Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czy Chińczycy wybudują w Polsce fabrykę elektrycznych autobusów?

infobus
14.01.2015 20:42
0 Komentarzy

 Jak donosi portal WNP – chiński koncern BYD zamierza wybudować w Europie dwie fabryki wytwarzające autobusy elektryczne. Według niemieckiego portalu automobil-produktion.de cytującego słowa menedżera z BYD Isbranda Ho jeden z zakładów ma powstać w Polsce. Według informacji portalu chiński producent chce wybudować dwie fabryki. Mogłyby zostać one uruchomione już w przyszłym roku. Jeden miałaby obsługiwać rynek zachodnioeuropejski. Zlokalizowana byłaby w Wielkiej Brytanii. Druga pracowałaby na potrzeby krajów naszego regionu i Bałkanów oraz Rosji. Początkowo miała być wybudowana w słowackim Preszowie (w zakładach Troliga Bus). Jednak ostatecznie według niemieckiego portalu Chińczycy zdecydowali się na Polskę. Przeważył większy rynek, lepsze skomunikowanie z Rosją i dostęp do morza. Na razie jednak brak informacji o konkretnej lokalizacji zakładu, potrzebnych nakładach inwestycyjnych i liczbie ewentualnych pracowników. Warto zauważyć, że autobusy elektryczne BYD są coraz popularniejsze w Europie. Niedawno dwa testowe elektrobusy zaczęły jeździć w Londynie. Były one także testowane m.in. w Paryżu, Bremie, Bonn, Madrytu, Salzburgu oraz oczywiście w Warszawie, gdzie spółka BYD Europe wzięła udział w przetargu na zakup 10 szt. elektrobusów przez MZA Warszawa. Ostatecznie to zamówienie przypadło polskiej firmie Solaris Bus &Coach. Najwięcej pojazdów marki BYD ?aż 35 szt. 12-m,etrowych egzemplarzy – zamówiło do tej pory holenderskiego lotnisko Schiphol. Chińska marka BYD powstała w 1995 roku. Obecnie jest ona znanym producentem urządzeń elektrycznych i elektronicznych. W portfolio produktów znajdziemy m.in. baterie do telefonów komórkowych, dostarczane dla takich firm jak Nokia lub Apple, światła LED, ogniwa słoneczne czy też pełną infrastrukturę do ładowania pojazdów. W 2003 roku BYD przedstawił swój pierwszy samochód elektryczny. Obecnie produkuje ok. 320-360 tys. pojazdów rocznie, z napędami konwencjonalnymi, hybrydowymi oraz zasilanych wyłącznie na prąd. Przewagą firmy BYD nad europejską konkurencją jest projektowanie i produkcja silników elektrycznych, baterii oraz pełnej infrastruktury do ładowania pojazdów we własnym zakresie. Z tego względu marka jest w stanie zaoferować niższe ceny produktów niż rywale korzystający zazwyczaj z usług, zwiększających ostateczną cenę, dostawców zewnętrznych. W Polsce importem pojazdów BYD zajmuje się spółka Automotive Europe Corporation, która wchodzi w skład Iberia Motor Capital Group.

Komentarze