TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

CEPIK: Wersja 2.0 do poprawki
PAP - Opublikowano: 02.02.2018 19:35:45

COI zapowiada intensyfikację działań nad rozwiązaniem błędów w nowym CEPIK-u.

COI zapowiada intensyfikację działań nad rozwiązaniem błędów w nowym CEPIK-u. "To dla nas priorytet" - poinformował rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki.

"W ostatnich dniach zintensyfikowaliśmy współpracę z naszymi partnerami z PWPW, która dostarcza do starostw aplikację SI Pojazd. Z pewnością przyczyni się to do szybszej analizy i likwidacji zgłaszanych nieprawidłowości. Zadanie to stanowi do dla nas priorytet" - poinformował rzecznik Centralnego Ośrodka Informatyki Igor Ryciak.

Rzecznik przypomniał, że od uruchomienia nowej Centralnej Ewidencji Pojazdów zespół COI intensywnie pracuje nad rozwiązywaniem błędów zgłaszanych przez pracowników wydziałów komunikacji. "Każde zgłoszenie podlega analizie i w uzasadnionych przypadkach jest przekazywane programistom. Poprawki do systemu, po ich wcześniejszych testach, są wgrywane na bieżąco" - poinformował rzecznik.

Zaznaczył przy tym, że liczby podstawowych operacji na dokumentach wykonywanych w starostwach (zamówienie i wydanie dowodu rejestracyjnego, wydanie pozwolenia czasowego) są podobne jak przed wdrożeniem systemu.

Marcin Walentynowicz, nowy dyrektor COI, który objął to stanowisko 1 lutego br. wśród swoich priorytetów zapowiedział poprawę jakości działania bazy CEPiK.

Dzień wcześniej, tj. 31 stycznia, podczas posiedzenia Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, strona samorządowa poinformowała nowego szefa MSWiA Joachima Brudzińskiego o trudnościach z rejestracją pojazdów. Więcej:

W odpowiedzi minister zapewnił o wsparciu podkreślając, że "chcę pracowników administracji samorządowej zapewnić, że jest to dla nas absolutnym priorytetem. Jest wola i determinacja, ale nie w sferze chciejstwa, tylko konkretów".

Przykłady problemów z działaniem CEPIK 2.0 zebranych przez UM Bielsko-Biała:

1. Od 13 listopada 2017 r. nie ma możliwości czasowego wycofania pojazdu z ruchu oraz przedłużenia czasowego wycofania, jak również ponownego dopuszczenia pojazdu do ruchu po czasowym wycofaniu; 2. Nie ma możliwości dokonania czasowej rejestracji na wniosek właściciela w celu dojazdu do badania technicznego (tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe);

3. Nie ma możliwości przywrócić pojazdu do ruchu na stałe numery rejestracyjne po rejestracji czasowej;

4. Brak możliwości rejestracji pojazdu na nowego właściciela, jeżeli pojazd był zarejestrowany dotychczas na czarnych tablicach rejestracyjnych; 5. nie da się wprowadzić wszystkich danych dot. pojazdu np. pełnej nazwy modelu pojazdu, adnotacji o emisji spalin EURO; 6. Przy zamówieniach pojazdów do ITS - brak jest możliwości zaakceptowania zamówienia, co powoduje opóźnienia w zamówieniu dowodów rejestracyjnych w PWPW S.A.;

7. Po rejestracji niektórych pojazdów inne dane zapisują się w bazie lokalnej, a inne w Centralnej Ewidencji Pojazdów (CEP); 8. Niektórych pojazdów nie da się w ogóle zweryfikować w CEP;

9. Mamy złożone wnioski o rejestrację pojazdów fabrycznie nowych, sprowadzonych z zagranicy, wnioski o przerejestrowanie pojazdu z czarnych tablic na białe, których nie da się zarejestrować i zamówić dowodu rejestracyjnego;

10. Nie można, czy to przy rejestracji pojazdu, czy przy dokonywaniu zmian w pojeździe, usunąć już nieaktualnych adnotacji urzędowych i zamówić prawidłowo dowód rejestracyjny bez tych adnotacji; 11. Problemy przy zamówieniu wtórnika dowodu rejestracyjnego;

12. Brak możliwości przekazania danych o rejestracji do s. CEPiK po zarejestrowaniu pojazdu w trybie awaryjnym i w związku z tym nie można złożyć zamówienia na dowód rejestracyjny; 13. Brak możliwości dokonania korekty w systemie CEPiK 2.0 - program tego nie przewiduje;

14. Pojazd przerejestrowany do Mikołowa, np. z Pszczyny istnieje równocześnie w bazie lokalnej zarówno w Starostwie w Pszczynie jak i bazie lokalnej w Starostwie w Mikołowie - nie następuje automatyczne wyrejestrowanie pojazdu w poprzednim Urzędzie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CEPIK
MSW
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.