TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Berlin i nowe Citaro. Do odbioru zostało jeszcze … 930
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.01.2019 12:00:30
Berlin i nowe Citaro. Do odbioru zostało jeszcze … 930; fot. Carsten Koall , dpa

Rozpoczęła się realizacja gigantycznego kontraktu dla BVG Berlin, który obejmuje dostawę aż 950 szt. niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. 20 pojazdów zostało dostarczonych jeszcze w 2018 r.

Rozpoczęła się realizacja gigantycznego kontraktu dla BVG Berlin, który obejmuje dostawę aż 950 szt. niskopodłogowych autobusów Mercedes-Benz Citaro. 20 pojazdów zostało przekazanych do stolicy Niemiec jeszcze w 2018 r. To największe zamówienie w historii miejskiego działu Daimler Buses.

Oficjalna inauguracja kontraktu miała miejsce 20 grudnia 2018 r. w Berlinie. W oficjalnym odbiorze pierwszych dwóch sztuk - pojazdu standardowego o długości 12 m (klasa MAXI) oraz przegubowego - Citaro G - o długości 18 m (klasa MEGA) wzięli udział m.in.: Rüdiger Kappel, szef działu sprzedaży flotowej Mercedes-Benz Buses w Niemczech oraz dr Sigrid Nikutta, przewodnicząca zarządu BVG i Torsten Mareck, dyrektor operacyjny w BVG.

Łącznie w 2018 r. zostało przekazanych do Berlina 20 nowych Citaro, czyli do odbioru zostało jeszcze 930 szt. Cały kontrakt opiewa na 950 szt. Citaro - wszystkie z silnikami Euro 6 - w tym:

  • 600 autobusów przegubowych

  • 350 autobusów solo.

Do tego dojdzie jeszcze 15 szt. w pełni elektrycznych eCiatro z pierwszymi dostawami w I kwartale 2019 r. To oznacza, że Berlin otrzyma z fabryki w Mannheim aż 965 nowych autobusów. Nieźle.

Jak podkreślił Rüdiger Kappel: -"Jesteśmy zadowoleni z pozyskana największego pojedynczego zamówienia w Niemczech na nasze Citaro. Jestem pewien, że ten autobus zachwyci swoich pasażerów. W klimatyzowanym wnętrzu mogą oni skorzystać m.in. licznych gniazd USB oraz nowoczesnej informacji pasażerskiej. Pasażerowie o ograniczonej sprawności ruchowej zauważą duże powierzchnie dla wózków inwalidzkich i wózków spacerowych. Do tego wysoki poziom bezpieczeństwa podczas podróży zapewnią profilowane poręcze przy drzwiach."

Asystent boku autobusu

Z kolei kierowcy nowych berlińskich autobusów na pewno docenią zupełną nowość w miejskich pojazdach, czyli zewnętrzny system ostrzegania Sideguard Assist, który znacznie zwiększa bezpieczeństwo niezabezpieczonych użytkowników dróg, szczególnie w miastach. Jego najważniejsza funkcja to pomoc kierowcy w rozpoznaniu krytycznych sytuacji na drodze - z boku pojazdu.

System działa na dwuetapowo: w pierwszym etapie informuje kierowcę, a w drugim - emituje dodatkowe ostrzeżenie. Jeśli poruszający się obiekt znajdzie się w strefie monitorowania z boku pojazdu - na słupku A (po stronie pasażera) zapali się żółta dioda LED w kształcie trójkąta. Dodatkowo na wyświetlaczu centralnym pojawia się symbol ostrzegawczy. Jeśli kierowca nie podejmie działań, aby nie dopuścić do kolizji - pojawi się kolejne wizualne ostrzeżenie: dioda LED zacznie migać na czerwono, a następnie włączy się na stałe, a fotelu kierowcy zacznie ostrzeżenie drgać. Co więcej, Sideguard Assist ostrzega też o stacjonarnych przeszkodach na zakrętach autobusu i może dodatkowo pełnić rolę asystenta zmiany pasa ruchu.

Oprócz tego kierowcy berlińskich Citaro będą oddzielną klimatyzacja w miejscu pracy, a wewnętrzne kamery monitorujące i system ostrzegania o zamknięciu drzwi z czerwoną taśmą LED - podniosą ogólne bezpieczeństwo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Mercedes-Benz
bezpieczeństwo
Niemcy
  • Oliwier Kozak – 14.01.2019

    Szanuję

  • Eryk Złotowski – 14.01.2019

    Bardzo estetycznie wyglądają te ładowarki USB :)

  • Jarecki Wit – 15.01.2019

    Czy one nowe .... Buda C2 tylko w wersji 3 drzwiowej a reszta to w temacie zamawiającego. Takie są w Krakowie Wrocławiu a co mają zamontowane to widzimisię zamawiajacych

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.