TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

BlaBlaCar na razie nie wprowadzi BlaBlaBus do Polski
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.06.2020 15:00:14
BlaBlaCar na razie nie wprowadzi BlaBlaBus do Polski ; fot. BlaBlaCar

O autobusowych planach BlaBlaCar i tymczasowym zawieszeniu wejścia usługi BlaBlaBus do naszego kraju, rozmawiamy z Pawłem Woś, Head of Bus Marketplace Poland w BlaBlaCar

O autobusowych planach BlaBlaCar i tymczasowym zawieszeniu wejścia usługi BlaBlaBus do naszego kraju, rozmawiamy z Pawłem Woś, Head of Bus Marketplace Poland w BlaBlaCar

Wcześniej o nowej strategii platformy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ, natomiast spore zmiany w tym projekcie spowodowały, że postawiliśmy pewne szczegóły wyjaśnić w bezpośredniej rozmowie.

Zapraszamy na wywiad!

InfoBus.pl: Może na początek wyjaśnijmy, jak wygląda obecna, autobusowa oferta BlaBlaCar w Polsce…

Paweł Woś - Head of Bus Marketplace Poland w BlaBlaCar: Pod koniec lutego, na chwilę przed wybuchem pandemii, zintegrowaliśmy ofertę autobusową dostępną w serwisie Busfor z platformą BlaBlaCar. Dzięki tej integracji dajemy naszym pasażerom szansę zapoznać się z ofertą ponad 100 przewoźników autobusowych oraz bardzo wygodnie i sprawnie zarezerwować bilet przez aplikację mobilną lub stronę internetową. Przewoźnicy ci obsługują kursy krajowe i międzynarodowe. Cieszymy się, że pomagamy naszej społeczności, składającej się przeważnie z młodych osób często rezerwujących tylko przez internet za pomocą smartphone'a), odkryć zalety podróżowania autobusami. Przewoźnicy natomiast docierają do podróżnych, którzy dotychczas nie rozważali skorzystania z ich usług.

Poza tym widzimy, że oferta autobusowa staje się ciekawa zwłaszcza dla tych, którzy rezerwują przejazd z większym wyprzedzeniem, lub gdzie oferta carpoolingu (wspólnych przejazdów) jest niewystarczająca (mała liczba ofert kierowców, niedogodne godziny przejazdów). Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazuje, że oferta autobusowa jest komplementarna i nie kanibalizuje wspólnych przejazdów, a satysfakcja z produktu jest na wysokim poziomie.

InfoBus.pl: Od jakiegoś czasu słyszymy o nowej usłudze BlaBlaBus, która m.in. działa we Francji. Kiedy polska premiera?

Paweł Woś: Ze względu na obecną sytuację pandemiczną oraz pewne strategiczne decyzje dotyczące kilku innych rynków, w których jesteśmy obecni, nie planujemy w najbliższej przyszłości wprowadzić BlaBlaBus do Polski.

BlaBlaBus funkcjonuje obecnie tylko w krajach Europy Zachodniej (Francja, Niemcy, Włochy, Benelux, itp.) gdzie rozdrobnienie przewoźników jest sporo mniejsze niż w Polsce, w Rosji czy na Ukrainie. W tych trzech ostatnich, tak jak wspomniałem, planujemy dynamicznie rozwijać ofertę autobusową w modelu marketplace - duża liczba przewoźników jeżdżących pod własną marką, na ustalonych przez siebie trasach i cenach. Do współpracy zapraszamy zarówno tych małych, jak i dużych przewoźników. Mając 4 milionową bazę użytkowników - myślę, że oferujemy bardzo cenny dodatkowy kanał sprzedaży tym wszystkim przewoźnikom, którzy z nami współpracują.

InfoBus.pl: Jak docelowo wyobrażacie sobie model funkcjonowania na polskim rynku?

Paweł Woś: Uważamy, że stosunkowo wysokie rozdrobnienie krajowego rynku bardziej sprzyja rozwijaniu modelu w formule marketplace, to znaczy oferowania możliwie najszerszego wyboru ofert wielu operatorów . Naszą wizją na kolejne lata jest integracja całej lokalnej oferty autobusowej, dodanie połączeń kolejowych oraz pójście w stronę multimodalności, to znaczy umożliwienie zakupu połączeń przesiadkowych (wspólny przejazd + autobus/pociąg lub na odwrót).

InfoBus.pl: I pytanie na czasie: Co Waszym zdaniem musi zrobić branża zbiorowej komunikacji, aby odzyskać pasażerów po pandemii?

Paweł Woś: Powrót do obrotów sprzed pandemii w naszej branży z pewnością będzie trwał długo. Po lawinie czarnego PR'u, która spadła na przewozy pasażerskie w czasie początkowego okresu pandemii, ważne jest przywrócenie zaufania podróżnych do korzystania z komunikacji zbiorowej. Wiemy, że część podróżnych wybiera wspólne przejazdy samochodem ze względu na chęć minimalizacji liczby osób, z którymi będą miały styczność w czasie podróży. Uważamy, że przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności przejazd autobusem jest równie bezpieczny. Intensywnie rozwijamy sieć przewoźników, z którymi współpracujemy z myślą o zapewnieniu użytkownikom dostępu do oferty autobusowej, która potrzebuje teraz zaufania podróżnych, jak nigdy wcześniej. Patrząc jednak na ruch na naszej platformie - popyt na podróżowanie wraca całkiem dynamicznie - co powinno pozytywnie przełożyć się na sprzedaż biletów autobusowych naszych partnerów.

InfoBus.pl: Bardzo dziękujemy za rozmowę!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
autokar
BlaBlaBus
BlaBlaCar