TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co zmieniło MZK Puławy by kupić małe autobusy? SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.02.2018 12:00:56
Co zmieniło MZK Puławy by kupić małe autobusy? SIWZ

31 stycznia MZK Puławy ogłosiło przetarg na dostawę 3 nowych autobusów klasy MIDI. W poprzednim postępowaniu przewoźnik nie otrzymał ofert. Sprawdzamy szczegóły nowego.

31 stycznia Miejski Zakład Komunikacji - Puławy ogłosił przetarg na dostawę 3 nowych autobusów klasy MIDI. W poprzednim postępowaniu przewoźnik nie otrzymał ofert. Sprawdzamy szczegóły nowego.

O warunkach formalnych tego zamówienia i o tym dlaczego MZK zdecydowało ogłosić ponownie przetarg pisaliśmy tutaj. Termin wykonania zamówienia został zwiększony do 360 dni od podpisania umowy. To aż o ponad 4 miesiące więcej niż poprzednio.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Przewoźnik zdecydował, że oceni oferty w oparciu o klasyczne kryteria czyli: cenę (60%), parametry techniczne (40%). Nie uległy one zmianie w stosunku do pierwszego przetargu.

  • szyba przednia dzielona wzdłuż osi pojazdu na część lewą i prawą, oddzielona od szyby osłaniającej przednią tablicę kierunkową – 10 pkt (Solaris/Autosan);

  • silnik o mocy maksymalnej powyżej 170 kW – 10 pkt (Solaris);

  • silnik o pojemności powyżej 6 dm3 – 10 pkt (Solaris);

  • więcej niż 24 miejsca siedzące – 10 pkt (Solaris).

Oferowane autobusy nie mogą być prototypami, muszą być produkowane seryjnie, tj. znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży. Zamawiający wymaga, aby w przedmiotowej dostawie udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50%. Przewoźnik odrzuci ofertę, która nie spełnia tego wymagania. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć konstrukcje o długość od 8,49 do 9 m, szerokości w przedziale 2,4 – 2,55 m i wysokości maksymalnie 3,2 m. Wymiana pasażerów odbędzie się przez dwoje drzwi w układzie 1-2, otwieranymi do wewnątrz. Wysokość podłogi w wejściach nie może przekraczać 340 mm licząc od jezdni. Funkcja przyklęku uruchamiana przez kierowcę w czasie postoju autobusu pozwoli na obniżenie poziomu wejść o co najmniej 60 mm. Wewnątrz autobusu wymagana jest niska podłoga na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Dopuszcza się jednak jeden stopień poprzeczny w podłodze za drugimi drzwiami oraz drugi stopień poprzeczny w tylnej części autobusu.

Warunki SIWZ i kryteria oceny ofert pasują nam do dwóch producentów – Solarisa z modelem Alpino 8,9 LE i Autosana – Sancity 9LE. Przy czym według danych ze strony Autosana, posiada on silnik o mocy 151 kW i pojemności skokowej 4,5 dm3, co oznacza, że w parametrach technicznych nie uzyska maksymalnej liczby punktów. Jego konkurent spełnia powyższe wymagania i tym samym może zyskać znaczącą przewagę. Jednak niewątpliwie atutem Autosana jest jego niska cena i jeśli dojdzie do pojedynku polskich firm, to producent autobusów z logo bociana może zaskoczyć swoją ofertą. Przyszłość zweryfikuje nasze przypuszczenia. Pierwszy test nastąpi podczas otwarcia ofert, które przewidziano w dniu 8 marca.

Z kolei parametry techniczne najwyżej punktowane uległy diametralnej modyfikacji. Ponadto, ograniczono je do 4 preferowanych rozwiązań. Obecnie należą do nich:

Specyfikacja techniczna

Silnik spalinowy o pojemności skokowej od 4,5 do 8 dm3, mocy minimum 150 kW, musi spełniać normę spalania Euro 6. Ma być on zabudowany w tylnej części autobusu, za tylną osią, wzdłuż pojazdu. W komorze silnika znajdzie się system detekcji i gaszenia pożarów. Zamawiający dopuszcza zawieszenie osi przedniej zarówno zależne, jak i niezależne.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej stanowić będą okna boczne, wywietrzniki dachowe i klimatyzacja. Stanowisko pracy kierowcy ma być półzamknięte lub zamknięte. Kabina prowadzącego pojazd będzie wyposażona w fotel z amortyzacją pneumatyczną i pełną regulacją bezstopniową, w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, z funkcją pneumatycznego dopasowania do kształtu pleców, ze zintegrowanym zagłówkiem, podłokietnikiem lewym, trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. Pozostałe udogodnienia dla prowadzącego pojazd to: uchwyt do mocowania rozkładu jazdy formatu A4, wieszak na ubranie, schowek na dokumenty i rzeczy osobiste kierowcy zamykany na klucz, kieszeń lub zamykany schowek na bezpieczne przewożenie okularów, telefonu komórkowego, oraz miejsce do przewożenia co najmniej 1 szt. typowej butelki 1,5 l w pozycji stojącej, jak również radio z USB. Fotele pasażerskie będą o ergonomicznym kształcie, odporne na graffiti i inne akty wandalizmu, a także na ścieranie i zabrudzenia. Wkładki tapicerskie siedzeń i oparć mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą.

Dodatkowo wymagany jest jeden komplet zapasowy wkładek na jedno siedzenie do każdego autobusu. Tablice elektroniczne mają być wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze bursztynowym. Wewnątrz znajdą się 2 tablice. Pierwsza – monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali umieszczony pod sufitem, przeznaczony do emisji przekazu informacyjnego na podstawie danych z komputera pokładowego. Druga zaś to monitor LCD o przekątnej co najmniej 38 cali zamontowany po prawej stronie pojazdu. Ponadto, autobusy będą wyposażone w ładowarkę USB, monitoring, system zliczania pasażerów (1 autobus), bezprzewodowy Internet.

Typujemy


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Puławy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.