Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Barcelona czeka na 105 nowych MAN-ów. Hybrydy i CNG

infobus
09.08.2019 12:00
0 Komentarzy

Transports Metropolitans de Barcelona, przewoźnik ze stolicy Katalonii odbierze w tym roku 105 nowych autobusów marki MAN, w większości z silnikami na sprężony gaz ziemny. Ale będzie także 30 autobusów z nowej miejskiej odsłony producenta „lwów”.

Kontrakt, który TMB przyznało MAN-owi obejmuje:

  • 49 szt. MAN Lion's City CNG (A21);
  • 26 szt. MAN Lion's City G CNG (A23);
  • 30 szt. MAN Lion's City 12 z modułem EfficientHybrid

Obecnie kończony jest montaż pierwszego z 30 autobusów hybrydowych o standardowej długości, które producent MAN musi dostarczyć do TMB pod koniec roku.

30 sztuk Lion'sów City 12 dla Barcelony to hiszpański debiut nowej generacji tego modelu autobusów miejskich.
Barcelońskie Lion's City 12 będą napędzane stojącymi silnikami typu MAN D1566LOH o mocy 206 kW. W połączeniu z równoległym modułem hubrydowym i funkcją start-stop będą one zużywały mniej paliwa niż klasyczne diesle. O wysoki poziom bezpieczeństwa zadba system elektronicznego asystenta kierowcy Mobileye.

Opcjonalnie owa generację autobusów miejskich MAN z silnikami D15 można uzupełnić o moduł EfficientHybrid, który znacznie zmniejsza zużycie paliwa i emisję spalin – i to nawet o 16%. Obejmuje on funkcję start-stop , co zapewnia ciszę podczas postoju na przystankach, czy na światłach. Sercem systemu jest generator rozrusznika wału korbowego, który przetwarza energię mechaniczną powstającą podczas hamowania w energię elektryczną.

Odzyskana energia jest przechowywana w module UltraCap na dachu pojazdu, który jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy w porównaniu z akumulatorem o podobnej pojemności. Energia zmagazynowana w UltraCap zapewnia, że ​​pokładowe zasilanie jest niezależny od napędu, co nie tylko odciąża wysokoprężny silnik, ale także umożliwia wyłączenie diesla podczas postoju. Odwracając działanie generatora, silnik MAN D15 może zostać ponownie uruchomiony w ciągu kilku chwil i doładowany podczas przyspieszania.

MAN w Barcelonie
Autobusy solo i przeguby zostaną dostarczone do Hiszpanii w tym roku. To będzie debiut dla nowej generacji autobusów Lion's City z MAN EfficientHybrid i jednocześnie kolejna dostawa pojazdów z logo lwa do TMB. Po dostarczeniu 105 pojazdów flota TMB – która obecnie liczy 1140 autobusów – w połowie będzie składała się z autobusów marki MAN, w tym około 350 hybryd.

Komentarze