TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Autosan z umowami w Nowej Soli i Siedlcach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.07.2017 16:11:53 33 komentarze
fot. siedlce.pl

Producent z Sanoka podpisał dwie umowy na dostawy autobusów typu SanCity 12LF. Cztery pojazdy tej serii na początku przyszłego roku trafią do Nowej Soli. Natomiast jeszcze w tym roku do siedleckiego MPK przyjadą dwa egzemplarze tego modelu.

Nowa Sól i SanCity 12LF dla SUBBUS
18 lipca Miasto Nowa Sól reprezentowane przez prezydenta Wadima Tyszkiewicza i miejskiego skarbnika Izabelę Piastę podpisali umowę z Autosanem na dostawę czterech sztuk modelu SanCity 12LF. Pod dokumentem podpis w imieniu producenta z Sanoka złożył prezes Michał Stachura. Pojazdy trafią do Nowej Soli na początku przyszłego roku.

Autobusy będą kosztowały miasto 3 788 400 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową 770 000 PLN netto. Pojazdy zostaną przekazane Międzygminnemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu SUBBUS. Operator będzie odpowiedzialny za obsługę komunikacji publicznej na terenie gmin Nowa Sól, Kożuchów, Nowa Sól, Otyń, Siedlisko i Kolsko. Prócz Autosanów do floty przewoźnika trafi także 23 egzemplarze Solarisów Urbino 8,9LE, które są warte niespełna 23 mln PLN brutto.

W SanCity 12LF zamówionych dla SUBBUS zamontowane zostaną silniki Cummins ISB6.7E6 280B. To jednostki o pojemności 6,7 l, które spełniają normę Euro 6. Ich moc to 204 kW, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1100 Nm. Silniki będą zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów Voith Diwa D854.6. W celu osiągnięcia oszczędności w zużyciu paliwa autobusy zostaną wyposażone dodatkowo w hamowanie rekuperacyjne. Dzięki temu spalanie oleju napędowego ma być zredukowane o ok. 3%.

Pojazdy zostaną wyposażone m.in. w klimatyzację, system rozbudowany informacji pasażerskiej (zewnętrzne wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, wewnętrzne tablice LCD 22" i 38"), system informacji głosowej, monitoring i WiFi.

Każdy autobus będzie mógł przewozić 105 pasażerów, w tym 38 na miejscach siedzących. Zgodnie z wymaganiami pojazdy mają być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone będą w rampę umożliwiającą wjazd wózków oraz miejsce przeznaczone do mocowania i przewozu wózka inwalidzkiego. Pojazdy będą dostosowane do specyfiki ruchu podmiejskiego. Stąd wejście na pokład będzie możliwe dzięki dwóm parom drzwi w układzie 2-2-0.

SanCity debiutuje w Siedlcach
21 lipca MPK w Siedlcach podpisało z Autosanem umowę na dostawę dwóch SanCity 12LF. Trafią one do przewoźnika jeszcze w tym roku, najpóźniej do 20 grudnia zgodnie z warunkami kontraktu. Umowa opiewa na 1 936 512 PLN brutto, co daje cenę 787 200 PLN netto za jednego SanCity 12LF.

Zamówione przez MPK Autosany również będą napędzane przez sprawdzony komplet Cumminsa i Voitha. Będzie on się składał także z silnika ISB6.7E6 280B oraz automatycznej skrzyni biegów Voith Diwa D854.6. Siedleckie SanCity 12LF także zostaną wyposażone w moduł hamowania rekuperacyjnego.

- "Będziemy mieli, jako kontrahenci, możliwość porównania naszego produktu z tym już użytkowanym w Siedlcach. Autosan wygrywając siedlecki przetarg zwiększa swoją obecność na rynku. Tylko w tym roku, licząc Siedlce oraz 2 autobusy dla Mielca, 4 dla Nowej Soli, 10 prawdopodobnie dla Rzeszowa, i jeśli dodamy do tego możliwy przetarg na 26 autobusów dla wojska, to to świadczy o tym, że nie jesteśmy anonimowi. Jesteśmy w całej Polsce. Za 2 lata będziemy mieli kolejny innowacyjny produkt, być może - mając na uwadze projekt elektromobilności - znów trafimy do Siedlec." - powiedział prezes Autosana Michał Stachura.

Autobusy dla Siedlec pomieszczą 105 pasażerów. Będą wyposażone w 26 miejsc siedzących, w tym osiem miejsc dostępnych z niskiej podłogi i także będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Nadwozie i poszycie zewnętrzne pozwalały będą na eksploatację przez okres minimum 12 lat, bez wykonywania napraw głównych czy okresowych zabiegów konserwacyjnych. Będą wyposażone ponadto w monitoring, rejestrator cyfrowy, wewnętrzne tablice informacyjne LED dla pasażerów oraz system informacji dźwiękowej.

Szansa na kontynuację dobrej passy?
Na horyzoncie są jeszcze inne zamówienia, które mogą paść łupem Autosana. 19 lipca ofertę producenta wybrano jako najlepszą w zadaniu na dostawę 10 autobusów klasy MAXI dla Rzeszowa. Razem z zamówieniami z Siedlec oraz Nowej Soli daje to zlecenia na dostawy łącznie 16 pojazdów z serii SanCity 12LF. Ale na tym nie kończą się dobre perspektywy dla producenta z Sanoka. Jest on dalej bliski pozyskania kolejnych zamówień ze Stalowej Woli i Starogardu Gdańskiego. Jeżeli Autosan by je zdobył to jego portfel zleceń powiększyłby się o 19 sztuk SanCity 10LF.


Sprawdź też:
Nowa Sól
SUBBUS Nowa Sól
MPK Siedlce
Autosan
przetarg
tabor
  • powodzenia :D – 21.07.2017

    tam sobie te szroty mogą jeździć :)

  • Tadeusz Koziełło – 21.07.2017

    To hasło reklamowe to Autosanowi pani Surmaczowa z Klanu wymyśliła?

  • krakowianin – 21.07.2017

    Brawo dla Autosana !

  • w – 21.07.2017

    @krakowianin: milcz :)

  • Marek – 21.07.2017

    Dlaczego szort, dlaczego milcz? Bardzo fajne autobusy za dobre pieniądze, w czym problem. Jakieś kompleksy się odzywają?

  • Wroc – 21.07.2017

    Jadziu, czy o kilka głębszych za dużo? To NIE jest portal polityczny więc PiS i antysemityzm to nie te klimaty. Zresztą co to ma do Autosana i autobusów?? Prośba o MERYTORYCZNE wypowiedzi

  • CNG FAN – 22.07.2017

    W sumie to faktycznie Autosany są zawsze w drodze i nie robią niespodzianek w trasie i nie trzeba ich holowac; ) Więc to hasło ma sens :)

  • xyz – 22.07.2017

    po ciul wtracac tu pis i jaki antysemityzm ? wam juz naprawde odwala, te komentarze jak widac pisze jedna osoba najpierw pod artykulami o solarisach tych dla krk ostatnio takze oraz teraz tu ... wczesniej jakis nux jeszcze i wyglqda to na kontynuacje jego dzialanosci pod innymi nickami ale czy wy mozecie stad sie po prostu wyniesc na jakies forum o zabawkach ?

  • idioci – 22.07.2017

    @marek, cng fan: hahahahah macie klapki na oczach, powodzenia :D

  • Szaraczek – 22.07.2017

    No to mamy na zdjęciu Pana, który odpowie za działanie na szkodę spółki państwowej. Produkty sprzedawane za wszelką cenę i na straty narażeni podatnicy. To są nasze pieniądze a ten Pan doprowadza do ich trwonienia. Kto za tym stoi?

  • cracus – 22.07.2017

    w tej chwili Autosan jest dobrze złożony - widać że inwestor pilnuje jakości

  • Prawnik – 22.07.2017

    Dobrze złożony ? Sam fundusz płac jest skrajnie niedostosowany do sytuacji firmy. Jest Młodziak się podkłada, zrujnuje sobie życie jak go przepisy KSH dopadną.

  • spadl z konia – 22.07.2017

    Ale jestesscie zawistni! Jezdzcie sobie niemieckimi manami i niemieckimi solarisami. Procz wygladu niczym sie nie roznia od AUTOSANA ktory jest w pelni polski. Na dzirn dzisiejszy nie ma zadnej marki ktora by przebila ilosciowo autobusow z Sanoka w naszym kraju! Zadna firma nie powtorzy sukcesu H9!

  • Trzymający władzę – 22.07.2017

    Ziarnko do ziarnka, może będzie nawet 20 sprzedanych autobusów w ciągu roku. Gratulacje dla Autosana za wielki sukces!

  • kris – 23.07.2017

    @Tadeusz Koziełło
    Hasło reklamowe Autosana nawiązuje do słów piosenki z serialu "Droga" z Wiesławem Gołasem. W jednym z odcinków kierowcy PKS dostarczają nowe Autosany H9 z Sanoka do oddziału PKS. Piosenka w wykonaniu i ze słowami Wojciecha Młynarskiego zawierała m.in. takie słowa: "A ja biorę gaz pod but,
    raz na objazd, raz na skrót,
    Byle dalej, byle w przód,
    absolutnie, absolutnie."
    Nie było jednego refrenu, ale w każdym powtarzało się słowo "absolutnie".

  • CNG FAN – 23.07.2017

    Uwielbiam znawców tematu zasiadających przed komputerem tych tzw praktyków internetowych ;)
    Bluzgac po firmie nie znając prawdy :(
    Jedyne zastrzeżenie do Autosana to poprawa jakości wykonania

  • CNG FAN – 23.07.2017

    Uwielbiam znawców tematu zasiadających przed komputerem tych tzw praktyków internetowych ;)
    Bluzgac po firmie nie znając prawdy :(
    Jedyne zastrzeżenie do Autosana to poprawa jakości wykonania

  • CNG FAN – 23.07.2017

    Uwielbiam znawców tematu zasiadających przed komputerem tych tzw praktyków internetowych ;)
    Bluzgac po firmie nie znając prawdy :(
    Jedyne zastrzeżenie do Autosana to poprawa jakości wykonania

  • CNG FAN – 23.07.2017

    Uwielbiam znawców tematu zasiadających przed komputerem tych tzw praktyków internetowych ;)
    Bluzgac po firmie nie znając prawdy :(
    Jedyne zastrzeżenie do Autosana to poprawa jakości wykonania

  • X – 23.07.2017

    CNG FAN NIE JĄKAJ SIĘ PAN

  • Podatnik – 23.07.2017

    Nie zmieni to faktu, że obecny zarząd oferując wyroby poniżej kosztów wytworzenia działa na szkodę Spółki. Restrukturyzacja, zwolnienia, dostosowanie operacji i majtku do skali działalności - to może ich uratować przed wyrokami - na ten moment każdy zaoferowany autobus, który nie pokrywa kosztów faktycznych funkcjonowania doprowadzi po raz kolejny do niewypłacalności. Możecie czarować ale Radwar i Stalowa Wola najlepiej wiedzą ile te zabawy młokosa ich teraz kosztują. Prędzej czy później poznamy skalę nieprawidłowości. RESTRUKTURYZACJA przede wszystkim zatrudnienia - inaczej dziecko będziesz siedział.

  • Podatnik – 23.07.2017

    Jeszcze jedno młody człowieku - Kownaś jest cwany jak się zacznie palić koło dupy to zostaniesz sam. Radzę to dobrze przemyśleć bo ta zabawa będzie dokładnie rozliczona z każdego papierka.

  • @Podatnik – 23.07.2017

    @Podatnik a skąd wiesz że poniżej kosztów wytworzenia?

  • Wroc – 23.07.2017

    @Podatnik - sprzedaż produktów poniżej kosztów produkcji jest karalna i wątpię aby ktoś się podkładal. A Twoje zarzuty są poważne więc mam nadzieję że masz jakieś wiarygodne dane które je potwierdzają. Autosan musi teraz zdobyć niezbędne doświadczenie a nie zarabiać na produkcji, stąd niskie ceny, zapewne bez większej marży.

  • CNG FAN – 23.07.2017

    Nie wiem jak w obecnej chwili wyglądają koszty produkcji ale 8 lat temu jeden producent powiedział tak: że sprzedaży jednego autobusu miejskiego zysk pozwoli na wybudowanie domu ;) Pytanie jest tylko jedno czy gwarancja nie zje dużej części z tej kwoty :) życie pokazuje że nie:) Więc Autosan na pewno nie robi że stratą :)

  • Tadeusz Koziełło – 23.07.2017

    @kris: w rzeczy samej! Teraz sobie przypominam - bardzo dziękuję za wyjaśnienie.

  • Janusz – 24.07.2017

    Jestem kierowcą w lubelskim MPK jeżdżę Autosanem od 2 lato nie narzekam faunę silniki iveko wiadomo czasami coś nawalił ale to jest normalne przy użytkowaniu

  • polack – 24.07.2017

    Bardzo polski autobus:
    Silniki Iveco lub Cummins,
    Skrzynie zf lub Allison
    Kokpit fap Siemens
    Felgi aloca
    Sterowniki mobitec
    Wal zf
    Fotel kierowcy francuskiej firmy
    Autosan to montownia czesci z cajeh UE!

  • @Polack – 24.07.2017

    A który inny jest bardzo polski?

  • bfast89 – 24.07.2017

    Wszystkie są made in china tak czy siak...

  • tantus – 25.07.2017

    @polack: czyli dokładnie tak, jak każdy inny autobus, zarówno polski, jak i czeski, niemiecki, włoski, czy szwedzki.

  • idz w pisdu – 26.07.2017

    Czyli dokladnie nie jak Mercedes, MAN, Scania Volvo......

  • dd – 27.07.2017

    @polack Trzeba byc wyjatkowym przygłupem aby roztrząsać "polskość" autobusu po komponentach. Tutaj liczy się ekonomia produkcji, tylko wyspecjalizowani producenci mogą sobie pozwolić na projekt, osprzęt i cykl rozwojowy produktu w akceptowanej ekonomicznie serii. A swój nick trafiony na 100%, możesz go śmiało porównać do polaczkowa i kawałami jankesów o polakach, tam twoje miejsce. A twoja zawiść idzie w pi.., bo nowe Autosany są ok.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.