TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czechowice-Dziedzice z nowym dworcem autobusowym
InfoBus.pl - Opublikowano: 19.12.2017 10:29:21 2 komentarze
Czechowice-Dziedzice z nowym dworcem autobusowym

W niedzielę, 17 grudnia, w Czechowicach-Dziedzicach został przekazany do użytkowania dworzec autobusowy, którego płyta była remontowana od sierpnia tego roku.

W niedzielę, 17 grudnia, w Czechowicach-Dziedzicach został przekazany do użytkowania dworzec autobusowy, którego płyta była remontowana od sierpnia tego roku. Zmiana jest ogromna, a komfort dla pasażerów - a także kierowców - nieporównywalnie większy.

Dworcem zarządza Biuro Publicznego Transportu Zbiorowego Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach. Organizacja pracy przewozowej na nowym dworcu autobusowym wygląda następująco (numeracja stanowisk - 1, 2, 3, 4, - liczona jest od skrzyżowania ulic Niepodległości i Towarowej):

  • Stanowisko Nr 1 - Linia 1, 6, 8 - Kierunki Zabrzeg, Miliardowice, Ligota, Bronów, Mar-Bus - Kierunek Bronów

  • Stanowisko Nr 2 - Linia 1, 2, 3, 5, VII, 8, 9, C - Kierunek Silesia

  • Stanowisko Nr 3 - Linia 1, 2, 3, 4, 5, VII, C - Kierunek Kontakt, Świerkowice, Czechowice Górne, Bielsko-Biała

  • Stanowisko Nr 4 - Linia 50 MZK Bielsko-Biała w obu kierunkach, PKS Bielsko-Biała oraz pozostali przewoźnicy.

Projekt dworca

Projekt pn. "Przebudowa placu autobusowego w Czechowicach-Dziedzicach" polegał na wykonaniu całkowicie nowego układu komunikacyjnego na placu, nowych wjazdów i zjazdów z dróg publicznych. W związku z tym zaprojektowane i wybudowane zostały cztery perony dla pasażerów wraz z obsługującymi je drogami dla autobusów, ułożone w sposób koncentryczny, z punktem środkowym w rejonie wjazdu z ulicy Niepodległości. Perony ponumerowano od 1 do 4, począwszy od strony północnej.

Na wszystkie perony prowadzi wspólny wjazd od strony ulicy Niepodległości. Ze względu na usytuowanie peronów wykonano natomiast dwa wyjazdy na ulicę Towarową. Peron nr 1 posiada odrębny wyjazd, natomiast perony nr 2, 3 i 4 wspólny. Dodatkowo, w południowej części placu, wyodrębniono również dwukierunkową drogę dojazdową do istniejącego osiedla mieszkaniowego oraz zlikwidowano miejsca parkingowe dla samochodów osobowych, które poruszając się po płycie dworca stwarzały zagrożenie dla pasażerów oraz manewrujących autobusów.

Funkcję układu drogowego podkreślono za pomocą zastosowanej nawierzchni. W części przeznaczonej dla ruchu autobusów zastosowano nawierzchnię betonową, natomiast w części przeznaczonej dla ruchu samochodów osobowych (dostęp do osiedla) wykonano nawierzchnię bitumiczną. Dostęp do poszczególnych peronów zaprojektowano w postaci przejścia dla pieszych, łączącego wszystkie perony. Układ jezdny i peronowy zaprojektowano tak, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowania oraz możliwość jednoczesnego postoju autobusów dwunastometrowej długości, przy założeniu parkowania jednocześnie dwóch autobusów przy jednym peronie. Taka sytuacja zachodzi dwukrotnie w ciągu dnia, w godzinach tzw. szczytu, czyli ok. godz. 7.00 i 14.00.

Z myślą o pasażerach

W celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania powstały barierki, porządkujące ruch pieszych i uniemożliwiające przejście w miejscach zabronionych. Ze względu na fakt, że peron autobusowy wykorzystywany będzie w godzinach szczytu na całej swojej długości, konieczne było wprowadzenie stopnia wejściowego z poziomu przejścia na poziom peronu.

W północno-zachodniej części placu pojawił się fragment przestrzeni z zielenią - trawnik i roślinność niska i z małą architekturą, w postaci ławek. W tym narożniku powstały również ciągi piesze w postaci chodników relacji północ-południe i wschód-zachód, wzdłuż ulic Niepodległości i Towarowej. Prace na dworcu autobusowym dobiegają końca. Na każdym z peronów montowana jest wiata autobusowa.

Wygodny dla pasażerów i spełniający wymagania nowoczesnej komunikacji miejskiej plac autobusowy powstał przy wydatnym wsparciu środków spoza budżetu gminy, które Czechowicom-Dziedzicom udało się pozyskać w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Dzięki skutecznej aplikacji o środki zewnętrzne, gmina zaoszczędziła przeszło 1,4 mln złotych, czyli 85 procent wydatków kwalifikowanych zadania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
dworzec
Czechowice-Dziedzice
  • xfgdfsh – 19.12.2017

    ale bida,te wiaty są po najniższych kosztach ,taniej się już nie da,

  • led – 19.12.2017

    proponuję zobaczyć na żywo i ocenić np.po zmroku .......

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.