TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Busworld 2019: Autobusowe innowacje od Valeo
- Opublikowano: 27.12.2019 14:00:53
Innowacyjne rozwiązania dla autobusów od Valeo

Podczas targów Busworld firma Valeo zaprezentowała najświeższe innowacje, opracowane z myślą o producentach autobusów i autokarów z całego świata.

Podczas targów Busworld, które odbyły się w Brukseli w dniach 18 – 23 października 2019, firma Valeo zaprezentowała (na stoisku 222, w hali 2) najświeższe innowacje, opracowane z myślą o producentach autobusów i autokarów z całego świata.

To technologie zaprojektowane tak, aby utrzymać wnętrze kabiny w optymalnej temperaturze niezależnie od wielkości pojazdu (od minibusów po autobusy piętrowe), typu napędu (spalinowy, hybrydowy czy elektryczny) oraz jego charakteru (miejski, podmiejski lub dalekobieżny), a także niezależnie od czasu trwania podróży. Po raz pierwszy na świecie, Valeo zademonstrowało także system ogrzewania i klimatyzacji REVO-E HP R744, całkowicie elektryczny i neutralny dla środowiska.

Valeo REVO-E HP R744

Nowy system Valeo REVO-E HP R744 to całkowicie elektryczna jednostka dachowa z funkcją pompy ciepła, przeznaczona dla autobusów z napędami hybrydowymi i elektrycznymi. Neutralny dla środowiska, zeroemisyjny system HVAC działa z naturalnym czynnikiem chłodniczym R744 w temperaturach zewnętrznych od -20°C do +44°C. W pełni automatyczny, energooszczędny mechanizm wybiera odpowiedni tryb pracy i przełącza się z trybu klimatyzacji do pompy ciepła lub funkcji odladzania.

Funkcja odladzania uruchamiana jest automatycznie, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 5°C. Zapobiega to oblodzeniom, które pojawiają się w tradycyjnych pompach ciepła. Specjaliści Valeo opracowali także pierwszą nagrzewnicę wysokiego napięcia dla autobusów elektrycznych, która pozwala na pełną regulację mocy cieplnej.

Valeo E-Cooler BTM:

Baterie do pojazdów hybrydowych i elektrycznych są kosztowne i wrażliwe na zmiany temperatury. Aby zapewnić ich długowieczność i wydajność, Valeo opracowało technologię chłodzenia przeznaczoną do utrzymania ogniw baterii w odpowiedniej temperaturze.

Oprócz sprawdzonej wersji 5kW, Valeo wprowadza teraz rozwiązanie o większej mocy 7 – 10 kW, które nadaje się do pracy w wysokich temperaturach. W temperaturze około 15°C lub mniejszej, system Valeo E-Cooler BTM wykorzystuje powietrze z otoczenia do energooszczędnego, pasywnego trybu chłodzenia. Przy wyższych temperaturach zewnętrznych, E-Cooler automatycznie przełącza się na aktywny tryb chłodzenia.

Rodzina pomp

Valeo uzupełnia swoją najnowszą generację pomp obiegowych SPump o wersję 120W, która jest odpowiednia szczególnie do mniejszych obwodów wodnych. Zapewnia wysoką wydajność wymaganą w przypadku autobusów elektrycznych, z szybkością przepływu 3, 800l/h przy ciśnieniu 0,37 bar.

Model 120W ma aż o 40% mniej pojedynczych części, niż tradycyjna elektryczna pompa wody, dzięki czemu jest najbardziej kompaktową i najlżejszą tego typu pompą w ofercie Valeo. Posiada także funkcję inteligentnej diagnostyki, która wysyła alerty ograniczenia zużycia. To istotne usprawnienie w przypadku pojazdów użytkowych z napędem hybrydowym, typu "plugin" lub elektrycznym, zależnych od efektywnego zarządzania energią.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Valeo
innowacje
Busworld
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.