TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Co zmieniło MZK Puławy by kupić małe autobusy? SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.02.2018 12:00:56
Co zmieniło MZK Puławy by kupić małe autobusy? SIWZ

31 stycznia MZK Puławy ogłosiło przetarg na dostawę 3 nowych autobusów klasy MIDI. W poprzednim postępowaniu przewoźnik nie otrzymał ofert. Sprawdzamy szczegóły nowego.

31 stycznia Miejski Zakład Komunikacji - Puławy ogłosił przetarg na dostawę 3 nowych autobusów klasy MIDI. W poprzednim postępowaniu przewoźnik nie otrzymał ofert. Sprawdzamy szczegóły nowego.

O warunkach formalnych tego zamówienia i o tym dlaczego MZK zdecydowało ogłosić ponownie przetarg pisaliśmy tutaj. Termin wykonania zamówienia został zwiększony do 360 dni od podpisania umowy. To aż o ponad 4 miesiące więcej niż poprzednio.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Przewoźnik zdecydował, że oceni oferty w oparciu o klasyczne kryteria czyli: cenę (60%), parametry techniczne (40%). Nie uległy one zmianie w stosunku do pierwszego przetargu.

  • szyba przednia dzielona wzdłuż osi pojazdu na część lewą i prawą, oddzielona od szyby osłaniającej przednią tablicę kierunkową – 10 pkt (Solaris/Autosan);

  • silnik o mocy maksymalnej powyżej 170 kW – 10 pkt (Solaris);

  • silnik o pojemności powyżej 6 dm3 – 10 pkt (Solaris);

  • więcej niż 24 miejsca siedzące – 10 pkt (Solaris).

Oferowane autobusy nie mogą być prototypami, muszą być produkowane seryjnie, tj. znajdować się w bieżącej ofercie sprzedaży. Zamawiający wymaga, aby w przedmiotowej dostawie udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej lub państw, z którymi Wspólnota Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców przekraczał 50%. Przewoźnik odrzuci ofertę, która nie spełnia tego wymagania. Wykonawca, który wygra przetarg musi dostarczyć konstrukcje o długość od 8,49 do 9 m, szerokości w przedziale 2,4 – 2,55 m i wysokości maksymalnie 3,2 m. Wymiana pasażerów odbędzie się przez dwoje drzwi w układzie 1-2, otwieranymi do wewnątrz. Wysokość podłogi w wejściach nie może przekraczać 340 mm licząc od jezdni. Funkcja przyklęku uruchamiana przez kierowcę w czasie postoju autobusu pozwoli na obniżenie poziomu wejść o co najmniej 60 mm. Wewnątrz autobusu wymagana jest niska podłoga na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Dopuszcza się jednak jeden stopień poprzeczny w podłodze za drugimi drzwiami oraz drugi stopień poprzeczny w tylnej części autobusu.

Warunki SIWZ i kryteria oceny ofert pasują nam do dwóch producentów – Solarisa z modelem Alpino 8,9 LE i Autosana – Sancity 9LE. Przy czym według danych ze strony Autosana, posiada on silnik o mocy 151 kW i pojemności skokowej 4,5 dm3, co oznacza, że w parametrach technicznych nie uzyska maksymalnej liczby punktów. Jego konkurent spełnia powyższe wymagania i tym samym może zyskać znaczącą przewagę. Jednak niewątpliwie atutem Autosana jest jego niska cena i jeśli dojdzie do pojedynku polskich firm, to producent autobusów z logo bociana może zaskoczyć swoją ofertą. Przyszłość zweryfikuje nasze przypuszczenia. Pierwszy test nastąpi podczas otwarcia ofert, które przewidziano w dniu 8 marca.

Z kolei parametry techniczne najwyżej punktowane uległy diametralnej modyfikacji. Ponadto, ograniczono je do 4 preferowanych rozwiązań. Obecnie należą do nich:

Specyfikacja techniczna

Silnik spalinowy o pojemności skokowej od 4,5 do 8 dm3, mocy minimum 150 kW, musi spełniać normę spalania Euro 6. Ma być on zabudowany w tylnej części autobusu, za tylną osią, wzdłuż pojazdu. W komorze silnika znajdzie się system detekcji i gaszenia pożarów. Zamawiający dopuszcza zawieszenie osi przedniej zarówno zależne, jak i niezależne.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej stanowić będą okna boczne, wywietrzniki dachowe i klimatyzacja. Stanowisko pracy kierowcy ma być półzamknięte lub zamknięte. Kabina prowadzącego pojazd będzie wyposażona w fotel z amortyzacją pneumatyczną i pełną regulacją bezstopniową, w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, z funkcją pneumatycznego dopasowania do kształtu pleców, ze zintegrowanym zagłówkiem, podłokietnikiem lewym, trzypunktowym pasem bezpieczeństwa. Pozostałe udogodnienia dla prowadzącego pojazd to: uchwyt do mocowania rozkładu jazdy formatu A4, wieszak na ubranie, schowek na dokumenty i rzeczy osobiste kierowcy zamykany na klucz, kieszeń lub zamykany schowek na bezpieczne przewożenie okularów, telefonu komórkowego, oraz miejsce do przewożenia co najmniej 1 szt. typowej butelki 1,5 l w pozycji stojącej, jak również radio z USB. Fotele pasażerskie będą o ergonomicznym kształcie, odporne na graffiti i inne akty wandalizmu, a także na ścieranie i zabrudzenia. Wkładki tapicerskie siedzeń i oparć mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą.

Dodatkowo wymagany jest jeden komplet zapasowy wkładek na jedno siedzenie do każdego autobusu. Tablice elektroniczne mają być wykonane w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze bursztynowym. Wewnątrz znajdą się 2 tablice. Pierwsza – monitor LCD o przekątnej minimum 21 cali umieszczony pod sufitem, przeznaczony do emisji przekazu informacyjnego na podstawie danych z komputera pokładowego. Druga zaś to monitor LCD o przekątnej co najmniej 38 cali zamontowany po prawej stronie pojazdu. Ponadto, autobusy będą wyposażone w ładowarkę USB, monitoring, system zliczania pasażerów (1 autobus), bezprzewodowy Internet.

Typujemy


Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Puławy

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.