Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co, komu i za ile sprzeda Ursus w 2018 roku? Sprawdzamy

infobus
10.11.2017 11:35
0 Komentarzy

Jesteśmy już coraz bliżej końca roku. To dogodny moment by podsumować przyszłoroczny portfel zamówień Ursusa, a także przyjrzeć się potencjalnym zleceniom. Producent z Lublina może na 2018 rok patrzeć dosyć optymistycznie. Do tej pory zebrał lub czeka na potwierdzenie zamówień na łącznie 95 autobusów, elektrobusów i trolejbusów. Co ważne podkreślenia większość stanowią pojazdy z napędem elektrycznym. To wpisuje się w strategię Ursusa, który chce stawiać głównie na elektromobilność.

2017: 20 pojazdów, „elektryki” górą!
Ze zrealizowanych i planowanych na ten rok dostaw miał Ursus do wykonania 20 pojazdów. Były to:

  • Trzy sztuki spalinowych autobusów CS12LF i dwa CS10LF dla MZK Toruń za ok. 3,81 mln PLN netto / zrealizowana
  • 10 elekrobusów CS12LFE dla MZA Warszawa za ok. 20,32 mln PLN netto / zrealizowana
  • Dwa autobusy spalinowe CS12LF dla KM Łomianki za ok. 1,64 mln PLN netto / w trakcie produkcji
  • Trzy elektrobusy CS10LFE dla Środy Śląskiej za ok. 5,22 mln PLN netto / w trakcie produkcji
Dawało to plan w postaci uzyskania przychodów ze sprzedaży autobusów i elektrobusów w wysokości prawie 31 mln PLN netto. Co ważne dominują pojazdy z ostatniej grupy. To znacząca poprawa wyników Ursusa od czasu rozłożonych na 3 lata dostaw trolejbusów T701.16 dla ZTM Lublin.

2018: Perspektywa na 95 pojazdów. Koniec start-up'owego rozruchu?

Przyszły rok zapowiada się dla producenta z Lublina dosyć obiecująco. Zakontraktowanych, oczekujących na podpisanie lub blisko procedowania są zamówienia na łącznie 95 pojazdów. I w przyszłym roku będą to w większości pojazdy z napędem elektrycznym. W gronie tym mamy:
  • 15 przegubowych trolejbusów CS18 dla ZTM Lublin za ok. 27,7 mln PLN netto / w trakcie produkcji
  • Osiem spalinowych autobusów CS12LF dla ZTM Lublin za ok. 7,72 mln PLN netto / w trakcie produkcji
  • 10 spalinowych autobusów CS12LF do wydzierżawienia przez MPK Lublin za ok. 8,17 mln PLN netto / oczekiwanie na wybór oferty
  • 10 elektrobusów CS12LF dla KM Szczecinek za ok. 18,93 mln PLN netto / oczekiwanie na wybór oferty
  • Pięć elektrobusów CS12LF dla PKM Katowice za ok. 8,4 mln PLN netto / oczekiwanie na wybór oferty
  • 47 elektrobusów CS12LFE dla MZK Zielona Góra za ok. 78,44 PLN netto / oczekiwanie na podpisanie umowy
Łącznie daje to Ursusowi portfel zamówień na kwotę ok. 149,36 PLN netto. Największy udział mają pojazdy z napędem elektrycznym za sprawą zamówień z Lublina i Zielonej Góry. Dzięki nim lubelski producent może zarobić nawet 106,14 mln PLN, co stanowi 71% przychodów.
Jak zaznaczyliśmy cześć zamówień nie została jeszcze potwierdzona, jednak wydaje się to być wyłącznie formalnością. Oceniając jednak dotychczasowe poczynania Ursusa na rynku można śmiało stwierdzić, że firma kończy okres funkcjonowania jako start-up. Wartość zamówień, które już wpadły lub dopiero wpadną w ręce lubelskiego producenta to potwierdza.

Komentarze