TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co wiemy o MAZ-ie 216? Kilka nowych informacji
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2019 14:15:42
fot. MAZ

MAZ kilka miesięcy temu wprowadził do swojej oferty przegubowego "pchacza". Teraz można powiedzieć trochę więcej o nowym produkcie białoruskiego producenta, który- nie da się ukryć- był bardzo oczekiwany.

MAZ kilka miesięcy temu wprowadził do swojej oferty przegubowego "pchacza". Teraz można powiedzieć trochę więcej o nowym produkcie białoruskiego producenta, który- nie da się ukryć- był bardzo oczekiwany przez klientów, preferujących konstrukcje budżetowe.

MAZ 216 to pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus przegubowy z silnikiem umiejscowionym w naczepie, który został skonstruowany w fabryce w Mińsku. Dzięki umiejscowieniu jednostki napędowej w tylnej części pojazdu producent zatroszczył się o lepsze wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Ponadto zapewniono więcej miejsc dla pasażerów, w tym dla matek z dziećmi i osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Nowy autobus jest całkowicie niski - wysokość progów wejściowych wynosi 340 mm, a uruchomieniu funkcji przyklęku można ją obniżyć do 270 mm.

Jedną z różnic w stosunku do wcześniejszych przegubowców MAZ jest zastosowanie nowego złącza. Producent postawił na HNG 24.2 niemieckiej firmy HÜBNER. Charakteryzuje się ono kompaktową konstrukcją, łatwą instalację i większą odpornością na zabrudzenie. Dzięki temu nadaje się szczególnie na rynki, które wymagają nieskomplikowanych, funkcjonalnych rozwiązań. Ze względu na konstrukcję złącza, główne elementy ruchome znajdują się w kąpieli olejowej, a dzięki temu działają przy minimalnym zużyciu.

Autobus został w porównaniu z modelami 205 i 215 został skrócony. Teraz nadwozie ma długość nieco ponad 18 m, standardową szerokość 2,55 m i wysokość 3,1 m. Maksymalna waga brutto sięga 28 ton.

Autobus będzie oferowany w dwóch wersjach. Ta dla uboższych rynków, szczególnie wschodnich będzie wyposażona w spełniający normę Euro 5 siedmiolitory silnik Mercedes OM926LA o mocy 240 kW. Dla bardziej wymagających klientów dostępna będzie wersja z jednostką spełniającą normę Euro 6. MAZ tutaj proponuje również silnik Mercedesa, mianowicie ośmiolitrowego OM936 o mocy 260 kW. Autobusy będą dostępne z automatyczną skrzynią biegów Allison T375w lub ZF Ecolife.

Autobus charakteryzuje się dosyć dużą pojemnością pasażerską. Może nim bowiem podróżować nawet 170 osób, w tym 40 na miejscach siedzących. Nie najlepiej prezentuje się liczba foteli dostępnych z niskiej podłogi. Siedem takich siedzeń to zdecydowanie za mało w pojeździe tej wielkości.

Przegubowy 216 był jednym z najdłużej oczekiwanych produktów MAZ-a. Dzięki wprowadzeniu tego pojazdu do oferty znacząco rozszerzają się możliwości sprzedażowe producenta. Widzi on szansę dla swojej konstrukcji szczególnie w Europie, co ma pozwolić MAZ-owi zwiększyć obecność na rynkach zagranicznych. Wejście do gry przegubowego 216, aczkolwiek mocno spóźnionego może trochę namieszać.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MAZ
  • Dawid Klinkosz – 10.01.2019

    Adam zobacz jaki piękny :D

  • Daniel Mrotek – 10.01.2019

    Maz to Maz. Nic specjalnego. Niestety.

  • Nowak Kamil – 10.01.2019

    Niska podłoga + z 4-5 miejsc z niej dostępnych. Reszta to na "stopniach" oraz jakieś dziwne układy siedzeń bokiem przy przegubie. Ładniej wygląda jak drugie miejsce na wózek jest w drugim członie przegubowca niż robienie połowy pierwszego członu do stania (dwa miejsca na wózek obok siebie) lub np. 3 pary drzwi *nie dotyczy

  • Michał Skrzecz – 10.01.2019

    Ah tam kopia starego neoplana

  • Karol Koronowski – 10.01.2019

    Elbląg albo Śląsk..

  • Artur Bratuś – 10.01.2019

    KZK GOP czy jak to się tam teraz nazywa... :)

  • Kamil Grabarek – 10.01.2019

    Mazy są piękne

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.