układ napędowy ma być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 120 kW. Baterie mają umożliwiać pokonanie dystansu przynajmniej 150 km na jednym ładowaniu przy zachowaniu 15% rezerwy prądu. Ponadto przez pierwsze 4000 ładowań ich pojemność nie może spaść poniżej 80%.

Oferty, na które gmina czekała do wczoraj będą ocenione przy pomocy siedmiu kryteriów:

  • Cena - 60%,

  • Termin wykonania dostawy pojazdów - 5%,

  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej układu napędowego - 5%,

  • Czas zrealizowania naprawy gwarancyjnej kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 5%,

  • Okres gwarancji układu napędowego - 10%,

  • Okres gwarancji kratownicy nadwozia oraz kratownicy podwozia - 10%,

  • Zużycia energii przez autobus w kWh/100 km wg procedury SORT-2 - 5%


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Środa Śląska
Autosan
Ursus
elektrobus
  • solaris150 – 22.06.2017

    Brawo, za to że POLSKIE firmy tylko wystartowały :)

  • solaris150 – 22.06.2017

    Według artykułu to Ursus deklaruje szybszy termin dostawy ;)

  • Greg – 22.06.2017

    Czy Ursus zaproponował autobus 8,5 m który nie ma żadnego miejsca bezpośredniego z niskiej podłogi?

  • Wr – 22.06.2017

    Aż dziw że tyle przetargów Autosan przespał i nie składał ofert. Niestety tutaj także specjalnie się nie wykaże. A szkoda, ciągle mam wrażenie że firma jest kiepsko zarządzana i traci szansę za szansą.

  • haha – 22.06.2017

    @solaris150: nie zesraj się z tego zachwytu ;-)

  • CNG FAN – 22.06.2017

    Z dwojga złego to jednak Ursus przynajmniej istnieje w rzeczywistości a nie na papierze :(

  • Brazer – 22.06.2017

    @WR- Autosan nie mógł startować w przetargach, bo nie miał doświadczenia, gdzieś tam ostatnio posprzedawali pojedyncze sztuki i teraz startują

  • Głos Wielkopolski – 22.06.2017

    Traktory Ursusa przekombinowują i są już oferowane prawie za darmo. NIKT normalny takich cen nie zniesie !Ciekaw jestem kiedy to wszystko i gdzie zrobią nim przed sobą wykończą chcących normalnie uczciwie produkować autobusy.Czy znów pozostawiony na pastwę losu Autosan ma z tym jakieś szanse ? Trzymam kciuki bo Autosan to nasza jedyna prawdziwa Polska marka z imponującą historią.

  • diabell – 22.06.2017

    Gdzie nie popatrzysz to wszędzie jezdzi autosan a ktoś twierdzi że nie ma doświadczenia, niektóre autobusy mają po 30 lat i drugie 30 pojadą .Trzymam kciuki za AUTOSAN ,,,,,

  • daas – 22.06.2017

    świetnie , że polskie firmy uczestniczą w przetargu !

  • kris – 22.06.2017

    @diabell - Chodzi o to, że obecna spółka Autosan Sp. z o.o. jest innym podmiotem niż Autosan S.A. Startując w przetargach (zależy to oczywiście od SIWZ) przeważnie musi wykazać, że w okresie np. 3 lat wykonała dostawy przynajmniej kilku sztuk jednego typu autobusu. Obecny Autosan w zasadzie nie jest (poza kontraktem dla Krakowa) wykazać się takim doświadczeniem. To, że tysiące Autosanów jeździ wszyscy wiemy, ale dla rozstrzygania przetargów nie ma znaczenia.

  • Wr – 23.06.2017

    To oczywiste, ale widziałem kilka przetargów gdzie w SIWZ nie było mowy o warunku doświadczenia a mimo to nie startowali...

  • Tyle – 23.06.2017

    W takiej fabryce DZIAŁ HANDLOWY to klu programu...Tyle :

  • Tyle – 23.06.2017

    Ursus bus posiada lepsze doświadczenie w budowie autobusu elektrycznego, do tego złożył korzystniejszą ofertę.

  • miki – 23.06.2017

    Ursus jest prawdziwą Polska produkcją i z ogromna tradycją początkowo w Warszawie aż do 1939 roku. Wiele miast już wybrało e-busy produkcji Ursusa.

  • - – 23.06.2017

    Mimo wszystko żałuję, że nie wystartował Solaris i Ekova.

  • TomTom – 23.06.2017

    @mikiPóki co wybrała tylko Warszawa (Lublin świadomie pomijam).

  • LU – 23.06.2017

    Tylko URSUS !!!

  • Brawo Ja – 23.06.2017

    Czy Wy jechaliście chociaż raz Autożalem Euro VI? Bo ja miałem przykrą przyjemność jeździć tym pół roku, w dodatku najgorsze dla mnie jako dla KIEROWCY, a nie miłośnika. Dopóki będą montować awaryjne silniki Cummisa oraz równie awaryjne tej samej firmy układy AdBlue i nie zmienią dokładności przy montowaniu plastików. Dopóty ta firma będzie dla mnie stracona. I naprawdę nie myślcie że ten szmelc wytrzyma 20-30lat jak legendarne H9. Niestety kapitalizm jest twardy, skoro sprzedają dziadostwo to nikt nie będzie tego kupować i nie ma co mieć sentymentu do marki, bo SanCity nie ma nic wspólnego z legendami Autosanu.

  • Drań – 23.06.2017

    Nie jesteś jednak anonimowy "brawo ja" Pytam : GDZIE JEŹDZIŁEŚ ? bo ja ci napiszę GDZIE .

  • tyż ja – 23.06.2017

    Precz z tym autobusowym traktorem.

  • Brawo Ja – 23.06.2017

    No to gdzie jeździłem Draniu :) ?

  • Madej – 24.06.2017

    Jak czytam informację z otwarcia i patrzę na kryteria oceny w SIWZ, to wszystkie punkty zgarnia Ursus? Te kryteria są nierozsądne gdyż ten, który zaoferuje minimalnie lepiej, otrzymuje wszystkie punkty w danym kryterium, a ten nawet minimalnie lub nieistotnie gorszy, otrzymuje 0 (ZERO) punktów?!

  • jeremi – 26.06.2017

    A poco środkować? Jeżeli Ursus jest lepszy pod wieloma względami to po prostu wygrywa...

  • miki – 26.06.2017

    TomTom. Zielona Góra- największy przetarg na chyba 47autobusów?!

  • Brawo Ty – 26.06.2017

    @Brawo Ja: to jest oczywiste. Każdy kierowca który pojeździł nowymi Autosanami o tym wie. Ja też miałem okazję pojeździć Autosanami. Ja nie wiem czy oni tam nie mają kontroli jakości? Nikt z nich nigdy nie prowadził tego co wyprodukowali?

  • Warszawiak – 30.06.2017

    Ursus to chinska montownia z ukrainskim wkladem Autosan jest polski Dajmy mu troche czasu Przeciez ta firma odbudowuje sie niemalze od zera Przypomnijcie sobie pierwsze solarisy tragiczny montaz+wady konsttukcyjne Autosan robil super turystyki i miedzymiastowe(ostatnio lidery)wiec przy duzych zsmowieniach i te mifjskie pednie dopracuje Kierowcy maja racje ale tylko co do Sancity 9(czyli Jelcza Libero)12,10 le i lf to calkiem inna bajka Do jakosci solarisa im brakuje ale napewno nie sa gorsze od Solbusow,Ursuso bogdanow,ursuso smile;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.