TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Busworld 2019: Dwie ważne dla Polski premiery Volvo [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.11.2019 09:00:32
Busworld 2019: Dwie ważne dla Polski premiery Volvo [FILM]

Produkowany w Polsce autokar 9900 otrzymał na Busworld dwie targowe nagrody. Równolegle mogliśmy zobaczyć pierwszy przegubowy elektrobus Volvo, który również powstaje w naszym kraju.

Produkowany w Polsce autokar  9900 otrzymał na Busworld dwie targowe nagrody. Równolegle mogliśmy zobaczyć pierwszy przegubowy elektrobus Volvo, który również powstaje w naszym kraju. 

Zaczynamy od nagród. Volvo 9900 - produkowany w całości w Polsce – otrzymał dwie nagrody na międzynarodowej wystawieBusworld w Brukseli. Został uznany za najlepszy (Grand Award Coach) i najbezpieczniejszy (Safety Label Coach) autokar w konkursie Busworld Awards 2019.

Jury przyznało najwyższe noty za właściwości jezdne, wygląd wnętrza i nadwozia oraz łatwość utrzymania i serwisowania.

-"Volvo 9900 jest jednym z najczęściej nagradzanych autokarów w historii. Wcześniej zdobył prestiżową nagrodę Red Dot Award, nagrodę Sustainable Bus Award i Coach of the Year w Hiszpanii. Przede wszystkim jednak Volvo 9900 jest wysoko cenione przez klientów, kierowców i pasażerów, co przekłada się na dobre wyniki sprzedaży. Uzyskanie kolejnych dwóch prestiżowych nagród na wystawie Busworld jest dowodem na to, że udało nam się zaoferować autokar światowej klasy", powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Oprócz tytułu najlepszego autokaru, Volvo 9900 otrzymało nagrodę dla autokaru najbardziej bezpiecznego - Safety Label Coach. Pojazd otrzymał znacznie więcej punktów za bezpieczeństwo od swoich konkursowych konkurentów – m.in. dzięki automatycznemu systemowi gaśniczemu, systemowi chroniącemu kierowcę w przypadku kolizji, czy systemowi zarządzania strefami (Zone Management System), który dostarcza informacji o pojeździe i umożliwia zdalną kontrolę prędkości pojazdu w wybranych strefach - na przykład w pobliżu szkół, szpitali lub w centrach miast. Volvo jest jedynym producentem oferującym takie rozwiązanie. Jury doceniło też system oświetlenia drzwi, który pomaga pasażerom podczas wsiadania i wysiadania.

-"Strefa Bezpieczeństwa jest jedną z wielu opcji dostępnych dla operatorów, a dzięki aplikacji Volvo Connect, ułatwiamy naszym klientom stałą kontrolę nad autobusami. Przyczynia się to do zwiększenia bezpieczeństwa, większej dostępności i lepszej ekonomiki transportu" mówi Håkan Agnevall.

Zobaczcie film o nowinkach Volvo:


Mega rozmiar

Na targach Volvo Buses pokazała też nowy wariant autokaru Volvo 9700 - w wersji 15-metrowej, mogącej przewieźć do 65 pasażerów. Inne nowości w tym modelu – to opcja drzwi z tyłu, nowe siedzenia oraz większa elastyczność w zakresie rozmieszczenia siedzeń pasażerskich i bagaży.

-"Wraz z nowym Volvo 9700 w wersji 15-metrowej, uzupełniamy naszą ofertę autokarów do przewozów długodystansowych w klasie premium o jeszcze jeden produkt, na który jest duży popyt na wielu rynkach. Dzięki większej pojemności transportowej i większej elastyczności, nasi klienci dostają nowe możliwości, by sprostać wymaganiom swoich pasażerów, przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności" - prezes Volvo Buses.

Nowy autokar Volvo 9700, zarówno w wersji 15- jak i 13-metrowej, będzie dostępny z opcją drzwi tylnych umieszczonych za osią tylną, dzięki czemu pasażerowie uzyskają większą przestrzeń bagażową w środku autobusu. Rozwiązanie to umożliwi ponadto umieszczenie toalety z tyłu pojazdu. Inna zaleta – to lepsza widoczność dla pasażerów. Zmodyfikowano też przednie drzwi, które uzyskały nowy system otwierania do wewnątrz, ułatwiający wsiadanie i wysiadanie, nawet w sytuacji kiedy chodnik jest pokryty zaspą śniegu czy innymi przeszkodami.

Co pod maską

Volvo 9700 jest napędzane silnikiem o pojemności 11 litrów o mocy 430 lub 460 KM, przy czym ten ostatni może pracować również na biopaliwie. Autokar może też zostać wyposażony w aktywny układ kierowniczy Volvo (Volvo Dynamic Steering) zapewniający idealną stabilność podczas jazdy i redukujący obciążenie mięśni ramion, rąk i pleców kierowcy.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo i komfort pasażerów, jednocześnie optymalizując wpływ na środowisko, wszystkie wersje Volvo 9700, a także Volvo 9900 mogą zostać połączone z systemem zwanym Strefą Bezpieczeństwa (Safety Zone Management).

Na koniec przypomnijmy, że nowa linia długodystansowych autokarów Volvo została wprowadzona na rynek w 2018 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Busworld
elektrobus
autokar
Volvo
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.