TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Baterie z elektrobusów Volvo trafią na słoneczne farmy
- Opublikowano: 06.12.2018 11:00:22
Baterie z elektrobusów Volvo trafią na słoneczne farmy

Volvo uczestniczy w projekcie badawczym, który pracuje nad "drugim" życiem autobusowych baterii. Po zakończeniu transportowej eksploatacji mogą one trafić do OZE i służyć do przechowywania energii słonecznej.

Volvo uczestniczy w projekcie badawczym, który pracuje nad "drugim" życiem autobusowych baterii. Po zakończeniu transportowej eksploatacji mogą one trafić do OZE i służyć do przechowywania energii słonecznej.

Szwedzki koncern zainaugurował działalność magazynu energii, do którego trafiły akumulatory z elektrycznej trasy autobusowej 55 w Göteborgu. Volvo Buses uczestniczy w projekcie wspólnie z Riksbyggen, Göteborg Energi i Johanneberg Science Park. Cel to zbadania magazynowania energii elektrycznej w blokach mieszkalnych, które mają własną produkcję energii elektrycznej za pośrednictwem paneli słonecznych. Podobny pomysł ma polska firma Impact - o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ - która chce utylizować akumulatory poprzez danie im drugiego życia, czy to w postaci magazynów energii, czy poprzez wykorzystanie ich w telekomunikacji.

Baterie w bloku

Ponowne użycie i recykling baterii jest kluczową kwestią, ponieważ coraz więcej miast planuje przejście na transport elektryczny. Dlatego Volvo wiąże duże nadzieje ze swoimi projektem . Test odbywa się w spółdzielni mieszkaniowej Viva w Riksbyggen w Göteborgu, kompleksie mieszkaniowym, który ma być najbardziej innowacyjnym i zrównoważonym projektem mieszkaniowym w Szwecji - Positive Footprint Housing. Stworzono tutaj unikalny system, w którym energia z paneli słonecznych na dachach budynków mieszkalnych jest przechowywana w bateriach, które wcześniej zasilały autobusy elektryczne na trasie 55. Magazyn energii jest wykorzystywany aby obniżyć szczytowe zużycie energii i przechowywać lub sprzedawać nadwyżkę energii słonecznej. Może być również używany do kupowania i magazynowania energii elektrycznej z krajowej sieci, gdy jest ona tania i zielona - ​​do późniejszego wykorzystania. Poprawia to efektywność własnego lokalnego systemu energetycznego, a także sieci miejskiej.

-"Wiemy, że akumulatory do autobusów elektrycznych mają duży potencjał do innych zastosowań, takich jak magazynowanie energii po zakończeniu ich eksploatacji w transporcie publicznym. To, co badamy tutaj, to dokładnie to, jak dobry jest ten potencjał. Wykorzystanie akumulatorów w magazynie energii zapewnia im dłuższą żywotność, co z kolei oznacza lepsze wykorzystanie zasobów i mniejszy wpływ na środowisko. Tutaj w Volvo badamy różne możliwości ponownego wykorzystania akumulatorów autobusowych do magazynowania energii, a Viva jest jednym z takich przykładów" - mówi Ylva Olofsson, koordynator projektu w Volvo.

Unijne wsparcie

Magazyn akumulatorów składa się z 14 zużytych akumulatorów litowo-jonowych. Są instalowane w komorze baterii i połączone ze sobą w celu utworzenia pakietu pamięci o mocy 200 kWh. Badania dotyczące magazynowania energii w używanych akumulatorach autobusowych odbywają się przy wsparciu projektu UE IRIS Smart Cities. Z kolei IRIS jest projektem Light House, finansowanym przez EU HORIZON 2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bateria
elektrobus
Volvo
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.