Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czechbus: Polskie pantografy na czeskich autobusach [FILM]

infobus
10.12.2018 07:00
0 Komentarzy

Pantografy krakowskiej firmy EC Engineering podbijają czeskirynek. Na wystawie Czechbus 2018 mogliśmy zobaczyć ten produkt w autobusie SOR ENS12 w barwach Dopravni Podnik HradecKralove, który również wystąpił na IAA 2018. Z kolei na TRANSEXPO 2018 obecny był pojazd demo SOR ENS 12 – oczywiście także z polskimi odbierakiem, o czym informowaliśmy  TUTAJ.

To razem pokazuje, że nasi południowi sąsiedzi już przekonali siędo pantografów EC Engineering. Teraz czas na … Polskę. W Pradze o sukcesach polskichpantografów na czeskim rynku rozmawialiśmy z Mateuszem Szałankiewiczem z firmy ECEngineering. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Jak aktualnie wygląda Wasza sprzedaż do czeskichproducentów?

Mateusz Szałankiewicz, EC Engineering: Na obecną chwilę dostarczyliśmy 41 szt.systemów ładowania Ride&Charge do czeskiego producenta SOR Libchavy, w tym 20naszych pantografów znajduje się w autobusachdla Hradec Kralove, a 20 szt. będzie jeździło w Bratysławie. Ostatniegzemplarz w niedługim czasie wejdzie do eksploatacji w Soczi.

InfoBus.pl: Co przekonało Czechów?

MS: Autorski system ładownia autobusówelektrycznych EC Engineering został doceniony za niezawodność, prosterozwiązania konstrukcyjne i wysoką tolerancję podjazdu. Zgodnie z deklaracjamioperatorów komunikacji miejskiej jak i producenta, kierowcy autobusów zsilnikiem diesla łatwo i bez żadnych obiekcji dostosowują się do jazdy na”elektrykach”. Rozpoczęliśmy rozmowy też z innym czeskim producentem autobusówelektrycznych. Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

InfoBus.pl: Jak wygląda sytuacja w Polsce?

MS: W najbliższym czasie dojdzie douruchomienia naszego systemu w Warszawie. Odbieraki naszej produkcji zostałyzainstalowane na autobusach firmy Ursus, które do tej pory były ładowane zapomocą plug-in. Mamy nadzieję, że eksploatacja w Warszawie przekona kolejnychużytkowników do rozwiązania firmy EC Engineering.

InfoBus.pl: Gdzie jeszcze możemy zobaczyć Wasze pantografy?

MS: Nasz system dzięki swojejfunkcjonalności staje się coraz bardziej rozpoznawalny wśród producentów autobusów – przede wszystkim operatorów komunikacji miejskiej.Prowadzimy liczne rozmowy z producentami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wniedługiej perspektywie o naszym systemie Ride&Charge będzie głośno ze względuna toczące się przetargi, gdzie składamy oferty na nasz system.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę i zapraszamy na filmz Hradec Kralove:

{https://www.youtube.com/watch?v=gUF_Zno_QCU}

Komentarze