TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

BYD wchodzi do Europy z elektrycznymi przegubami
Konrad Bek - Opublikowano: 12.01.2018 14:08:44 10 komentarzy
BYD debiutuje z przegubowymi elektrobusami. W Norwegii

21 grudnia dwa elektryczne autobusy przegubowe firmy BYD zaczęły obsługiwać linie w Oslo . Ich operatorem jest Grupa Nobina. Są to pierwsze w Europie przegubowe elektrobusy od BYD.

21 grudnia 2017 r. dwa elektryczne autobusy przegubowe firmy BYD zaczęły obsługiwać linie w Oslo . Ich operatorem jest Grupa Nobina. Są to pierwsze w Europie przegubowe elektrobusy od BYD.

Dwa 18-metrowe autobusy kursują na najbardziej ruchliwych trasach 31 i 31E, które przewożą 15 milionów pasażerów rocznie, około 50.000 dziennie. Linie między Grorud i Tonsenhagen mają długość 17 i 24 km.

Norweski debiut

-"Z niecierpliwością oczekujemy na zdobycie cennego doświadczenia w eksploatacji tych ekologicznych i cichych autobusów, linia 31 jako pierwsza przetestowała tę koncepcję, a my jesteśmy bardzo zadowoleni z Nobiny, że możemy wnieść swój wkład do Oslo we współpracy z organizacją Ruter, będzie to innowacyjny wkład w nasze usługi" - mówił dyrektor Nobiny, Jan Volsdal.

W Norwegii autobusy przegubowe BYD nie używają ładowania poprzez pantografy i są ładowane tylko na zajezdni. Ponad 18-metrowe pojazdy mogą pomieścić na pokładzie 150 osób, z czego 40 na miejscach siedzących, a z niskiej podłogi dostępnych jest 14 miejsc. Wymiana pasażerów w norweskich egzemplarzach odbywa się przez cztery pary dwuskrzydłowych i pełnowymiarowych drzwi (1200mm). Przewidywany czas ładowania baterii to 4 godziny przy użyciu dwóch ładowarek o mocy 40kW i rozładowaniu baterii do 15%.

-"Ponad dwa lata temu zaprezentowaliśmy naszą koncepcję przegubowego ebus i cieszymy si, że możemy świadczyć usługi przewozu pasażerów" - powiedział Isbrand Ho, dyrektor generalny BYD Europe. -"Warunki w Oslo są wyzwaniem dla pojazdów elektrycznych, ale mamy pewność, że nasze ebusy będą dobrze radzić sobie na tych ruchliwych liniach, nawet w głębokim mrozie norweskiej zimy" – dodawał Ho.

Warto również nadmienić, że oprócz Norwegii, BYD ma również swój debiut we Włoszech – konkretnie w Nowarze (blisko Turynu), gdzie w połowie grudnia ubr. tamtejszy przewoźnik odebrał trzy sztuki 12-metrowych elektrycznych autobusów. Daje to razem 23 elektryczne autobusy arki BYD we Włoszech. To obok Anglii (z mega zamówieniem na łącznie 95 szt. BYD-ADL Enviro200) oraz Holandii, gdzie lotnisko Shiphool eksploatuje 35 elektrobusów K9, jak do tej pory najwięksi odbiorcy chińskich autobusów elektrycznych. 

Specyfikacja techniczna przegubowego elektrobusu BYD:

Długość:

18250mm

Szerokość:

2550mm

Wysokość:

3380mm

Wysokość podłogi wewnątrz pojazdu:

370mm

Układ drzwi wejściowych:

2-2-2-2

Szerokość drzwi wejściowych:

1200mm

Wysokość podłogi przy drzwiach:

320mm

Ilość miejsc:

150

Ilość miejsc siedzących:

40

Moc silników:

2x 150kW

Maksymalna prędkość pojazdu:

70km/h

Moc ładowarki:

2x 40kW



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
BYD
Norwegia
  • kubex – 12.01.2018

    Wygląda jak unowocześniony Berliet. Nie żeby mi się nie podobało, po prostu ten przód jest podobny.

  • AnastazjaP – 12.01.2018

    piękny.POznań swój złom z oblechowa POwinien wymienić na AUTOSANY i takie piękne BYDy

  • pytanie – 12.01.2018

    @up: ile płacą w traktorze, że ten spam?

  • Jacek – 12.01.2018

    Piękny skubaniutki .

  • Elektric – 13.01.2018

    Zła wiadomość dla Ursusa że wchodzą na rynek:( Zrobi się tłok w segmencie autobusów elektrycznych :( Dodam jeszcze że Autosan też w ten segment wchodzi, no i niestety coś słychać o MAN i MB :( więc kawałki tortu do uryzienia maleja;)

  • stanowcze – 13.01.2018

    NIE dla traktora.

  • MG – 14.01.2018

    Z zewnatrz piekny, w srodku to jakis pks z lat 80-tych. DRAMAT. Albo co gorsza, wyrob Pesy wersja ekonomiczna... Ale i tak ogromny postep w stosunku do tego, co prezentowali w Warszawie z 5-6 lat temu. Robi sie ciekawie.

  • Esteta – 15.01.2018

    USRSUS to lider w produkcji najnowocześniejszych autobusów elektrycznych w skali naszej Galaktyki. Żaden BYD mu nie podskoczy!

  • Galaktyka – 15.01.2018

    Esteto nie ograniczaj się tylko do naszej galaktyki ;) Bo ujmujesz im;)

  • użytkownik – 16.01.2018

    w Norwegii zimą zwłaszcza się sprawdzą o zasięgu nic nie piszą, więc powiem, że jest to ponad 100 km zimą i jakieś 150 km latem, to sobie pośmigają..... :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.