TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Bytów na zakupach: Trzy MIDI autobusy dla BKM
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.09.2019 14:00:48
Bytów na zakupach: Trzy autobusy do BKM ; fot. http://radiokaszebe.pl

Unijny projekt Bytowa na przebudowę kolejowego dworca uwzględnia też zakup trzech autobusów do bezpłatnej komunikacji miejskiej (BKM). Kto je dostarczy?

Unijny projekt Bytowa na przebudowę kolejowego dworca uwzględnia też zakup trzech autobusów do bezpłatnej komunikacji miejskiej (BKM). Kto je dostarczy?

Węzeł w Bytowie to jeden z 34 transportowych węzłów integracyjnych w pomorskim, które są budowane lub przebudowywane ze środków RPO WP 2014-2020. Dzięki nowym węzłom znacząco poprawi się komfort podróżowania transportem publicznym po regionie.

-"To ogromna skala inwestycji. Koszt realizacji przebudowy 34 węzłów to aż 726 mln zł, z czego 453 mln zł to dotacja ze środków unijnych" – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Czerwiec 2021

Budowa węzła transportu zbiorowego w Bytowie zostanie planowo zrealizowana do czerwca 2021 roku. W ramach projektu następuje gruntowna przebudowa dworca wielofunkcyjnego i jego otoczenia. Wybudowane zostaną zejścia na perony dworca kolejowego i dworca komunikacji autobusowej.

Kierowcy zyskają parking typu park&ride dla samochodów. Powstanie ok. 230 miejsc parkingowych. Skorzystają także rowerzyści. Powstanie parking dla rowerów (m.in. stojaki dla 92 rowerów) oraz ścieżka rowerowa o długości ok. 700 m.

Powstały w ramach projektu węzeł integracyjny odegra znaczącą rolę w zaspokojeniu potrzeb lokalnej społeczności w zakresie dostępności komunikacyjnej Bytowa. Szacuje się, że z efektów projektu skorzysta ponad 2,4 mln pasażerów rocznie.

Transport z dworca mają zapewnić trzy miejskie autobusy, które będą operować na dwóch miejskich liniach o wysokiej częstotliwości. Mają one łączyć osiedla mieszkalne z osiedlami przemysłowo-handlowymi oraz cmentarzem, który jest na drugim końcu miasta. Teraz - 30 sierpnia - samorząd przystąpił do ich zakupu.

Autobusowe zamówienie

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 3 szt. autobusów miejskich, z silnikiem wysokoprężnym Euro 6, przystosowanymi do paliwa zawierającego biokomponenty. Jak podkreśla zamawiający, układ sterowania silnika nie może zawierać ukrytych programów zmieniających poziom emisji spalin w zależności od trybu jego pracy. Dodatkowo Bytów wymaga, aby oferowane autobusy charakteryzowały się maksymalnym zużyciem paliwa wg. testu SORT 2 nie większym niż 36 l/100 km. Silnik ma być zblokowany z automatyczną skrzynią biegów (minimum 4 biegową).

Pojazdy mają mieć długość w przedziale 10 500 mm do 11 000 mm, szerokość 2,50 + 2,55m, wysokość do 3,25 m, a liczba miejsc siedzących dla pasażerów ma wynosić min. 24 plus miejsce na wózek inwalidzki dla osoby niepełnosprawnej z możliwością przypięcia pasem bezp. plus miejsce kierowcy. Łączna liczba dla pasażerów to minimum 70.

Takie parametry oznaczają, że Bytów celuje w klasę MIDI. Jak podkreśla gmina pojazd ma być całkowicie niskopodłogowy z wejściami bez stopni (w układzie 2-2-0).

Do tego Bytów chce wyposażyć pojazd w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz

oddzielną dla kabiny kierowcy, tablice elektroniczne diodowe- przednia, boczna, tylna oraz autokomputer. Gotowe pojazdy mają dotrzeć na Pomorze do 15/04/2021, a więcej jest jeszcze sporo czasu.

Przetargowe kryteria

O tym kto dostarczy do Bytowa autobusy dowiemy się najszybciej 3 października, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpi według poniższych kryteriów - warto zauważyć ze nie ma tutaj oceny parametrów technicznych. To:

  • Cena / Waga: 60

  • Okres gwarancji całopojazdowej, przy rocznym limicie dla każdego autobusu wynoszącym 60 000 km / Waga: 40. Wykonawca może przyjąć odpowiednio okres gwarancji: 36/48/60 miesięcy. Minimalny okres gwarancji może wynosić36 miesięcy. Za 60 miesięcy oferta otrzyma 40 pkt, za 48 miesięcy - 20 pkt, a za 36 miesięcy - 0 pkt.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bytów
BKM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.