TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Busworld 2019: Autobusowe DNA marki VDL [FILM]
- Opublikowano: 21.10.2019 16:00:44
Busworld 2019: Autobusowe DNA marki VDL [FILM]

Nagroda "Sustainable Bus of the Year 2020" przyznana autobusowi VDL FHD2-129 pokazała, że motto holenderskiej firmy "zysk z posiadania" ma obok ekonomicznego, także ekologiczny sens.

Nagroda "Sustainable Bus of the Year 2020" przyznana autobusowi VDL FHD2-129 pokazała, że motto holenderskiej firmy "zysk z posiadania" ma obok ekonomicznego, także ekologiczny sens.

Na Busworld 2019. firma VDL Bus & Coach pokazała wszechstronną ofertę a zakresie transportu miejskiego i turystycznego. Łącznie holenderski producent pokaże na nich - na terenach wewnętrznych - sześć pojazdów.

-"Podczas Busworld 2019 chcemy podkreślić fakt, że współpraca ze wszystkimi partnerami jest i pozostanie naszym głównym motto" - powiedział Henk Coppens, CEO. - "Innowacja jest najważniejszym motorem realizacji naszych projektów. Jesteśmy dumni z naszej pozycji lidera w osiąganiu rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, ale jesteśmy również przekonani, że przed nami jeszcze wiele fantastycznych wyzwań. Być może największą innowacją jest sposób, w jaki zamierzamy to osiągnąć: wspólnie z klientami, dostawcami i innymi partnerami sieciowymi. To nasze DNA."

Zobaczcie nasz zapis z konferencji VDL:


Trzy Futury

Na stoisku VDL Bus & Coach w Brukseli pokazało trzy autobusy turystyczne z serii Futura, w tym:

  • Futura FDD2-141 o długości 14 m z unikalnym układem siedzeń 48 + 2 + 1 + 1. To luksusowa wersja dwupokładowego autokaru z układem siedzeń 2 + 1 obejmująca wszystkie udogodnienia: od USB i gniazdek 220 V po kompletną kuchnię. Generalnie seria FDD2 jest dostępna w dwóch długościach (FDD2-130 i FDD2-141) ze standardowym silnikiem MX-13 o mocy 530 KM / 2600 Nm z zautomatyzowaną skrzynią biegów Traxon. Specjalnie do przewozów międzymiastowych firma stosuje też silnik MX-11 o mocy 450 KM / 2300 Nm z automatyczną skrzynią biegów Ecolife.

  • Futura FHD2-129 o długości 13 m w wersji dwuosiowej z luksusowymi fotelami VDL klasy 500 z regulowanymi zagłówkami. Dzięki układowi 53 + 1 + 1 osiągnięto połączenie dużej pojemności i komfortu podróży. Do tego dochodzi 11,5 m3 przestrzeni bagażowej i promień skrętu wynoszący tylko 22 096 mm, co opowiada zwrotności wielu 12-metrowym autokarom.

  • Futura FHD2-139 o długości 14 m w wersji trzyosiowej przystosowanej do przewozu niepełnosprawnych pasażerów - dzięki windzie zamontowanej nad tylną osią. Pojemność pasażerska to 57 + 1 + 1. Dzięki systemowi szybkiego montażu możliwy jest szybki demontaż siedzeń VDL klasy 300 i stworzenie miejsca dla 15 pasażerów na wózkach inwalidzkich.

Warto dodać, że od 2019 wszystkie modele VDL Futura są standardowo wyposażane w Predictive Powertrain Control (PPC), który - korzystając z danych GPS – analizuje topografię drogi i dobiera do niej właściwy bieg. Zapewnia to wyższy poziom komfortu jazdy przy jednoczesnym dalszym ograniczeniu zużycia paliwa. PPC obejmuje funkcję Ecoroll, która podczas lekkich zjazdów przesuwa bieg do położenia neutralnego, wykorzystując masę pojazdu i grawitację do utrzymania prędkości pojazdu. Gdy droga znów się wyrówna, skrzynia biegów płynnie przełącza się z powrotem na właściwy bieg. W zależności od warunków topograficznych PPC zapewnia znaczne zmniejszenie zużycia paliwa – na poziomie ok. 5%.

3 x Citea

Jak informuje VDL, wszystkie autobusy elektryczne firmy - czyli łącznie już 450 szt. - przejechały już 50 mln kilometrów, co przekłada się na 75 000 wykonywanych kilometrów każdego dnia. Tylko w tym roku firma planuje dostawę aż 420 elektrobusów, które mają dotrzeć do klientów do końca 2019 r. W samej tylko Holandii eksploatowanych jest obecnie ponad 300 autobusów elektrycznych VDL.

Na Busworld zobaczymy trzy miejskie modele:

  • Citea SLE-129 Electric (światowa premiera), czyli elektrobus w wersji Low Entry przeznaczony do komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Jego konstrukcja opiera się na sprawdzonym układzie napędowym z wersji SLF i jest wyposażona w akumulator o dużej pojemności 288 kWh. W ten sposób model ten jest bardziej odpowiedni do użytku regionalnego, z dłuższymi przerwami między ładowaniami. Szybkie ładowanie odbywa się za pomocą pantografu lub odwróconego pantografu. Konfiguracja pojazdu, który zostanie pokazany w Brukseli obejmuje maksymalną liczbę siedzeń skierowanych do przodu plus trzecie, dodatkowe drzwi w układzie 2-2-2. Taka wersja spełnia specyficzne wymagania skandynawskiego rynku, który jest głównym celem dla modelu SLE-129 Electric.

  • VDL Citea SLFA-180 Electric - dzięki ponad 260 dostarczonym egzemplarzom, wersje Citea SLFA-180 i SLFA-181 Electric zajmują pozycję europejskiego lidera w zakresie elektrobusów klasy MEGA, dedykowanych na linie BRT. Demo SLFA-180 Electric przygotowane na Busworld 2019 wyposażone zostało w akumulator o dużej pojemności 288 kWh i pantograf. Zapewnia to elastyczność w ruchliwych godzinach szczytu, a także umożliwia wydłużenie codziennych trasy. Aby uzyskać optymalne połączenie wygody i elastyczności, przednia część autobusu została zoptymalizowana pod kątem pasażerów stojących, a przegubowa część została ma więcej łatwo dostępnych miejsc.

  • VDL Citea LLE Diesel - holenderski producent nie zapomina autobusach z silnikami wysokoprężnymi. "Dalszy rozwój mocnych stron" to motto trzeciego miejskiego autobusu, który zostanie pokazany w Brukseli, czyli zmodernizowany model VDL Citea LLE Diesel. Wyzwanie postawione tutaj przed konstruktorami polegało na uzyskaniu możliwie najmniejszej emisji CO2 dzięki technologii Euro 6 przy jednoczesnym dalszym obniżeniu całkowitego kosztu posiadania. Pakiet zastosowanych usprawnień doprowadził do obniżenia zużycia paliwa o 6%, a także do obniżenia kosztów napraw i serwisu. Najbardziej widoczną zmiana jest nowe nadwozie pojazdu, w którym istotną rolę odgrywa optymalizacja aerodynamiki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
autokar
VDL
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.