Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bomatur o współpracy ze Scanią [FILM]

infobus
09.08.2017 10:52
0 Komentarzy

Szwedzki producentprzygotował film o śląskiej firmie Bomatur, która sukcesywnie odnawia swójtabor o autobusy klasy MEGA, w tym głównie ostatnio pojazdy maki Scania-Irizari6s. Na trzech osiach.

„Współpraca z firmąScania układa się bardzo dobrze. Regularnie uzupełniamy flotę o nowe autokary,a po trzech latach eksploatacji Scania je od nas odbiera. Dla nas to bardzodobre rozwiązanie” – mówią bracia Matlakowie, prowadzący firmę Bomatur.

Pierwszy, nowy autokarBomatur zakupił w 1998 r. Była to Scania-Irizar.

„Od 2015 znów kupujemyautokary Scania. Specjalizujemy się w dużych autobusach, jesteśmy z nich znani.90% floty zapewnia od 61 do 83 miejsc dla pasażerów. Jako jeden z nielicznychprzewoźników mamy dziesięć autokarów piętrowych oraz osiem 15-metrowych dla 69osób. Oczekują tego nasi klienci. Mamy prawie wyłącznie autobusy o długości 15m oraz piętrowe” – mówi Artur Matlak. – „Wszystkie autokary są wyposażone wWi-Fi i gniazdka 230 V. To znak czasu. Tego chcą pasażerowie. Zarówno dla nich,jak i dla nas ważna jest jakość wykończenia wnętrza. Scania-Irizar jest pod tymwzględem bardzo dobra. Tapicerka jest estetyczna i trwała, nie wyciera się”

Najnowsze autokaryśląskiej firmy to Scania Irizar i6s, wyposażone w 13-litrowe silniki o mocy 450KM korzystające wyłącznie z SCR. Do tego dochodzą zautomatyzowane skrzyniebiegów Scania Opticruise i „szybkie” mosty napędowe o niskim przełożeniu.

„Scania z silnikami Euro6 pracują u nas już trzeci sezon. Nie mamy do nich zastrzeżeń. Korzystamy zsystemu FMS. Otrzymujemy raporty tygodniowe, miesięczne i roczne. Monitorujemyspalanie i styl jazdy kierowców. Typową bolączką w naszej pracy jest częstapraca silnika na biegu jałowym. Kierowcy usprawiedliwiają się, że muszą np.włączyć klimatyzację, żeby schłodzić autokar nim wsiądą pasażerowie. Dzięki FMSmożemy na to częściej zwracać uwagę” – zauważa Marcin Matlak. – „Scania ma niskiespalanie, przeciętnie w granicach 23–24 l/100 km. Z trasy do Hiszpanii jeden zautokarów wrócił ze średnim zużyciem paliwa 19 l/100 km. Jak na autokar tejwielkości, to bardzo dobry wynik”.

„Scania proponuje dużezbiorniki paliwa, w naszych Irizarach mają pojemność 1180 l. Wiele tras mogąpokonać w obie strony bez tankowania” – dodaje Artur Matlak. – „Autokary nietylko na tańsze opłaty autostradowe, ale i tańsze wjazdówki do miast.”

{https://www.youtube.com/watch?v=p6SRgV1V8IU}

40 lat minęło…
„W tym roku jest mnóstwopracy. W 2016 wielu Polaków wypoczywało w kraju i pewnie zrazili się kaprysamipogody. Nadchodzący sezon zapowiada się dla nas rekordowo pod względem liczbypasażerów. Popularne są Bałkany, a także Hiszpania i Portugalia – z powodusetnej rocznicy objawień w Fatimie.”Zatrudniamy średnio około 100 osób. Zapewniamy naszym klientom nowe,komfortowe autobusy. Co roku kilka wymieniamy i dokupujemy. Staramy się, żebyśrednia wieku pojazdów w naszej firmie wynosiłanajwyżej 4 lata” – podkreśla Artur Matlak.

Firma Bomatur działa od1978 roku i od początku zajmowała się usługami przewozowymi. Założył ją ojciecbraci, Bogusław Matlak. Za rok Bomatur będzie obchodzić 40-lecie. Dzisiaj jejautokary można spotkać od Lizbony do Sankt Petersburga i od Oslo do Neapolu.Bywają w Irlandii, na Sycylii, w Grecji. Specjalnością firmy są Bałkany.Generalnie Bomatur pracuje przez cały rok. Zimą przewozi turystów – przedewszystkim w Alpy, do Francji. Latem – wakacyjna turystyka.

Komentarze