TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bomatur o współpracy ze Scanią [FILM]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.08.2017 12:52:40 5 komentarzy
Bomatur o współpracy ze Scanią [FILM]

Szwedzki producent przygotował film o śląskiej firmie Bomatur, która sukcesywnie odnawia swój tabor o autobusy klasy MEGA, w tym głównie ostatnio pojazdy maki Scania-Irizar i6s. Na trzech osiach.

- "Współpraca z firmą Scania układa się bardzo dobrze. Regularnie uzupełniamy flotę o nowe autokary, a po trzech latach eksploatacji Scania je od nas odbiera. Dla nas to bardzo dobre rozwiązanie" - mówią bracia Matlakowie, prowadzący firmę Bomatur.

Pierwszy, nowy autokar Bomatur zakupił w 1998 r. Była to Scania-Irizar.

- "Od 2015 znów kupujemy autokary Scania. Specjalizujemy się w dużych autobusach, jesteśmy z nich znani. 90% floty zapewnia od 61 do 83 miejsc dla pasażerów. Jako jeden z nielicznych przewoźników mamy dziesięć autokarów piętrowych oraz osiem 15-metrowych dla 69 osób. Oczekują tego nasi klienci. Mamy prawie wyłącznie autobusy o długości 15 m oraz piętrowe" – mówi Artur Matlak. - "Wszystkie autokary są wyposażone w Wi-Fi i gniazdka 230 V. To znak czasu. Tego chcą pasażerowie. Zarówno dla nich, jak i dla nas ważna jest jakość wykończenia wnętrza. Scania-Irizar jest pod tym względem bardzo dobra. Tapicerka jest estetyczna i trwała, nie wyciera się"

Najnowsze autokary śląskiej firmy to Scania Irizar i6s, wyposażone w 13-litrowe silniki o mocy 450 KM korzystające wyłącznie z SCR. Do tego dochodzą zautomatyzowane skrzynie biegów Scania Opticruise i "szybkie" mosty napędowe o niskim przełożeniu.

- "Scania z silnikami Euro 6 pracują u nas już trzeci sezon. Nie mamy do nich zastrzeżeń. Korzystamy z systemu FMS. Otrzymujemy raporty tygodniowe, miesięczne i roczne. Monitorujemy spalanie i styl jazdy kierowców. Typową bolączką w naszej pracy jest częsta praca silnika na biegu jałowym. Kierowcy usprawiedliwiają się, że muszą np. włączyć klimatyzację, żeby schłodzić autokar nim wsiądą pasażerowie. Dzięki FMS możemy na to częściej zwracać uwagę" - zauważa Marcin Matlak. - "Scania ma niskie spalanie, przeciętnie w granicach 23–24 l/100 km. Z trasy do Hiszpanii jeden z autokarów wrócił ze średnim zużyciem paliwa 19 l/100 km. Jak na autokar tej wielkości, to bardzo dobry wynik".

- "Scania proponuje duże zbiorniki paliwa, w naszych Irizarach mają pojemność 1180 l. Wiele tras mogą pokonać w obie strony bez tankowania" – dodaje Artur Matlak. – "Autokary nie tylko na tańsze opłaty autostradowe, ale i tańsze wjazdówki do miast."

40 lat minęło…
"W tym roku jest mnóstwo pracy. W 2016 wielu Polaków wypoczywało w kraju i pewnie zrazili się kaprysami pogody. Nadchodzący sezon zapowiada się dla nas rekordowo pod względem liczby pasażerów. Popularne są Bałkany, a także Hiszpania i Portugalia – z powodu setnej rocznicy objawień w Fatimie. "Zatrudniamy średnio około 100 osób. Zapewniamy naszym klientom nowe, komfortowe autobusy. Co roku kilka wymieniamy i dokupujemy. Staramy się, żeby średnia wieku pojazdów w naszej firmie wynosiła najwyżej 4 lata" - podkreśla Artur Matlak.

Firma Bomatur działa od 1978 roku i od początku zajmowała się usługami przewozowymi. Założył ją ojciec braci, Bogusław Matlak. Za rok Bomatur będzie obchodzić 40-lecie. Dzisiaj jej autokary można spotkać od Lizbony do Sankt Petersburga i od Oslo do Neapolu. Bywają w Irlandii, na Sycylii, w Grecji. Specjalnością firmy są Bałkany. Generalnie Bomatur pracuje przez cały rok. Zimą przewozi turystów - przede wszystkim w Alpy, do Francji. Latem - wakacyjna turystyka.


Sprawdź też:
Scania
Bomatur
  • KrisPOZ – 09.08.2017

    Scania jak Scania , Irizar jak Irizar - o Handlowcu było wspomnieć jeszcze :).

  • KrisPOZ – 09.08.2017

    A zapomniałem dodać yhhhmmmmmmmmmmmm :)

  • BUSOMAT PL – 09.08.2017

    Autokar to najlepszy środek transportu

  • Szczerydob – 09.08.2017

    19 l? Taaak... A potem się obudziłem jakiś taki radosny! Cóż to był za piękny sen...

  • Brazer – 09.08.2017

    @krisPOZ, mmmmmmmmmm, pozwól, że przedstawię Ci wykres, gdzie się przecinają 2 linie

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.