Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Busworld 2019: Autonomiczny i telematyczny King Long [FILM]

infobus
11.12.2019 09:00
0 Komentarzy

King Long to kolejny chiński producent, który zaprezentował się na Busworld z autonomicznym pojazdem, co podkreśla aspiracje tej marki do wejścia na światowy rynek autobusów.

King Long to chińska marka, która jest najdłużej obecna na europejskimrynku. Firma po raz pierwszy pojawiła się tutaj w 2005 roku i uczestniczyła wośmiu kolejnych edycjach Busworld, stając się tradycyjnym chińskim elementem każdejwystawie.

W tym roku motto firmy to „Innowacje dla lepszego świata”,co ma jak najbardziej odzwierciedlenie w pokazanej ofercie. To m.in.:

  • autonomiczny autobus Apollo model L4,

  • inteligentny autobus telematyczny 5G – PEV12,

  • flagowy autokar C13HD,

  • podmiejski autobus U13.

Chińska współpraca

Autonomiczna jazda to nowa rewolucja w branżymotoryzacyjnej, która przyciągnęła uwagę światowych przedsiębiorstwmotoryzacyjnych i firm informatycznych. Począwszy od 2017 r. King Long Bus i gigantinternetowy Baidu połączyły swoje siły, aby wspólnie promować rozwój istosowanie technologii autonomicznej w Chinach. I są tego efekty. Pojazdy L4można zobaczyć m.in. w:

  • w Xiong'an Citizen Service Center;

  • w Tonghu Sci-Tech Town w Guangdong Country Garden, czyli pierwszemiasto, które faktycznie obsługują bezzałogowe pojazdy.

  • w Pekinie – w Haidian Park, Fuzhou Feifengshan Olympic Park,Chongqing Lijia Wisdom Park.

Łącznie do tej pory autobusiki King Long Apollo są używane komercyjnew 25 miastach w Chinach. Za nimi ponad 57 000 kilometrów autonomicznegoprzebiegu i imponująca liczba ponad 63 000 przewiezionych pasażerów przyzerowej liczbie wypadków. Nieźle.

W Bruslei mogliśmy zobaczyć najnowszy model King Long Apollo2, który w porównaniu z pierwszą generacją jest wyposażony w autonomiczny systemsterowania HW3.1 i ma ulepszoną konfigurację, jak wysokowydajny procesor IntelE5 i 8-rdzeniowy, co daje większą moc obliczeniową. Pojazd został też wyposażonyw akumulator CATL, który zwiększył pojemność z 42,3 kW do 49,3 kWh, skrócił sięo 50% czas ładowania i zwiększył o 20% przebieg jazdy. W środku King LongApollo 2.0 ma też więcej portów ładowania USB i cieńsze składane siedzenie,dzięki czemu pojazd jest wygodniejszy i sprawie wrażenie schludniejszego.

Zobaczcie to na filmie:

{https://vimeo.com/378225515}

Telematyczny PEV

W 2019 roku technologia 5G przyczyniła się do rozwoju telematykiautobusowej, czego dowód mogliśmy zobaczyć na stoisku King Long. Prezentowany taminteligentny autobus telematyczny PEV12 5G z kompletnie nową inteligentnąplatformą podwozia w celu zapewnienia efektywnej koordynacji między systemempojazdu a środowiskiem ruchu, takim jak drogi czy pojazdy. W oparciu otechnologię 5G, PEV12 realizuje takie funkcje, jak zapobieganie kolizjom,koordynacja pojazd-droga w czasie rzeczywistym, wyznacza optymalną strategię wzakresie prędkości pojazdu i dba o bezpieczne i dokładne parkowanie itp.

We wrześniu 2018 r. King Long Bus wspólnie z Datang Telecomrozpoczęła test inteligentnej magistrali telematycznej 5G. Szesnaście autobusówPEV12 zostało pomyślnie przetestowanych na linii Xiamen BRT. Pod koniec tegoroku do eksploatacji wejdzie kolejna grupa inteligentnych autobusówtelematycznych, otwierając nową erę miejskiego transportu publicznego wChinach.

Komentarze