TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Czy Gorlicom uda się teraz kupić autobusy?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.07.2018 14:30:42
fot. MZK Gorlice

Gorlice jeszcze raz zdecydowały się na przeprowadzenie przetargu na dostawę 11 autobusów klasy MIDI dla tamtejszego MZK. Miasto wydłużyło termin dostaw. Czy to wystarczy aby uzyskać lepszą cenę?

Gorlice jeszcze raz zdecydowały się na przeprowadzenie przetargu na dostawę 11 autobusów klasy MIDI dla tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Miasto wydłużyło termin dostaw. Czy to wystarczy aby uzyskać lepszą cenę?

Warunki formalne tego postępowania omówiliśmy tutaj. Gorlice dalej interesuje 11 spalinowych autobusów klasy MIDI o długości 9,0 – 10,5 m. Ich dostawca w dwóch transzach przekaże pojazdy miastu. Pierwsza szóstka ma przyjechać do Gorlic w ciągu maksymalnie 270 dni od podpisania umowy. Pozostałe pięć ma zostać przekazanych do 300 dni od zawarcia kontraktu. To oznacza wydłużenie dostaw o miesiąc w przypadku pierwszej transzy oraz o dwa w przypadku ostatnich autobusów.

Szacunkowa wartość zamówienia zmalała z 9 790 000 PLN netto do 9 465 500 PLN netto (860 500 PLN netto za autobus). Dla porównanania w unieważnionym przetargu budżet Grolic wyniósł 9 049 700 PLN netto, a więc 822 700 PLN netto za jeden pojazd. Czy wydłużony termin dostawy automatycznie przekuje się na niższą cenę?

Wybór najlepszej oferty

Tak jak w poprzednim przetargu oferty, które otrzymają urzędnicy zostaną ocenione przy pomocy dwóch kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. Do 40% można zdobyć w ocenie technicznej. A w niej premiowane są:

  • Autobusy ze szkieletami wykonanymi ze stali nierdzewnej lub aluminium – 2 pkt
  • Poszycia zewnętrzne wykonane z aluminium, stali nierdzewnej i/lub tworzyw sztucznych – 2 pkt
  • Poszycia boczna umożliwiające wymianę bez konieczności klejenia, spawania, zgrzewania – 4 pkt
  • Trzyczęściową szybę przednią – 2 pkt (
  • Min. 11 foteli dostępnych z niskiej podłogi – 4 pkt
  • Zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 nie wyższe niż 33 l na 100 km – 4 pkt
  • Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne diodami LED – 2 pkt
  • Autobusy nie wyższe niż 3,06 m – 4 pkt
  • Autobus z automatyczną min. sześciobiegową skrzynią biegów – 2 pkt
  • Spełnienie warunków homologacji określonych w regulaminach nr 29 i 66 EKG ONZ – 10 pkt
  • Wydech u góry nadwozia – 4 pkt
  • Oś przednią zależną – 4 pkt
  • Gwarancję całopojazdową na min. 48 miesięcy – 4 pkt

Jak widać w ocenie technicznej nic się nie zmieniło i dalej Gorlice stawiają na te same rozwiązania i cechy autobusów.

Jakie autobusy?

Autobusy dla Gorlic mają mieć nadwozia o długości 9 – 10,5 m (+- 3%), szerokość 2,5 – 2,55 m, wysokość do 3,2 m, a także niską podłogę na całej długości. Każdy musi umożliwiać podróż 55 - 75 pasażerom, w tym 22 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostka o pojemności 6,5 - 9 l o mocy 165 - 220 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi min. czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Nie zabraknie klimatyzacji. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią boczne okna, szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półzamkniętego. Autobus będzie monitorowany. System informacji pasażerskiej będzie się opierał na trzech diodowych tablicach zewnętrznych, wewnętrznym LCD 22" oraz głosowych zapowiedziach przystanków.

Typujemy...

Gorlice w nie zmieniły wymagań wobec nowych nabytków. Wyraźne wydłużenie dostaw, a także obniżenie szacunkowej wartości zamówienia wskazuje na to, że miasto na niższą cenę. Tylko czy to możliwe? Solaris w unieważnionym niedawno przetargu i tak zaoferował magistratowi dosyć satysfakcjonującą cenę.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Gorlice
UM
MZK Gorlice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.