Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bratysława z kompletem elektrycznych SOR-ów

infobus
29.11.2018 14:15
0 Komentarzy

Bratysławski miejski przewoźnik, DPB ma już komplet, czyli 18 elektrobusów, które w ubiegłym roku zamówił u czeskiego SOR-a. Po słowackiej stolicy jeźdżi teraz 16 pojazdów ENS12 i dwa małe EBN8.

Bratysławskie elektryczne SOR-y skierowano do obsługi linii 53, 94, 65, 80, 43, 80, 27, 151 i 144. „Wyparły” one z nich autobusy z silnikami diesla. „Elektryki” zostały przydzielone do zajezdni Krasňany.

Prócz pojazdów SOR dostarczył także komplet dedykowanych ładowarek. Wolne ładowanie odbywa się na zajezdni DPB. Z kolei „szybkie” ładowarki zlokalizowano w dwóch miejscach. Stanęły one na bratysławskich placach Kollárovo i Patrónka. Dzięki temu elektryczne SOR-u mają być zdolne do wykonywania jak najdłuższych zadań przewozowych.

Zakup elektrobusów przez Bratysławę został sfinansowany ze środków unijnych. Całkowity koszt zakupu 18 sztuk elektrycznych SOR-ów to ok. 10,4 mln. euro. Dofinansowanie unijnej wyniosło ok. 8,5 mln euro. Pomogło też miasto, które wspomogło DPB kwotą 0,9 mln euro.

Wszystkie elektryczne SOR-y dla Bratysławy są niskopodłogowe, klimatyzowane i monitorowane. Pasażerowie mają dostęp do WiFi oraz pokładowych ładowarek USB. Pojazdy ENS12 zabierają na pokład aż 106 pasażerów, co jest rewelacyjnym wynikiem dla elektrobusów klasy MAXI. Mniejsze EBN9 natomiast umożliwia podróż 54 osobom. Zgodnie z wymaganiami DPB elektryczne SOR-y są wyposażone w baterie trakcyjne, które na jednym ładowaniu pozwalają pokonać dystans ok. 160 km.

DPB jest zainteresowane ciągłą poprawą podnoszenia komfortu obsługi pasażerów, a jednocześnie czyni wysiłki jest na rzecz poprawy środowiska. I dlatego spółka ma w planach zakup jeszcze 18 elektrobusów (dwa autobusy o długości ok. 8 m i 16 przegubowców) ze środków unijnych. Stąd niedawne testy elektrycznego Nowego Urbino 18.

Komentarze