Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Centrum Modyfikacyjne Autokarów MAN w Plauen [FILM]

infobus
11.08.2017 09:14
0 Komentarzy

W 2015 r. fabryka autokarów w Plauen (ex Neoplan) zostałaprzekształcona w Centrum Modyfikacji autobusów międzymiastowych iturystycznych. Prezentujemy film o działalności niemieckiego zakładu.

Nowy ośrodek oficjalnie wystartował 1 maja 2015 r. Jak podkreśliłw swoim komunikacie koncern:-„Specjalne życzenia klientów, aby to miejsce nadalfunkcjonowało zostało zrealizowane.”

Aktualne zatrudnienie Centrum to ok. 140 osób. Ich zadanieto dostosowanie seryjnie produkowanych autobusów marek MAN i Neoplan pod specyficznepotrzeby klientów. To tutaj będą doposażanie autokary dla najlepszycheuropejskich klubów piłkarskich. Plauen będzie miało na to swoistą wyłączność.Ponadto stąd będą stąd wyjeżdżać bibliotekobusy, mobilne centra konferencyjneczy autobusy w wersji VIP. Zakład jest także przygotowany do wszelkich zmian wzakresie aranżacji wnętrza także na bazie autobusów miejskich.

-„Dzięki nowemu Centrum w Plauen udało nam się stworzyćodpowiednie warunki, aby zaoferować klientom kompletne rozwiązania i to z jednegoźródła. Równolegle zakład w Plauen ma jasną perspektywę na przyszłość w ramachnaszej sieci produkcyjnej” – powiedział dr Carsten Intra, członek zarządu ds.Produkcji i Logistyki w MAN Truck & Bus AG.

{https://www.youtube.com/watch?v=KcgvMS_Yh4A}

Na specjalne żądanie
W MAN Bus Modification Center autobusy stają się jednostkamiunikatowymi. Dzięki temu pracownicy o różnych profilach zawodowych przeobrażająna przykład autokar MAN Lion's Coach w VIP-owski autobus wahadłowy dlaprezydenta Uzbekistanu albo model Neoplan Cityliner wsalę koncertową na kółkach o mocy audio wynoszącej 1000 W. W tym wyjątkowymautobusie oprócz salonu z tyłu pojazdu zamontowano także zestaw głośników Plug& Play z obudową Bass Reflex, który w połączeniu ze wzmacniaczem zapewniagłębokie, niskie tony także przy ekstremalnie kompaktowych pomiarach. Osiemoddzielnych i osobno skonfigurowanych kanałów wzmacniacza pozwalają nakonfiguracje systemowe z pojedynczym wzmacniaczem. Aby osiągnąć wyjątkowykomfort pasażera w tym niezwykłym autobusie, specjaliści BMC zamontowaliszklany dach, spersonalizowaną kuchnię oraz system rozrywki, który zapewniadostęp nie tylko do sieci bezprzewodowej WLAN, lecz także do muzyki, filmów ie-booków. Na targach IAA 2016 po raz pierwszy zaprezentowane zostaną opcjeindukcyjnego ładowania telefonów komórkowych. Dzięki efektom świetlnym LED iinnym elementom oświetleniowym autobus może prezentować indywidualną świetlanąaurę. A możliwości doposażenia są nieograniczone.

Historia Plauen
Przypomnijmy, że zamknięcie fabryki autokarów w Plauenzostało przypieczętowane w czerwcu 2014 r., kiedy MAN poinformował swoichpracowników o przeniesieniu produkcji autokarów marki Neoplan do zakładu MAN wAnkarze. Równolegle podjęto decyzję o zamknięciu projektu Premium, w którymuczestniczyła fabryka MAN Bus Starachowice, która dostarczała gotowe szkieletyautokarów do Plauen.

W trakcie restrukturyzacji niemieckiego zakładu, spółka MANTruck & Bus zaoferowała pracę w ramach lokalnych zakładów VW. Z tej ofertyskorzystało 420 pracowników.

Dodajmy, że MAN Truck od wielu już lat posiada w Niemczech dwaośrodki modyfikacyjne dedykowane pojazdom ciężarowym (TMC): w Wittlich(Nadrenia-Palatynat) i Monachium (Bawaria). Teraz Plauen stało się pierwszymautobusowym Centrum (BCM) na tej mapie.

Komentarze