TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co słychać w ZKM Gdynia? 2 rozstrzygnięcia i nowy przetarg
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.11.2018 16:00:09
fot. ZKM Gdynia

ZKM w Gdyni rozstrzyga tegoroczne przetargi liniowe i prowadzi ostatni z zaplanowanych na ten rok. Znamy już rozstrzygnięcia na zadania przewozowe na liniach 84, 87 i 181. W toku jest natomiast przetarg na linie 145 i 153.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni rozstrzyga tegoroczne przetargi liniowe i prowadzi ostatni z zaplanowanych na ten rok. Znamy już rozstrzygnięcia na zadania przewozowe na liniach 84, 87 i 181. W toku jest natomiast przetarg na linie 145 i 153.

2 przetargi rozstrzygnięte

Od 12 października znamy wynik przetargu na obsługę wybranych zadań na linii 181 łączącej Gdynię z Sopotem. ZKM wybierał spośród trzech ofert. Wybór padł na najtańszą. A tą przedstawiło PA Gryf z Żukowa. Firma wykona dwuletni kontrakt po stawce początkowej 7,49 zł/wzkm netto.

Natomiast wczoraj, 14 listopada gdyńskim urzędnikom udało się w drugim podejściu wybrać operatora linii 84 i 87. Rumia i Reda, które zleciły Gdyni organizację komunikacji znalazły dodatkowe pieniądze. Dzięki nim ZKM wybrał najtańszą ofertę, którą złożono w tym postępowaniu. A tą przedstawiło śląskie konsorcjum spółek Meteor i Irex-3. Obejmą one dwuletni kontrakt po stawce początkowej 5,97 zł/wzkm netto.

Przetarg na 145 i 153

Ostatni z zaplanowanych na ten rok przetargów dotyczy obsługi linii 145 i 153. Kontrakt na obsługę tych połączeń będzie obowiązywał od 1 stycznia 2019 r. do końca czerwca 2020 r. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 253 937 wzkm. ZKM zastrzegł sobie i tym razem możliwość zwiększenia tego wolumenu. Urzędnicy dali sobie prawo udzielenia zamówienia uzupełniającego o wartości nie przekraczającej 20% kontraktu podstawowego.

Do obsługi tego pakietu potrzebne będą min. 4 autobusy klasy MIDI. Muszą to być konstrukcje wyprodukowane nie wcześniej niż w 2006 roku i w zależności od zadania z nadwoziami o długości 7,5 – 10,5 m oraz posiadające silniki o mocy min. 200 KM. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 45 lub 60 pasażerom, w tym nie mniej niż 16 lub 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia. Miasto daje operatorowi pewną dowolność w doborze układu drzwi. Dopuszczono okres przejściowy, w którym ZKM dopuszcza wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie.

Pora na warunki formalne postępowania. Warunek doświadczenia urzędnicy uznają za spełniony, jeśli wykonawca wykaże się w ciągu ostatnich 3 lat realizacją usług przewozowych w komunikacji miejskiej na poziomie nie mniejszym niż 150 000 wzkm. Do kompletu wadium, które w tym postępowaniu wynosi 40 000 PLN.

Termin składania ofert wyznaczono na 26 listopada. Otrzymane oferty w Gdyni będą oceniać na podstawie trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. Pozostałe 40% punktów można uzyskać za autobusy z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKM Gdynia
PA Gryf
Meteor
Irex-3
  • Kamil Nowakowski – 15.11.2018

    Irex nowymi Solarkami, czy nad III będą jezdzić w 3mieście?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.