Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2015: Otokar z ofertą dla Polski [FILM]

infobus
09.11.2015 08:59
0 Komentarzy

Otokar w naszym kraju kojarzy się przede wszystkim z dwomaprzewoźnikami: MPK Tarnów i 19 niskopodłogowymi egzemplarzami Kent 290 LF orazMZK Przemyśl i 12 szt. niskowejściowymi midibusami Vectio 250L. To razem dajeliczbę 31 szt. fabrycznie nowych autobusów tureckiego producenta, którepojawiły się na naszym rynku w latach 2010 ? 2013. Z jeden strony to nie mało, gdyż znamy marki,które w podobnym przedziale czasu sprzedały jeszcze mniej pojazdów, ale zdrugiej ? ambicje Otokara są teraz znacznie większe. Stąd też decyzja tureckiejfirmy o rozwiązaniu dotychczasowej współpracy w zakresie sprzedaży autobusów zfirmą Gran Sp. z o.o. (dilerem marki w Polsce od 2009 r.) i związaniu się wpaździerniku br. z warszawską spółką BUS TRANS TECHNIK Sp. z o.o. Jejwłaścicielem jest Tomasz Talarek, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać? jeszcze do jesieni zeszłego roku reprezentował on markę Mercedes-Benz i stałza jej największymi handlowymi sukcesami w zakresie sprzedaży autokarów. Terazrozpoczyna od nowa budowę pozycji tureckiego producenta w Polsce, który obecniema zupełnie inne aspiracje i inną ofertę niż pięć lat temu. Dlatego ta zmianama spore znaczenie dla polskiego rynku i spodziewamy się, że marka Otokarszybko pojawi się w rynkowych statystykach.

Polskie plany

-?Obecna oferta autobusów Otokar jest bardzo nowoczesna idobrze dopasowana do potrzeb przewoźników. Widać, że ostatnio poczynioneinwestycje w ośrodek badawczo-rozwojowy znajduję w niej swoje odzwierciedlenie.Szeroka gama autobusów zarówno do transportu miejskiego, międzymiastowego czyprzewozów turystycznych oferowana będzie wraz z europejskim świadectwemhomologacji. Otokar to także oferta pojazdów specjalistycznych przeznaczonychm.in. dla straży pożarnej, czy chociażby służby więziennej. W autobusach stosowanesą podzespoły uznanych i czołowych producentów, co gwarantuje trwałość,niezawodność, a także łatwy dostęp do serwisu na terenie całej EU. Jesteśmy przekonani,że autobusy tej renomowanej marki znajdą także w Polsce wielu zadowolonychużytkowników. Wkrótce bliżej przedstawimy Państwu autobusy Otokar – zapowiedziałTomasz Talarek, prezes polskiego przedstawicielstwa Otokar.

Turecka ofensywa

Warto tutaj dodać, że Otokar jest jednym z największychproducentów autobusów w Turcji. Firma zatrudnia ponad 2000 pracowników, apojazdy Otokar jeżdżą w ponad 40 krajach. W 2014 r. Otokar zainwestował 4,5 mlnUSD w rozwój swojego ośrodka badawczego wyposażonego m. in. wnajnowocześniejszą komorę klimatyczną, czy symulator jazdy po zróżnicowanychnawierzchniach, w którym swoje autobusy i ciężarówki testują także inneświatowe koncerny motoryzacyjne. -?Turcja jest największym producentem autobusówi autokarów oraz głównym ich dostawcą na rynki europejskie. Otokar jest lideremna niezwykle konkurencyjnym rynku tureckim i dlatego podjęliśmy decyzję odalszych inwestycjach w Europie. Wyniki handlowe Otokara z takich krajów jakFrancja, Włoch czy Hiszpania potwierdzają, że jest to słuszny kierunek? ?powiedział dyrektor generalny Otokar. Te rosnące ambicje Otokara podkreślaniedawno zrealizowany kontrakt na dostawę 142 autobusów miejskich do Malty. Tobyło pierwsze tak duże zamówienie Otokara dla kraju z lewostronnym ruchem, atakże największe eksportowe zamówienie w historii tureckiej marki.

{https://www.youtube.com/watch?v=PQG8JDyfI54}

Szeroka ławka

Wracając do Busworld 2015 to Otokar jak zwykle przedstawiłszerokie portfolio swoich pojazdów miejskich, międzymiastowych i turystycznych.Wśród nich gwiazdą był oczywiście premierowy przegubowy Kent C o długości 18,75m. Równolegle oferowana jest także wersja 18 metrowa. Maksymalna pojemnośćpokazanego w Kortrijk egzemplarza to 164 miejsca, w tym 36 siedzących i 128stojących.

Co ważne pod kątem polskiego rynku, przegubowy Kentnapędzany jest silnikiem Paccar MX-11 o mocy 271 kW (369 KM). Kolejny plus tozamienne stosowanie w innych miejskich modelach Otokar silników Cummins i MAN.Tego nie ma nikt na polskim rynku. Warto też podkreślić, że oferta tureckiej firmydla europejskich miast obejmuje aż 6 modeli i zaczyna się od Navigo C odługości 7,7 metra a kończy na Kent C o długości 18,75 m. Bardzo silna jesttutaj też klasa MIDI z dwoma modelami ? niskopodłogowym Kent C 10,8 iniskowejściowym Vectio C o długości 9,26 lub 10 m.

Strategiczny dla funkcjonowania marki Otokar w Polce będzieoczywiście serwis. Turecka marka wychodząc naprzeciw potrzebom europejskimklientów opracowała specjalną aplikację „Mój Otokar” dostępną na AppStore i Google Play, która zapewnia klientom informacje na temat eksploatacjipojazdów i usług posprzedażnych. To zawsze jakiś krok na przód.

Podsumowując

Otokar pokazał na Busworld siedem autobusów:

  • Otokar Kent C 18,75 ? niskopodłogowy autobus miejskiprzegubowy o długości 18.750 mm z silnikiem DAF MX 11 E6 o mocy 271 kW (369 KM)przy 1700 obr/min plus automatyczna skrzynia biegów (ZF Ecolife);

  • Otokar Kent C 12 ? niskopodłogowy autobus miejskistandardowy o długości 12000 mm z silnikiem Cummins ISB6.7E6280B o mocy 204 kW(280 KM) przy 2100 obr/min i pojemności do 94 pasażerów, w tym 29 na miejscachsiedzących. Model ten dostępny jest także w klasie MIDI o długości 10,8 m ?Kent C 10,8 (pokazany w Kortrijk wirtualnie) o pojemności 62 miejsc, w tym 25miejsc siedzących. Jego układ napędowy to silnik Cummins ISB6.7E6280B iautomatyczna skrzynia biegów Voith;

  • Vectio C ? niskowejściowy autobus miejski o długości 9,26 mlub 10 m (nowość). Jego pojemność w wersji 9,26 m to 57 miejsc, w tym 25siedzących. Pojemność 10,1 m to 71 miejsc, w tym 29 siedzących. W obu wersjachźródłem napędu jest silnik MAN D0836 LOH 73, Euro 6 lub Cummins ISB 6.7, Euro 6plus automatyczna skrzynia biegów Voith;

  • Navigo U MEGA SH ? międzymiastowy autobus do obsługiregionalnych połączeń i połączeń wahadłowych. Jego pojemność przy długości 8395mm to 37 pasażerów. Co ciekawe, pojazd można także przystosować do przewozu do7 wózków inwalidzkich, montując w trzecich, awaryjnych drzwiach windę. Źródłemnapędu jest silnik Cummins ISBE 4,5 Euro 6 plus manualna skrzynia biegów EatonFSO 4106B lub automatyczna skrzynia biegów Allison;

  • Territo U – szkolnawersja autobusu międzymiastowego o długości 13,26 m (przy dwóch osiach) ipojemność do 55 miejsc siedzących + 31 miejsc stojących. Autobus występujetakże w wariancie 12080 mm długości. Napęd stanowi silnik Cummins ISB6.7E6310plus automatyczna skrzynia biegów ZFECOLIFE lub mechaniczna ZF 6S1110;

  • Vectio T ? turystyczny autobus klasy MIDI o długości 10100mm i pojemności 43 + 1 + 1 lub 39 + 1 + WC + 1 z silnikami MAN D0836 LOH 72 lubCummins ISB6.7. E6 plus automatyczna skrzynia biegów ZF ECOLIFE lub mechanicznaZF 6S1110.

Komentarze