Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

BlaBlaCar na razie nie wprowadzi BlaBlaBus do Polski

infobus
23.06.2020 13:00
0 Komentarzy

O autobusowych planach BlaBlaCar i tymczasowym zawieszeniu wejścia usługi BlaBlaBus do naszego kraju, rozmawiamy z Pawłem Woś, Head of Bus Marketplace Poland w BlaBlaCar

Wcześniej o nowej strategii platformy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ,natomiast spore zmiany w tym projekcie spowodowały, że postawiliśmy pewneszczegóły wyjaśnić w bezpośredniej rozmowie.

Zapraszamy na wywiad!

InfoBus.pl: Może na początek wyjaśnijmy, jak wygląda obecna,autobusowa oferta BlaBlaCar w Polsce…

Paweł Woś – Head of Bus Marketplace Poland w BlaBlaCar: Podkoniec lutego, na chwilę przed wybuchem pandemii, zintegrowaliśmy ofertęautobusową dostępną w serwisie Busfor z platformą BlaBlaCar. Dzięki tejintegracji dajemy naszym pasażerom szansę zapoznać się z ofertą ponad 100 przewoźnikówautobusowych oraz bardzo wygodnie i sprawnie zarezerwować bilet przez aplikacjęmobilną lub stronę internetową. Przewoźnicy ci obsługują kursy krajowe imiędzynarodowe. Cieszymy się, że pomagamy naszej społeczności, składającej sięprzeważnie z młodych osób często rezerwujących tylko przez internet za pomocąsmartphone'a), odkryć zalety podróżowania autobusami. Przewoźnicy natomiastdocierają do podróżnych, którzy dotychczas nie rozważali skorzystania z ichusług.

Poza tym widzimy, że oferta autobusowa staje się ciekawa zwłaszcza dlatych, którzy rezerwują przejazd z większym wyprzedzeniem, lub gdzie ofertacarpoolingu (wspólnych przejazdów) jest niewystarczająca (mała liczba ofertkierowców, niedogodne godziny przejazdów). Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje,że oferta autobusowa jest komplementarna i nie kanibalizuje wspólnych przejazdów,a satysfakcja z produktu jest na wysokim poziomie.

InfoBus.pl: Od jakiegoś czasu słyszymy o nowejusłudze BlaBlaBus, która m.in. działa we Francji. Kiedy polska premiera?

Paweł Woś: Ze względu na obecną sytuację pandemiczną orazpewne strategiczne decyzje dotyczące kilku innych rynków, w których jesteśmyobecni, nie planujemy w najbliższej przyszłości wprowadzić BlaBlaBus do Polski.

BlaBlaBus funkcjonuje obecnie tylko w krajach Europy Zachodniej (Francja,Niemcy, Włochy, Benelux, itp.) gdzie rozdrobnienie przewoźników jest sporomniejsze niż w Polsce, w Rosji czy na Ukrainie. W tych trzech ostatnich, takjak wspomniałem, planujemy dynamicznie rozwijać ofertę autobusową w modelumarketplace – duża liczba przewoźników jeżdżących pod własną marką, naustalonych przez siebie trasach i cenach. Do współpracy zapraszamy zarówno tychmałych, jak i dużych przewoźników. Mając 4 milionową bazę użytkowników – myślę,że oferujemy bardzo cenny dodatkowy kanał sprzedaży tym wszystkim przewoźnikom,którzy z nami współpracują.

InfoBus.pl: Jak docelowo wyobrażacie sobie modelfunkcjonowania na polskim rynku?

Paweł Woś: Uważamy, że stosunkowo wysokie rozdrobnieniekrajowego rynku bardziej sprzyja rozwijaniu modelu w formule marketplace, toznaczy oferowania możliwie najszerszego wyboru ofert wielu operatorów . Nasząwizją na kolejne lata jest integracja całej lokalnej oferty autobusowej,dodanie połączeń kolejowych oraz pójście w stronę multimodalności, to znaczyumożliwienie zakupu połączeń przesiadkowych (wspólny przejazd + autobus/pociąg lubna odwrót).

InfoBus.pl: I pytanie na czasie: Co Waszym zdaniem musizrobić branża zbiorowej komunikacji, aby odzyskać pasażerów po pandemii?

Paweł Woś: Powrót do obrotów sprzed pandemii w naszej branżyz pewnością będzie trwał długo. Po lawinie czarnego PR'u, która spadła naprzewozy pasażerskie w czasie początkowego okresu pandemii, ważne jestprzywrócenie zaufania podróżnych do korzystania z komunikacji zbiorowej. Wiemy,że część podróżnych wybiera wspólne przejazdy samochodem ze względu na chęćminimalizacji liczby osób, z którymi będą miały styczność w czasie podróży. Uważamy,że przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności przejazd autobusem jest równiebezpieczny. Intensywnie rozwijamy sieć przewoźników, z którymi współpracujemy zmyślą o zapewnieniu użytkownikom dostępu do oferty autobusowej, którapotrzebuje teraz zaufania podróżnych, jak nigdy wcześniej. Patrząc jednak naruch na naszej platformie – popyt na podróżowanie wraca całkiem dynamicznie -co powinno pozytywnie przełożyć się na sprzedaż biletów autobusowych naszychpartnerów.

InfoBus.pl: Bardzo dziękujemy za rozmowę!

Komentarze