Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Cztery elektryczne Solarisy w Krakowie. Koniec testów

infobus
02.09.2016 10:23
0 Komentarzy

Od 2 września na linii nr 154 łączącej Dworzec Główny Zachódz Prądnikiem Białym będą kursować cztery nowe autobusy elektryczne, którezamówiło MPK Kraków. Zastąpią one na tej linii autobusy elektryczne, którekrakowski przewoźnik wypożyczał od kilku producentów.

Cztery nowe, bardzo ciche i całkowicie bezemisyjne autobusyUrbino 8,9LE electric dostarczyła do Krakowa firma Solaris Bus & Coach SA.Wartość autobusów to 7,5 mln zł.

Pojazdy są wyposażone w baterie o pojemności 80 kWh. Będzie można je uzupełniać energiąelektryczną na dwa sposoby z ładowarek typu plug-in o mocy 20 kWzlokalizowanych w zajezdni lub z wykorzystaniem pantografu na specjalnej stacjiładowania zbudowanej przy ulicy Pawiej, wykorzystującej zasilanie z trakcjitramwajowej.

Pojazdy mają długość 8,9 m i mogą jednorazowo przewieźć do48 pasażerów. Oprócz tego, że są bardzo przyjazne dla środowiska to zapewniająbezpieczną i komfortową podróż. Nowe autobusy są niskopodłogowe, wyposażone wklimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

– Mieszkańcy Krakowa z autobusów elektrycznych mogąkorzystać już od prawie 2,5 roku. Do tej pory były to autobusy wypożyczane odróżnych producentów. Teraz oddajemy do ich dyspozycji cztery nowe autobusyelektryczne, które kupiliśmy. W naszych planach jest zamówienie kolejnychtakich ekologicznych pojazdów ? zapewnia Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPKKraków.

Elektryczny pionier

Przypomnijmy, że Od 2 września na linii nr 154 łączącejDworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym będą kursować cztery nowe autobusyelektryczne, które zamówiło MPK Kraków. eksploatuje autobusy elektryczne już od29 kwietnia 2014 roku. Wypożyczone od kilku producentów pojazdy od tego dniacały czas kursowały na linii nr 154 łączącej Dworzec Główny Zachód z PrądnikiemBiałym. Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym funkcjonowała regularnalinia obsługiwana autobusami z napędem elektrycznym.

Zakup czterech nowych autobusów elektrycznych to pierwsze,ale nie ostatnie zamówienie tego rodzaju pojazdów przez krakowskiegoprzewoźnika. Wystarczy przypomnieć, że obecnie trwa procedura przetargowa nadostawę 20 nowych autobusów elektrycznych, w tym 17 autobusów o długości 12metrów i trzech pojazdów przegubowych o długości 18 metrów.

Jeszcze w tym roku na ulice Krakowa wyjedzie także 12autobusów hybrydowych wyposażonych w silnik spalinowy i elektryczny.

Komentarze