TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autosan wygrywa z MAN-em o 0,3 pkt. W Starogardzie Gdańskim
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.08.2017 13:55:46 41 komentarzy
Autosan wygrywa z MAN-em o 0,3 pkt. W Starogardzie Gdańskim

MZK w Starogardzie Gdańskim poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu dostawę 11 nowych autobusów klasy MIDI. Firma po raz pierwszy kupi niskopodłogowe pojazdy marki Autosan.

MZK w Starogardzie Gdańskim poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu dostawę 11 nowych autobusów klasy MIDI. Firma po raz pierwszy kupi niskopodłogowe pojazdy marki Autosan.

Kwota przeznaczona przez zamawiającego na sfinansowanie tego zamówienia wyniosła równo 9 000 000 PLN netto. Jednak 13 lipca - w momencie otwarcia ofert - okazało się, że żadna z trzech przedstawionych propozycji nie mieści się tej kwocie.

Trzy oferty

  • Najdroższą ofertę przedstawił Solaris, który za 9 874 700 PLN netto chciał dostarczyć 11 szt. Nowego Urbino 10,5 (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 897 700 PLN netto).

  • W połowie stawki uplasował się MAN, który za 9 867 000 PLN netto chciał dostarczyć 11 szt. MAN Lion`s City M (co daje jednostkową cenę netto na poziomie 897 000 PLN netto netto).

  • Najtańszą i najbliższą starogardzkiemu budżetowi ofertę przedstawił Autosan - na sumę 9 073 339 PLN netto. Daje to cenę jednostkową za SanCity M10LF na poziomie 824 849 PLN netto.

Wygrywa Autosan

Starogardzkie MZK podjęło decyzję o wyborze Autosan, przyznając mu najwyższą liczbę punktów - 95,2. To o ... 0,3 więcej niż zebrała oferta MAN (95,17) i o 0,7 pkt niż oferta Solarisa (95,13). To się nazywa ścisła rywalizacja. W rozbiciu na poszczególne kryteria, ocena trzech autobusowych propozycji wyglądała następująco:

Autosan

a) cena - 60 pkt,

b) właściwości techniczno-eksploatacyjne - 11,2 pkt,

c) okres gwarancji i czas reakcji serwisu - 10 pkt,

d) zużycie paliwa według SORT-2 -12 pkt,

e) niepalność elementów nadwozia stanowiących wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy - 2 pkt.,

Razem - 95,20 pkt.

MAN Truck & Bus Polska

a) cena - 55,17 pkt,

b) właściwości techniczno-eksploatacyjne - 16 pkt,

c) okres gwarancji i czas reakcji serwisu - 10 pkt,

d) zużycie paliwa według SORT-2 -12 pkt,

e) niepalność elementów nadwozia stanowiących wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy - 2 pkt.,

Razem - 95,17 pkt;

Solaris Bus & Coach

a) cena - 55,13 pkt,

b) właściwości techniczno-eksploatacyjne - 16 pkt,

c) okres gwarancji i czas reakcji serwisu - 10 pkt,

d) zużycie paliwa według SORT-2 -12 pkt,

e) niepalność elementów nadwozia stanowiących wyposażenie przedziału pasażerskiego oraz kabiny kierowcy - 2 pkt.,

Razem - 95,13 pkt;

Starogardzki standard

Przypomnijmy, że autobusy dla Stargardu mają być napędzane silniami diesla Euro 6. Mają to być jednostki o pojemności skokowej 6 – 8 l oraz nie słabsze niż 180 kW. Zostaną zblokowane z automatyczną, czterobiegową skrzynią biegów ZF. W komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru. Dodatkowo autobusy będą wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z zewnętrznych wyświetlaczy diodowych, głosowych zapowiedzi przystanków oraz wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej 22". Nie zabraknie dodatkowo systemu GPS oraz automatu do sprzedaży biletów. Przestrzeń pasażerska będzie monitorowana.

Szóste zwycięstwo

Zamówienie od MZK Starogard Gdański to kolejny w ostatnich tygodniach miejski sukces Autosana. Na chwilę obecną portfel zamówień na rodzinę Sancity wygląda następująco:

Włącznie z starogardzkim kontraktem daje to Autosanowi zamówienia na poziomie 41 szt. miejskich autobusów, co jak na firmę powracającą do miejskiej gry jest niezłym wynikiem. Na horyzoncie jest jeszcze możliwość pozyskania zamówienia ze Stalowej Woli. Jeżeli Autosan zdobyłby ten kontrakt to jego portfel zleceń powiększyłby się do 49 szt.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Starogard Gdański
Autosan
MAN
Solaris
  • Brazer – 29.08.2017

    kolejny duży sukces, wcześniej Wrocław, teraz St. Gdański

  • ! – 29.08.2017

    @brazer: WSPÓŁCZUJEMY!

  • chris.nowak – 29.08.2017

    Drodzy autorzy, ZF już dawno nie produkuje skrzyń czterobiegowych

  • mechanik – 29.08.2017

    I kolejne doświadczenie do portfolio, super.

  • a – 29.08.2017

    @mechanik: "doświadczenie" BUAHAHAHAH

  • wujek Fester – 29.08.2017

    Stargard czy Starogard... 0,3 czy 0,03... Czy redaktorzy mogą czasem przeczytać swoje artykuły przed publikacją?

  • Julian – 29.08.2017

    @! Czemu zaraz współczujemy? Masz na codzień kontakt z autobusami miejskimi tej marki? Nie jestem zwolennikiem tej czy innej marki ale jeżdżę codziennie autobusami autosanu i jest ich w moim mieście 20 sztuk 10 lf i jeden 12lf i nie narzekam na komfort podróży, a już naprawdę ten nowy 12lf co jest chyba z 2016 roku nie ma czego sie powstydzić przy citaro, których w moim mieście tez trochę jest.

  • Turysta – 29.08.2017

    To teraz pozostaje unieważnić przetarg, żadna z ofert nie mieści się kwocie :P

  • Kris – 29.08.2017

    Najważniejsze dla każdego użytkownika są właściwości techniczno-eksploatacyjne które z po kilku latach dają o sobie znać i albo się wymienia części non stop płacąc krocie albo wymienia się 8 letni autobus bo nie nadaje się do dalszej eksploatacji.W przetargu za właściwości techniczno-eksploatacyjne otrzymali punktów:Autosan 11,2 pkt.Man 16 pkt.Solaris 16 pkt. Wydaje się że Autosan zdaje sobie sprawę z tego że nie wygra przetargów jakością a ceną dlatego tak się dzieje... To tak jak z butami z marketu za 19,9 zł ...

  • aa – 29.08.2017

    julian: jak chcesz jeździć rozpadającym się rzęchem po dwóch latach to nikt nie broni ;)

  • Kierowca – 29.08.2017

    Żal wam poślady ściska. Dajcie już spokój z tym hejowaniem AUTOSANU! Jeżdżę od 10 lat na zmianę modelami 9LE, 10 LE, 12LE. Miałem również okazję jeździć gazową wersją autobusu. I śmiem twierdzić, że nowe Autosany są znacznie lepsze od tych z początku serii produkcyjnych! Za sobą mam jazdę także Autosanami Eurolider, Lider, Cezar i nie jest prawdą, że aż tak odbiegają od światowych potentatów. Na większość, z Was, wpływa marka, nazwa i to co ktoś napisze w internecie.Jeżeli tak się bardzo interesujecie taborem autobusowym, wgłębcie się szerzej w kwestię produkcji niskopodłogowych autobusów w Autosanie. W chwili kiedy tego typu pojazdy były budowane w ramach prototypów ani solaris, ani mercedes, ani man nie miało w swojej ofercie takich autobusów! Jako, że zacny Zasada rządził w Autosanie i Jelczu, właśnie takie niskopodłogowe autobusy nie weszły tak szybko do produkcji w ofercie Autosana, a w mercedesie tak. Kto mądry, ten kuma.Popytajcie, prześledźcie różne źródła i złożycie wszystko w całość.Jak cena niższa to wyposażenie jest takie jakie oczekuje klient.I już tyle nie psioczcie na sanocką fabrykę bo aż się nie dobrze robi, od waszych zachwytów nad, no właśnie nad czym, nad przekonaniem "niemieckie to dobre". A to sprawa dyskusyjna! Pozostała jedna polska fabryka autobusów a i tak chcecie ją zaorać. Przykro!

  • Kuba – 29.08.2017

    Autosan tylko dlatego otrzymał mnie za technikę bo zaoferował zawieszenie niezależne a nie belkę sztywną z przodu dlatego ma mniej punktów. Więc wcale nie o jakość tu chodzi.

  • Jakub – 29.08.2017

    Ja tam Autosanowi gratuluję i życzę kolejnych sukcesów :)

  • kku – 29.08.2017

    Ja się cieszę ża Autosan się odradza.

  • Zalamany – 29.08.2017

    Szkoda Man byl naprawde blisko.... Teraz bedziemy jezdzic tymi gniotami przez 8 lat.... Naszczescie pozniej same sie rozpadna

  • Julian – 29.08.2017

    @aa chce, czy nie chce nie mam wyboru to miasto kupuje nie ja, stwierdzam tylko fakty jako codzienny pasażer. Autosany i Citaro w moim mieście były kupione w jednym czasie był to chyba 2012 rok i widziałem już merca jak kopci na siwo i to równo ( w sumie dalej nie wiem kto go wypuścił na miasto w takim stanie, była to wczesna pora) jak je pogoty ciągnęły też widziałem. Więc mówienie, że autosan po dwóch latach to złom mnie nie przekonuje. Najlepiej jakby się mechanicy wypowiedzieli na ten temat co codziennie serwisują te auta.

  • MPkowiec – 29.08.2017

    Nie narzekajcie tak na Autosana. W Lublinie są i 9 i 12. Dziewiatki to faktycznie wibratory a dwunastki te z pierwszej serii faktycznie były na początku problematyczne. Teraz po 5 latach nasi "majstrowie" podkręcania tu i ówdzie i takiej tragedii nie ma. Jeżdżę tez i Solarisami i Mercedesami i tam też a to coś puka a to coś stuka. I możecie mówić że jestem kaskaderem ale najlepiej mi się kierowało starym poczciwym Jelonkiem Migiem. Dajmy im szansę. Pozdrawiam kierowca

  • Rusty – 29.08.2017

    @Kierowca: skąd ty takie bajki wziąłeś? Pierwszy niskowejściowy autobus Autosan to był A613MN na obcym podwoziu (Csepel) w 2000 r. - powstało takich autobusów 3 sztuki, potem była Stokrotka w 2001 - cała jedna. MAN wprowadził do produkcji seryjnej własny model NL202 w 1989 r. a Mercedes własny model O405N w 1990 r., autobusy sprzedawały się tysiącami (także jako podwozia, w tym dla Jelcza M122) i są dotychczas cenione na rynku wtórnym (Autosana jest ciężko sprzedać jak wyjdzie z cyklu eksploatacyjnego, co widać np. po dwóch A613MN z PKS Bydgoszcz albo Jelczach Libero Mobilisu które są rozwinięceim konstrukcji A613MN). Solaris Urbino 12 w 2000 r. był już dojrzałą konstrukcją, z pierwszymi sukcesami eksportowymi. Więc nie wiem jak można takie bzdury wypisywać, że Autosan był pionierem w konstrukcjach niskopodłogowych. To już Jelcz w 1996 miał niską podłogę, a w 1998 także na całej długości (to był faktycznie ogromny sukces!). Autosan i Jelcz nie upadły z powodu jakichś spisków, ale dlatego że ich produkty są po prostu fatalne jakościowo. Wystarczy prześledzić historie poszczególnych egzemplarzy - kiedy były kasowane, ile kilometrów robiły, czy byli chętni do odkupienia po wycofaniu z eksploatacji. Trzymam kciuki za Autosana ale niech oni się wezmą do cholery za dobrą robotę bo od zachwytu nad badziewiem nic na lepsze się nie zmieni.

  • !!! – 29.08.2017

    BRAWO RUSTY!!!!

  • Niskopodłogowiec – 29.08.2017

    Popieram przedmówców @Kierowca chyba się naćpał spalin ze swojego Autosana

  • krakowianin – 29.08.2017

    Brawo dla Autosana !

  • Edi – 29.08.2017

    @Rusty pięknie ponaciągałeś fakty. O ile wywód z niską podłogą jeszcze przejdzie, o tyle wyobrażenie o jakości nie. Takie Jelcze w MPK krk jeżdżą do dzisiaj, podczas gdy Skanie poszły na złom, konstrukcja nie wytrzymała. MAN-y dogorywały nadzwyczaj szybko, fatalne, a baaardzo leciwe Autosany H9 potrafią jeździć z powodzeniem w wielu miastach do dzisiaj. Tak wymieniać można by długo.Aby jeszcze było śmieszniej nowe Autosany zaskakują jakością wykonania, więc to co piszesz to zwykłe bezwartościowe bzdety.

  • okl – 30.08.2017

    Nie zaskakuja jakoscia - jakosci brak niestety. To bardzo slaby autobus.

  • Rusty – 30.08.2017

    @Edi: właśnie dałeś wspaniałe przykłady naciągania faktów. Jelcze w Krakowie jeżdżą do dzisiaj? Zobacz na roczniki. To faktycznie imponujące, że 10-12 letnie autobusy jeszcze jeżdżą, chociaż pierwsze kasacje już się zaczęły! Scanie ALBy - kierowcy i mechanicy zabiliby cię śmiechem jakbyś je zaczął porównywać do Jelczy. Wycofali je dlatego, że są wysokopodłogowe, pojedyncze Scanie MaxCi (20 lat) nadal jeżdżą. OmniCity były faktycznie nieudane, to pierwsza seria wyprodukowana we Francji, słynęła z niskiej jakości, niemniej jednak wytrzymały więcej niż zakładał producent i to bez kosztownych odbudów; MAN - takie są losy krótkich serii, w każdym dużym zakładzie krótkie serie są bardziej zaniedbane i wcześniej kończą eksploatację - porównaj sobie MAN-y i Jelcze M181M w Warszawie. Jelcze wycofali razem z Ikarusami w 2013 r., nawet pomimo bardzo zaawansowanych odbudów polegających na wyspawaniu konstrukcji od nowa. MANy są nadal. No i wszystkie te Jelcze i Autosany H9 co z powodzeniem jeżdżą w wielu miastach do dzisiaj - jakbyś coś nie coś wiedział o tym ile miały kompletnych odbudów, to byś wiedział, że to nie są autobusy z rocznikiem 1985, 1992, tylko 2006, 2010. Stary Jelcz, Autosan po 7-8 latach jest zgnity i trzeba go zbudować od nowa. Pod koniec Jelcze były robione z nierdzewki, te ostatnie dla Krakowa były już bardzo dobre wytrzymałościowo, ale sporo jest wynikających z niskiej jakości drobiazgów, które ciągle trzeba naprawiać. Na zachodzie w przetargach ocenia się koszt pojazdu w cyklu życia - jak przeanalizujesz 15 lat eksploatacji Autosana i Mercedesa, to się okazuje, że Autosan wychodzi drożej. A Mercedes po prostu jeździ. Tak więc pogadaj z kierowcami, z mechanikami, popatrz jakie autobusy z jakich roczników się kasuje, jak wyglądają odbudowy w zakładach remontowych i pogadamy.

  • bun – 30.08.2017

    Tylko nie many - szybko się starzeją, silnik wyje jak pojechany, plastiki chłoną brud jak gąbka, a w środku jedna wielka klaustrofobia.

  • wujek Fester – 30.08.2017

    Serio? Redaktorze! Czy w tytule musi cały czas wisieć tak rażący błąd?

  • Edi – 30.08.2017

    @Rusty Brednie, nie kręć. Jelcze dalej jeżdżą a porównywalne autobusy zachodnie już nie. Wysoka podłoga nie ma nic do tematu. Scanie zeszły na problemy z konstrukcją, Jerlcze mimo że ponitowane i trzymające się pożal się Boże jeżdżą. MAN - przynajmniej tu nie kłamiesz. Autosany - bzdury, jeżdżą znacznie starsze. Poza tym totalną głupotą (albo tanim cwaniactwem) jest porównywać wybraki montowane pod koniec "na odwal się" z dobrze montowanymi i wytrzymałymi (wtedy) zachodnimi konstrukcjami. Zwyczajnie wyjmujesz z kontekstu i dopasowujesz do własnej tezy.ps. Drożej?! Człowieku, przestań p...isać totalne głupoty. Jeżeli weźmiesz pod uwagę ceny części w okresie eksploatacyjnym, to pieknie pojechałeś.@bun Wytłumacz to fanbojom MAN-a, bo co artykuł to są ich ciekawe wpisy.

  • Rzeszowiak – 30.08.2017

    @Julian W Rzeszowie dalej jeżdżą Mercedesy z 1995r. i maja się dobrze a Autosan z 2001r juz został wycofany.

  • Miro Maro – 30.08.2017

    @wujek Jaki błąd?

  • Miro Maro – 30.08.2017

    Autosan ogólnie ma szansę jak dla mnie, żeby odbić się od dnia i powalczyć na rynku autobusowym

  • wujek Fester – 30.08.2017

    0,03 pkt.

  • wujek Fester – 30.08.2017

    W tekście to samo! "Stargard" wybaczam, bo to pewnie literówka ale poprawić nie zaszkodzi. To dwa różne miasta!

  • Miro Maro – 30.08.2017

    @wujek 0,3 pkt, przypatrz się jeszcze raz.

  • Miro Maro – 30.08.2017

    A nie sory, mój błąd

  • w – 30.08.2017

    @krakowianin: boli głowa widać.

  • Kingmidas – 03.09.2017

    Załamka. Historia kołem się toczy i widmo dawno zapomnianych złomów znów wraca do miasta. Byle tanio i byle jak. No nie ma co, super! Wydać 9 milionów na coś, czego jakość samemu oceniło się na 11 punktów (pozostałe dwie firmy z wynikiem o PIĘĆDZIESIĄT PROCENT lepszym). Wybrano zatem ofertę droższą niż oczekiwano i o jakości o połowę niższej niż można było z tego grona wybrać. Za to należałoby odpowiedzieć. No ale co tam, przecież z własnej kieszeni nie płacą ,no nie?

  • mm – 07.09.2017

    Panowie mechanicy z MZK Starogard Gd sobie poradzą z tym modelem Autosana a może jeszcze go udoskonalą , tak jak było z Nepolanami N4009 które mają ponad 19 lat i jeżdżą nadal bez żadnych awarii, naprawy głównych podwozia i nadwozia .

  • Rusty – 07.09.2017

    @Edi: no chyba nie ma o czym gadać, bo po prostu nie wiesz jak wygląda eksploatacja autobusów. Jelcz M121M i M181M nie jest porównywalną konstrukcją z MAN-em NG313 i Scanią OmniCity. Gnioty i odkurzacze mają z tyłu wysoką podłogę, nie mają mostu portalowego. Poza tym te które nadal są w Krakowie są młodsze od MAN-ów i Scanii, a do tego były zakupione w dużych seriach, więc łatwiej jest je serwisować. Autosany jeżdżą znacznie starsze według dokumentów - ale faktycznie przeszły całkowitą odbudowę, popatrz sobie w internecie jak wygląda odbudowa autobusu, popatrz na H9tki Veolii, są zdjęcia ze złomowisk autobusów, które podmieniano w fabryce. Współczesnych autobusów tak się nie naprawia. Poza tym jeszcze trzeba porównać przebiegi. Dla zachodniego autobusu wykręcenie miliona bez większych napraw to drobiazg. W Warszawie z Jelczy Libero po 600-700 tysiącach nie ma co zbierać, te Sancity u prywaciarza też już odpadają po 200-300 tysiącach. Natomiast co do całkowitego kosztu eksploatacji to nie winię cię, że nie masz o tym pojęcia, bo w Polsce nadal mało się o tym mówi. To podstawa zamówień publicznych na zachodzie. To prawda, że Autosan jest tańszy w zakupie, co do części zamiennych - na ogół też są tańsze, ale zależy które. Ale Autosan częściej się psuje, ma dłuższe przestoje (przestój = nie zarabia), jest wycofywany wcześniej z eksploatacji i nikt go nie chcę kupić, tylko trafia na złom. Natomiast za Mercedesa płacisz drożej i części są na ogół droższe, ale autobus psuje się bardzo rzadko, ciągle zarabia, pod koniec eksploatacji utrzymuje podobną gotowość i parametry eksploatacyjne (np. zużycie paliwa), wycofuje się go z eksploatacji po dłuższym okresie niż Autosan i jeszcze jak go ogłosisz na sprzedaż, to znajdziesz klienta, więc odzyskujesz jeszcze pieniądze. Jak policzysz wszystkie pieniądze włożone w autobus i zarobione przez niego w danym czasie albo w danym przebiegu, to okazuje się że Citaro wychodzi taniej niż Autosan, Jelcz czy jakieś tureckie gówno. Tak się liczy w biznesie. Gryf dlatego kupił sobie na linie Z przegubowego Mercedesa. Ten autobus wykręcił milion i chyba nie miał ŻADNEJ większej awarii, a do tego wygląda dobrze. Pokaż mi Autosana albo Jelcza którego nie trzeba było odbudowywać po milionie kilometrów.

  • manio – 25.09.2017

    Brawo Autosan. w Krakowie jezdzi 15 nowych super autobus

  • Edi – 27.09.2017

    @RustyNie bredź. Nowe Autosany które są w Krakowie są bardzo chwalone, wykończenie na wysokim poziomie. Ty porównujesz to, co chcesz udowodnić i piszesz tony bzdur. Mecedes psuje się bardzo rzadko - porozmawiaj z mechanikami a nie piernicz głupot. Dodatkowo jeżeli współczesny autobus posiada TE SAME części, które tylko u dealera "markowego" są x droższe, to co niby stanowi o tym, że ten tańszy się częściej psuje? Brednie! Jeszcze raz sieroto: Nie porównuj złomu PRL-owego do najlepszych serii autobusów, bo to bezsens i twoja głupota by na twoje wyszło.

  • MAN ze Stg – 05.10.2017

    Jak chcecie jeździć MAN-ami pp Starogardzie to bardzo proszę. Szukajcie sobie naszego Starogardzkiego MAN-a który już jest na ostatnich wdechach.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.