TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Białystok wybiera 18 autobusów - Citaro czy Conecto?
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2018 07:42:56 2 komentarze
Białystok wybiera 18 autobusów Citaro czy Conecto

W czwartek, 15 marca, komisja przetargowa dokonała wyboru oferty EvoBus Polska.

Spółka EvoBus Polska, reprezentant m.in. marki Mercedes-Benz, wygrała przetarg na dostawę miastu Białystok osiemnastu nowoczesnych autobusów na potrzeby komunikacji miejskiej. Samorząd zapłaci za nie niecałe 30 mln zł brutto.

O tym przetargu pisaliśmy TUTAJ

W czwartek, 15 marca,  komisja przetargowa dokonała wyboru tej oferty - wynika z informacji opublikowanej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Białymstoku. Była to jedyna oferta w tym przetargu. Kwota, którą miasto zamierzało przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia, to ok. 35,4 mln zł brutto.

To drugi przetarg na sprzedaż miastu 18 nowoczesnych, niskoemisyjnych autobusów o napędzie spalinowym; w pierwszym nikt się nie zgłosił.

W ramach tego zamówienia, które podzielone zostało na dwie części, oprócz dostawy 18 autobusów, zakupione będą też dwa autobusy o napędzie hybrydowym. W tym zakresie przetarg został rozstrzygnięty już wcześniej. Wygrało go Volvo - o czym pisaliśmy TUTAJ

Zakup autobusów, to część unijnego projektu poprawy dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej. Jak informował wcześniej magistrat, do 2021 roku miasto planuje zakup co najmniej 72 nowych autobusów. Zakupy będą współfinansowane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.

W ramach projektu "Poprawa dostępności centrum Białegostoku dla komunikacji miejskiej", samorząd otrzymał także dofinansowanie m.in. przebudowy kilku ulic, kampanii promocji komunikacji miejskiej, wprowadzania systemu informacyjnego dla obsługi przewozów osób niepełnosprawnych, czy zakupu biletomatów do użytku na przystankach i w autobusach.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
Mercedes-Benz
  • Piotr Łaban – 16.03.2018

    Conecto to szajs

  • Norbert Kwiecień – 16.03.2018

    Bierzcie Citaro.

  • Igor Dorawa – 16.03.2018

    Citaro! :)

  • Mateusz Matys Pawluk – 16.03.2018

    Przepraszam. A jaka jest oprócz ceny i wyglądu różnica między Conecto a Citaro ??

  • Michał Łochowicz – 16.03.2018

    Citaro <3

  • Antek Stefański – 16.03.2018

    Najlepiej wziąć i zapalić Cygaro 😃

  • Rafał Łagodzki – 16.03.2018

    Gratulacje :-) :-)

  • Marcin Drabik – 16.03.2018

    We Wrocławiu od kilku dni wyjechał nowy citaro 2 ludzie są z tych autobusów bardzo zadowoleni

  • Marcin Drabik – 16.03.2018

    A wyjechało 60 sztuk 40 przegubowych i 20 solówek

  • sphinx – 16.03.2018

    @Mateusz Matys PawlukMiejsce produkcji, jakość oraz niezawodność.

  • Kamil Nowakowski – 16.03.2018

    Kolejna stolica Mietków :v

  • Łukasz Łaszczuk – 16.03.2018

    Citaro

  • Rafał Ciesielski – 16.03.2018

    Dlaczego nie Solaris z Poznania???

  • Kamil380 – 16.03.2018

    Dlaczego nie Solaris? A bo Solaris się wypiął na stałego klienta i woli produkować autobusy na export. Ktoś wyżej napisał "bierzcie Citaro". Żeby to było takie proste... Prawdopodobnie będą to jednak nowe Conecta. Po Białymstoku już jeżdżą od jakiegoś czasu Conecta i Citara i nie do końca się zgodzę z gorszym wykonaniem Conecto. Conecta nie są aż tak źle wykonane jak niektórzy myślą. Z kolei Citara to też żadna rewelacja. W niektórych po kilku miesiącach eksploatacji np. zaczęły się odklejać wykładziny podłogowe... Wychodzi z tego, że główna różnica pomiędzy Conecto a Citaro to kraj produkcji i wygląd. Nowe Conecta są po prostu brzydkie i przekombinowane. No ale będzie trzeba się przyzwyczaić do ich wyglądu. Ważne, że miasto znowu zaczęło coś kupować, bo przez parę ostatnich lat nazbierało się trochę wozów do wycięcia...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.